Gå til innhold

Militærtråden - for de som er i militæret


Kurt P

Anbefalte innlegg

Jeg har (på forespørsel) fått epost om at jeg er planlagt innkalt til luftforsvaret i januar. For det første så har jeg noe uklar oppfatning av hvordan ting foregår i luftforsvaret og hvorvidt jeg selv har positiv innstilling til det (det var absolutt IKKE det jeg søkte på sesjon), men hovedsaklig er det tidspunktet som passer dårlig mht. utdannelse. Vet noen hvorvidt det er mulig å få dem på gli til å endre innkallelsesdato? Og jeg ville foretrekke å fremskynde det et halvår fremfor å utsette det, neon som vet om det lar seg gjøre?

Jeg har sendt mail og spurt, men de bruker jo en halv evighet på å svare.

8476511[/snapback]

Jeg har akkurat samme problemet som deg, bare at jeg er blitt innkalt til mars-opptaket. Det jeg gjorde var at jeg ringte til vernepliktsverket og spurte hva jeg kunne gjøre. Der fikk jeg beskjed om at det var mulig å søke om omfordeling (altså tjeneste en annen plass/tidspunkt), men at de ikke kunne garantere noe. Derfor skrev jeg et brev til VPV der jeg forklarte situasjonen min. Jeg venter nå på svar fra dem, og håper for all del at det ordner seg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har selv erfaring fra Flyplassoperasjonsassistent, på Bodø hovedflystasjon. Er meget fornøyd med den stillingen, da det både er en interessant stilling(spesielt under øvelser), og en gunjstig turnusordning(2 uker jobb, 2 uker perm).

8475746[/snapback]

Høres ut som en interessant stilling å ha i førstegangstjenesten :) Kan selv tenke meg å reise til Bodø etter endt rekruttskole. Artig å få oppleve en annen kant av landet.
Lenke til kommentar
Jeg har selv erfaring fra Flyplassoperasjonsassistent, på Bodø hovedflystasjon. Er meget fornøyd med den stillingen, da det både er en interessant stilling(spesielt under øvelser), og en gunjstig turnusordning(2 uker jobb, 2 uker perm).

8475746[/snapback]

Høres ut som en interessant stilling å ha i førstegangstjenesten :) Kan selv tenke meg å reise til Bodø etter endt rekruttskole. Artig å få oppleve en annen kant av landet.

8488480[/snapback]

Ikke Bodø :p flystasjonen er et høl!

Er der selv nå og trives ikke noe særlig på flystasjonen. Ingen velferdstilbud der og befalet er helt håpløst. Tjenestegjør ved LDKN som er utenfor stasjonen, men bor der inne og mistrives med det. Ufattelig dårlig opplegg..

Lenke til kommentar

I helvete så sleipe de kan være i militæret.

 

Har lagt ut et par filmer fra militæret på youtube. Disse har fått flere tusen visninger.

I dag så fikk jeg en hyggelig pm om en fra en annen båt som likte videoene. Han lurte også på om han kjente meg.

Godtroende sa jeg hvem jeg var og spurte hvem han var.

 

10 minutter senere ringer dem fra staben på Haakonsvern. Videoene mine viste det dem klassifiserte som fortrolig informasjon (GunEx'er og bilder fra broa) og ble trua med anmeldelse med mindre jeg fjernet dem.

Måtte også komme innom kontoret hans i neste uke for å "ta en av prat".

 

Kommer ikke over det sleipe triket dem brukte..

Lenke til kommentar
I helvete så sleipe de kan være i militæret.

 

Har lagt ut et par filmer fra militæret på youtube. Disse har fått flere tusen visninger.

I dag så fikk jeg en hyggelig pm om en fra en annen båt som likte videoene. Han lurte også på om han kjente meg.

Godtroende sa jeg hvem jeg var og spurte hvem han var.

 

10 minutter senere ringer dem fra staben på Haakonsvern. Videoene mine viste det dem klassifiserte som fortrolig informasjon (GunEx'er og bilder fra broa) og ble trua med anmeldelse med mindre jeg fjernet dem.

Måtte også komme innom kontoret hans i neste uke for å "ta en av prat".

 

Kommer ikke over det sleipe triket dem brukte..

8503738[/snapback]

 

Dukk opp med en fair play t-skjorte :thumbup:

 

Men nå vet du iallefall hva du skal si neste gang hehe

Lenke til kommentar
Dukk opp med en fair play t-skjorte  :thumbup:

 

Men nå vet du iallefall hva du skal si neste gang hehe

8503864[/snapback]

Ja, be han dra til h...

 

Det som irriterer meg mest er at det var det eneste triket de kunne bruke. Hadde jeg ikke sagt det hadde dem ikke hatt noe å gå på. Youtube har jo ikke noe annet enn mailen jeg oppgav.

 

Hadde visst hatt møte med staben om hva de skulle gjøre med "denne saken".

 

Dette var siste gang jeg nevner navnet mitt på internett.

Lesson learned.

Lenke til kommentar

Generell fotografering/filming av forsvarets utstyr er alltid greit å klarere på forhånd. For min del flyr jeg rundt å tar bilder av det meste - selv om det i tidsavgrensede perioder er klasifisert Hemmelig. Og da er det verdt å merke seg at jeg tjenestegjør i Sambandsbataljonen, som har endel CCI-/Hemmelig-materiell.

Lenke til kommentar

Alle de fysiske resultatene vises på permen du får med deg, mens man opplyses om resultatet på den teoretiske testen under intervjuet med sesjonsoffiseren. Var i hvert fall slik det fungerte her.

 

Er også slik at hvis du tok den teoretiske delen sist så må du inn og høre etter selv, så vidt jeg vet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...