McMuffin Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 (endret) Tenker på å kjøpe denne barebone Er den fortsatt aktuell i forhold til ram, grafikkort, eller begynner den å bli foreldet? -Den er jo fin, da- Endret 27. august 2005 av CopkillaSX1 Lenke til kommentar
MoNoXiDe Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 (endret) Spørs litt på hva du skal bruke den til. Har selv 2 stk av denne i svart. En på kjøkkenet (kona sin) og 1 på kontoret. Kjører en 3.2 Prescott CPU, med 2 Gb Geil minne, 800 Gb Hard-disk (2 stk Seagate 400gb), og et Gainward GF 6800LE skjermkort. Du må huske på et par ting når det gjelder kabinettet : At det er socket 478 (eldre type pentium sokkel, støtter Pentium celeron og Pentium 4 prescott opp til 3.2MHz) Skal du spille litt krevende spill, så MÅ du ha et brukbart AGP skjermkort, og dette igjen vil føre til litt dårligere luftgjennomstrømning i kabinettet, som igjen kan føre til at CPU vifta "girer" seg opp litt oftere enn når du bruker det integrerte skjermkortet. Du må også huske at kabinettet "bare" har 275W PSU, så det er grenser hva du kan sette inn, men kjører selv stabilt og "stille" med overnevnte komponeter. Så jeg vil påstå at hvis du ikke er av den typen som skal absolutt ha det "siste" og "hotteste" av komponeter så vil denne maskinen leve opp til dine forventninger. Btw, jeg bytta fra et Lian Li PC60 kabinett til barebone'n fordi jeg var lei av et stort, "støyende" kabinett. Må si meg MEGET fornøyd, og så er det jo ganske stilig da. Endret 26. august 2005 av MoNoXiDe Lenke til kommentar
McMuffin Skrevet 27. august 2005 Forfatter Del Skrevet 27. august 2005 Beklager, skal skjerpe meg MoNoXiDe: Takk for hjelpen, skal ikke putte inn det feiteste, skal bare se på film, surfe, spille CS o.l. Lenke til kommentar
krbalto Skrevet 27. august 2005 Del Skrevet 27. august 2005 Da tror jeg den duger lenge for deg.. Har akkurat bestilt en slik selv. Venter på komplett skal få den skrudd sammen... ventet siden tirsdag... Lenke til kommentar
McMuffin Skrevet 28. august 2005 Forfatter Del Skrevet 28. august 2005 Skal skru den sammen selv, jeg Lenke til kommentar
krbalto Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 Er det plass til 2 harddisker i denne? Lenke til kommentar
MoNoXiDe Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 Ja, men da må du klare deg uten floppy. Lenke til kommentar
McMuffin Skrevet 29. august 2005 Forfatter Del Skrevet 29. august 2005 Får du plass til 1 harddisk, og to optiske stasjoner? Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 Nei desverre. Det er kun 1 stk ekstern 5,25" bay (til optisk drev) Det er i tillegg 1 stk ekstern 3,5" bay (til floppy eller harddisk gjemt bak deksel, samt 1 stk. intern 3,5" bay (til harddisk).. Lenke til kommentar
McMuffin Skrevet 30. august 2005 Forfatter Del Skrevet 30. august 2005 Ok. Kan man montere minnekortleser istedenfor floppy? Lenke til kommentar
hjalmar Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 Ja det kan du, men jeg antar at da mister du en av USB-kanalene Lenke til kommentar
MoNoXiDe Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 Stemmer det ja, du kan bruke en av de interne USB kontaktene til minekortleseren, men da mister du som nevnt ovenfor en av USB inngangene i front. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå