Gå til innhold

Bruke Teamspeak i guildet?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Teamspeak funker bedere enn Ventrilo fordi du kan være flere innpå serveren. :)

På Ventrilo kan du være max 8 uten og kjøpe det.

Teamspeak er gratis og du kan være så mange du vil innpå uten og betale for det,

Nei? Du kan ha 100 stk på en ventrilo server som du har satt opp så lenge linja er bra nok, eller tar jeg totalt feil der? Jeg liker personlig liker ventrilo mye bedre enn TS, guildet mitt bruker TS.

Lenke til kommentar

Har prøvd TS, Ventrilo, Roger Wilco og eit par andre over dei siste 3 åra og er ikkje i tvil om at eg liker TS best.

Og det er jo ikkje gratis...du må jo ha ein (eller fleire) som betaler for serveren. Om nokon har domene eller stor nettlinje kan det brukast.

Endret av zeph
Lenke til kommentar
Har prøvd TS, Ventrilo, Roger Wilco og eit par andre over dei siste 3 åra og er ikkje i tvil om at eg liker TS best.

Og det er jo ikkje gratis...du må jo ha ein (eller fleire) som betaler for serveren. Om nokon har domene eller stor nettlinje kan det brukast.

En kan fint hoste det selv, så lenge en har burkbar båndbredde. Men det er flere som har servere, som gir deg gratis plass, hvor du kan lage egne rom, med passord :)

Lenke til kommentar
For å bruke en privat ventrilo server, må du registrere den, noe som koster spchæn hvis du skal ha mer enn åtte på samtidig.

Med mindre du bruker en gammel versjon, noe som fungerer mer enn utmerket nok får alle klaner.

Greit, men det er ikke alltid like enkelt, er det vel? Altså å få tak i det.

Lenke til kommentar
For å bruke en privat ventrilo server, må du registrere den, noe som koster spchæn hvis du skal ha mer enn åtte på samtidig.

Med mindre du bruker en gammel versjon, noe som fungerer mer enn utmerket nok får alle klaner.

Greit, men det er ikke alltid like enkelt, er det vel? Altså å få tak i det.

Ja og nei. Ventrilo sin egen hjemmside har jo bare den nyeste versjonen av ventrilo. Man kan jo alltids være så heldig å finne en side om man søker på google.

Selv har jeg en gammel versjon av ventrilo. Dette er da clienten. Jeg har ikke server-dingsen.

Skal sies at teamspeak 2 også er et glimrende program. Bruker litt mer maskinvare. Noen vil kanskje også påstå at teamspeak 2 har bedre design. personlig synes jeg at begge har bra design. Teamspeak 2 er dog gratis noe som gjør det enkelt å velge det progammet.

Det er vel egentlig litt hipp som happ hva man velger. Noen foretrekker teamspeak 2, andre fretrekker ventrilo. De er stort sett like, utenom interface-et.

Lenke til kommentar

Personlig syns jeg Ventrilo har bedre lydkvalitet, mens TS både er gratis for mer enn 8 brukere, og har et enklere server-setup. (dette merker ikke brukerene noe til)

Eneste negative jeg har merket meg med Vent, er at keyen du bruker til å snakke blir disablet, dvs om du binder Q for å snakke, kan du ikke strafe til venstre lenger. Greit nok at man helst ikke vil gjøre dette uansett, men blir trangt med plass rundt asdw når jeg spiller...

Om du har headset og ikke hører på stereoanlegg/har foreldre/søsken/el som kommer inn når du spiller og prater ivei, går det vanligvis greit med voice-activated though.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...