Gå til innhold

Militærtråden - for de som er i militæret


Kurt P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi er ikkje akkurat direkte involvert i noen krig for øyebklikket. Nærmeste du kommer det er vel soldatene vi har i Afganistan. Hadde Norge vært på nippet til å bli invadert og okkupert hadde ikkj eg hatt noe imot å forsvare det(bort sett fra at eg mangler 4 år før eg kunne vært i Forsvaret :ermm: )

Endret av Pusur1993
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Vi er ikkje akkurat direkte involvert i noen krig for øyebklikket. Nærmeste du kommer det er vel soldatene vi har i Afganistan. Hadde Norge vært på nippet til å bli invadert og okkupert hadde ikkj eg hatt noe imot å forsvare det(bort sett fra at eg mangler 4 år før eg kunne vært i Forsvaret  :ermm:  )

8559813[/snapback]

 

Det vet ikke du noe om :)

Lenke til kommentar

Støtter wh1te her, det skjer adskillig i Oslo som aldri står i avisene, og som journalistene aldri får svar på. Ikke at det er direkte skjult heller.

 

Det kom for en dag at USA hadde planer om å sende en liiiiten styrke for å ta med seg mullah Krekar, selv om den styrken hadde vært bitteliten hadde det nopk vært en aldri så liten invasjon.

 

Krig? Mja, mon tro om våre dager vil gå ned i historien som 3.de verdenskrig, det er bråk over hele verden, og mange steder er religion alibiet.

Lenke til kommentar
Vi er ikkje akkurat direkte involvert i noen krig for øyebklikket. Nærmeste du kommer det er vel soldatene vi har i Afganistan. Hadde Norge vært på nippet til å bli invadert og okkupert hadde ikkj eg hatt noe imot å forsvare det(bort sett fra at eg mangler 4 år før eg kunne vært i Forsvaret  :ermm:  )

8559813[/snapback]

 

Så du hadde helst sett at du utsatte opplæringen din innen essensielle felt som skyting, taktikk og overlevelse i tøft klima til det var for sent?

 

Personlig synes jeg at å lure seg unna militæret er det mest egoistiske man kan gjøre. Jeg forventer ikke at alle har lyst til å satse på å bli general, men å gjennomføre førstegangstjenesten er vitterlig ikke noe noen har vondt av.

Lenke til kommentar
..men å gjennomføre førstegangstjenesten er vitterlig ikke noe noen har vondt av.

8561199[/snapback]

 

Hør hør! De fleste har godt av å komme seg ut fra foreldrehjemmet, vaske rom og klær selv og ellers oppleve litt andre ting enn hva de har sett hittil.

Lenke til kommentar
Vi er ikkje akkurat direkte involvert i noen krig for øyebklikket. Nærmeste du kommer det er vel soldatene vi har i Afganistan. Hadde Norge vært på nippet til å bli invadert og okkupert hadde ikkj eg hatt noe imot å forsvare det(bort sett fra at eg mangler 4 år før eg kunne vært i Forsvaret  :ermm:  )

8559813[/snapback]

 

Det vet ikke du noe om :)

8559945[/snapback]

 

 

vet du egentlig så veldig mye om det da??

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Vi er ikkje akkurat direkte involvert i noen krig for øyebklikket. Nærmeste du kommer det er vel soldatene vi har i Afganistan. Hadde Norge vært på nippet til å bli invadert og okkupert hadde ikkj eg hatt noe imot å forsvare det(bort sett fra at eg mangler 4 år før eg kunne vært i Forsvaret  :ermm:  )

8559813[/snapback]

Det vet ikke du noe om :)

8559945[/snapback]

vet du egentlig så veldig mye om det da??

8562337[/snapback]

 

Ingen kommentar.

Lenke til kommentar

Militæret burde være valgfritt. Ser ingen god grunn til å tvinge noen i Norges land til å "tjene" og "gjøre sin plikt" om de ikke er motivert til dette. Ga selv et år av mitt liv i Finnmark for noen år siden uten at jeg fikk stort ut av dette. Hadde vært mer tjent med å fortsette på en eventuell utdannelse eller komme seg i jobb.

 

Veldig mange hiver seg på bølgen og sier "nesjda, har godt av å komme seg ut av gutterommet og vekk fra en rutineløs hverdag", men godt over halvparten jeg møtte i militæret var personer som var kommet inn på studier eller allerede var i fast jobb (da tenker jeg ikke kassa på rema) som måtte sette livet på pause et år. Var ikke så veldig mange gode argumenter for fysioterapauten de tok inn, som gikk fra 300k årsinntekt til i underkant av 120 kroner dagen.

 

Jo jøss, møter veldig mange greie folk og har gode minner fra felt og annet, men jeg så fortsatt på året som bortkastet da jeg kom hjem.

Endret av jvik
Lenke til kommentar

Stemmer litt det, en kar som var nyansatt hos oss (Adecco-vikar) ble plutselig innkalt til Militæret og måtte slutte etter 2 mnd med opplæring. Kjipt både for oss og ham, siden vi kunne ha lært opp noen som ble værende istedet for å kaste bort tid på å lære opp han. Og han ville selvsagt utsette, men fikk det ikke til.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
har sjekket deg ut litt...

ser ingen grunn til at du skal sitte med masse info om hva som skjer i norge...

8564727[/snapback]

 

Du kan ikke sjekke ut litt av det jeg vet en gang :) Har du forresten lov til å gjøre det uten grunn? Regner med at P3 kun skal brukes til bestemte ting, ikke sjekke hvermansen på bakgrunn av forumsnakk...

 

Å si at jeg sier at jeg sitter med "masse" info blir forøvrig temmelig søkt. De fleste i Forsvaret vet mer enn de fleste og hvis man er interessert nok, så finner man plutselig ut mye mer.

Lenke til kommentar

Er vel begrenset av informasjon en kar som har vervet seg etter førstegangstjeneste sitter med. Da tenker jeg ikke på personal opplysninger, men som nevnt tidligere hva f.eks Norges situtasjon er i dag med tanke på operative styrker i diverse konflikt land og annet.

Lenke til kommentar
har sjekket deg ut litt...

ser ingen grunn til at du skal sitte med masse info om hva som skjer i norge...

8564727[/snapback]

 

Du kan ikke sjekke ut litt av det jeg vet en gang :) Har du forresten lov til å gjøre det uten grunn? Regner med at P3 kun skal brukes til bestemte ting, ikke sjekke hvermansen på bakgrunn av forumsnakk...

 

Å si at jeg sier at jeg sitter med "masse" info blir forøvrig temmelig søkt. De fleste i Forsvaret vet mer enn de fleste og hvis man er interessert nok, så finner man plutselig ut mye mer.

8564907[/snapback]

 

 

jeg har ikke fått noen føringer i bruk av P3...

anyway, er flere måter enn P3 som brukes for å sjekke slikt

 

er lite "spennende" jeg har vært borti mens jeg har jobbet her, går ikke aktivt å leter heller da men...

 

jvik: enig...

 

edit: tror vi avslutter dette her, er det noe mer kan detta tas pr MP...

jeg kommer ikke til å ta dette lengre ihvertfall...

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...