Manskow Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 (endret) Ja, det er vel det en del av oss her venter på. Jeg har desverre ingen test å referere til, ville bare få de mest nyskjerrige hit. Jeg vet ikke hvor mye dere andre har søkt på nett etter tester, men vil gjerne oppfordre flere til å benytte det de har av søkeverktøy. Dette kameraet ble tross alt lansert i USA i mai, og da synes jeg det er merkelig at ikke det dukker opp et eneste nettsted med en skikkelig test av denne antatte lekkerbiskenen, ikke minst med seriøse testbilder. Så altså: vær gjerne med på en søkedugnad, det har iallfall virket som at flere enn meg er en anelse spent på dette kameraet. Endret 23. august 2005 av manskow Lenke til kommentar
Kigulu Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Her er lidt Desværre på hollandsk men billeder er der - og lidt links. Bob Atkins er heldigvis lettere at forstå Lenke til kommentar
ShAvAnO Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Samsung Pro815 knuses av Panasonic FZ30. Lenke til kommentar
Manskow Skrevet 23. august 2005 Forfatter Del Skrevet 23. august 2005 Takk, Kigulu. Det var iallfall en begynnelse. Innebildene i lav belysning tatt i ISO800-modus i en gammel kirke eller noe så iallfall svært bra ut. Utrolig lite støy å se på så høy ISO, iallfall hvis ikke bildene er filtrert i ettertid. Vi fortsetter letingen etter flere tester. Lenke til kommentar
TBPhoto Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Synes det er rart at f.eks. DCResource.com ikke har testet eller planlegger å teste dette kameraet? Han som driver siden bor vel i San Fransisco, og som du sier har vel kameraet vært tilgjengelig der en stund nå? Men på upcoming reviews for august og september er ikke kameraet nevnt. Har ventet på å få se noen anmeldelser en stund nå... det er ett av flere kameraer jeg har vurdert å kjøpe - men jeg har vel nå bestemt for ett Nikon D50 istedet. (jeg vurderte mange ultrazoom'er først, bl.a. pro815 og FZ30 - FZ30 fikk jo ikke helt god anmeldelse på dcresource nå dessverre) Lenke til kommentar
ShAvAnO Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Innebildene i lav belysning tatt i ISO800-modus i en gammel kirke eller noe så iallfall svært bra ut. Utrolig lite støy å se på så høy ISO, iallfall hvis ikke bildene er filtrert i ettertid. Og hvordan pokker klarer du å bedømme dette utfra bilder som er så til de grader downsampled? Lenke til kommentar
Covcon Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Enig, de bildene sier jo ingen ting! Ellers finnes det vel ingen seriøse tester av 815, og når det kommer så blir det nok fort kjent. Villedende topics og intens googling tryller nok desverre ikke frem noen kvalitetstester. Lenke til kommentar
Manskow Skrevet 24. august 2005 Forfatter Del Skrevet 24. august 2005 Og hvordan pokker klarer du å bedømme dette utfra bilder som er så til de grader downsampled? Så, så, hold gjerne en hyggelig tone her, som vi har diskutert i en annen krangletråd forleden. Jeg er ikke komplett idiot, jeg ser også at bildene er nedskalert. Men jeg har sett bilder tatt med høy ISO-verdi før, i mørke omgivelser, og da var det såpass mye støy i bildet at det ikke forsvant i særlig grad selv om bildene ble nedskalert. Hvis du ser på motivene var det tildels svært lite lys der, og det mente jeg ofte gir mye støy. Så som sagt, jeg må jo få lov til å mene at jeg synes det så lovende ut, iallfall all den tid dette er de aller første bildene jeg har sett fra dette kameraet. Lenke til kommentar
Carlos Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Samsung Pro815 knuses av Panasonic FZ30 Den eneste seriøse test jeg har set af Panasonic FZ30 konkluderer at det lider voldsomt af støj allerede fra ISO 200, så hvis Samsung kan gøre dette bedre er det vel et reelt alternativ, og "knuses" således ikke af FZ30 (som jeg dog stadig mener er et rigtigt godt kamera ) Lenke til kommentar
sarom Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Samsung Pro815 knuses av Panasonic FZ30. Hvis en skal kjøpe disse store klumpene av kompaktkameraer er det vel like bra og gå for et speilrefleks. Jeg har sammenlignet noen bilder på dcresource.com/ tatt med Panasonic FZ30 og Canon S2IS. Og jeg må si jeg synes bildene tatt med S2IS ser skapest ut. Og dette er godt superzoomkamera i kompakt størrelse. Og jeg kan ikke tenke meg at Samsung sitt ojektiv er spesielt bra. Men det er vel megapixelhysteriet som gjør at noen faller for disse 8mp kameraene. Lenke til kommentar
Covcon Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Samsung lager vel ikke sine egne brikker, og uten bildestabilisator, og med et så ambisiøst objektiv tviler jeg på at Samsungs første prosumer skal bli noe bedre enn FZ30. Men vi kan jo krysse fingrene å håpe på et kanonprodukt, men jeg har større tro på Fuji S9000. Lenke til kommentar
sarom Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Samsung lager vel ikke sine egne brikker, og uten bildestabilisator, og med et så ambisiøst objektiv tviler jeg på at Samsungs første prosumer skal bli noe bedre enn FZ30. Men vi kan jo krysse fingrene å håpe på et kanonprodukt, men jeg har større tro på Fuji S9000. Ja, Fuji ser ut til å ha fått en suveren bildekvalitet på sine nyeste kameraer. Lenke til kommentar
Manskow Skrevet 28. august 2005 Forfatter Del Skrevet 28. august 2005 HAr forøvrig funnet den offisielle brosjyren på 815, hos www.aronsen.no. Direkte link til brosjyra her: http://www.aronsen.no/brosjyrer/Samsung%20Pro815.pdf Lenke til kommentar
Covcon Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 (endret) Fin brosjyre det :-) Veldig spent på hvordan 815 blir Endret 29. august 2005 av Covcon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå