Gå til innhold

Militærtråden - for de som er i militæret


Kurt P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dersom man ikke får innkallingsbrev nå i april, betyr det at man slipper førstegangstjenesten for i år? D.v.s man må vente til neste runde?

8393027[/snapback]

Du skal få varsel om innkalling seks måneder i forveien, så da er du vel god for ut oktober i hvert fall.

8393056[/snapback]

Feil, senest tre måneder før ref brevet jeg fikk. Varselet om mulig innkalling ble sendt meg 4 måneder før. (Fikk varsel for et par dager tilbake for mulig førstegangstjeneste i august)

8395911[/snapback]

Denne regelen er ny av i år, det skal fungere slik.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Hvordan opplevde han dette året? Positivt?

Rep øvelser som i mange situps?

8399083[/snapback]

 

Rep øvelser som i repetisjonsøvelser som i at han måtte ut i skogen opp til flere ganger etter førstegangstjenesten. Han var forøvrig ABC-mann.

Lenke til kommentar
Hvordan opplevde han dette året? Positivt?

Rep øvelser som i mange situps?

 

Edit:

jeg kan forresten velge mellom dette

 

- Bro og oversetningskompaniet

- Maskinkompaniet

- ABC-kompaniet

- Pansret Ingeniørkompani

8399083[/snapback]

Jeg er i ingeniør, nærmere bestemt i pansret ingeniørkompani. Noe som er uten å skryte det eneste stedet i ingeniørbataljonen du kan være for å få litt nytte ut av militæret. Det er uten tvil vi som "kriger" mest og har mest spenning og variert tjeneste, i forhold til de andre kompaniene i ingeniør, som eller driver med rene støtteoppgaver. Ellers så finnes det vel noen andre små sære ting som feks ingeniørdykker i oversettining. Eller hvis du er mekaniker eller liknende så er vel maskinkompaniet noe for deg. ABC er vel generelt bare slapt.

Personlig så trives jeg her, mange flott folk, men det møter man vel uansett hva slags tjeneste man velger.

Endret av Det Dvergiske Kaffebord
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Jeg er i ingeniør, nærmere bestemt i pansret ingeniørkompani. Noe som er uten å skryte det eneste stedet du kan være for å få litt nytte ut av militæret. Det er uten tvil vi som "kriger" mest og har mest spenning og variert tjeneste.

8399489[/snapback]

 

Det har vel du strengt tatt ikke peiling på?

Lenke til kommentar
Jeg er i ingeniør, nærmere bestemt i pansret ingeniørkompani. Noe som er uten å skryte det eneste stedet du kan være for å få litt nytte ut av militæret. Det er uten tvil vi som "kriger" mest og har mest spenning og variert tjeneste.

8399489[/snapback]

 

Det har vel du strengt tatt ikke peiling på?

8399520[/snapback]

Med mindre han har hatt tjeneste i alle andre avdelinger også. :tease:

Lenke til kommentar

La oss si at jeg helt hypotetisk sett har tatt en håndfull forskjellige rusmidler tidligere, og skal opp til sesjon snart. Jeg har fått et ark jeg skal levere inn, hvor de ber meg opplyse om jeg har brukt rusmidler, og i så fall hvilke. For en som er svært interessert i å komme seg inn i militæret - er det like greit å bare drite i å innrømme det? Har en personlig policy om å alltid være ærlig, men gidder ikke å gi opp en ting jeg vet hadde gjort meg mye godt for å være en messias for meg selv.

Lenke til kommentar
La oss si at jeg helt hypotetisk sett har tatt en håndfull forskjellige rusmidler tidligere, og skal opp til sesjon snart. Jeg har fått et ark jeg skal levere inn, hvor de ber meg opplyse om jeg har brukt rusmidler, og i så fall hvilke. For en som er svært interessert i å komme seg inn i militæret - er det like greit å bare drite i å innrømme det? Har en personlig policy om å alltid være ærlig, men gidder ikke å gi opp en ting jeg vet hadde gjort meg mye godt for å være en messias for meg selv.

8402387[/snapback]

Om du er helt bastant sikker på at du ikke kommer til å ta noe stoff under førstegangstjenesten er det jo det som teller, egentlig.

Lenke til kommentar
Problemet var ikke hvorvidt de kom til å finne ut at jeg lyver, men om en innrømmelse hadde rammet fremtidsmulighetene mine.

 

Men jeg tror nesten jeg går for pinnochio-metoden. Så får jeg heller satse på å være mer ærlig med meg selv fremover :]

8402459[/snapback]

 

Snakk med sesjonsoffiseren / lege om dette. Si at du er veldig motivert og at du har vært clean lenge, og si at du gjerne går med på å ta jevnlige urinprøver for å bekrefte det. Jeg regner med at det er bænkers (men jeg er ikke sesjonsoffiser).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Forsvaret har nulltoleranse ovenfor stoff og jeg kjenner flere som har fått erfare dette. Skal ikke anbefale deg å være uærlig siden jeg jobber i Forsvaret selv, men trå varsomt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
White har du ikke hørt noe om at HV blir sendt ut til utlandet som innsatstyrke?

8408302[/snapback]

 

Hva i all verden skal Heimevernet gjøre i utlandet? Deres hovedoppgave er å opprettholde nasjonal sikkerhet.

Lenke til kommentar
Hei

 

Det viktigste jeg har lært av å selv være i forsvaret er at det er bedre å si det med engang. Dersom du gjør forsøk på skjule det så blir det verre.

 

Holdningen blir da at dersom du skjulte dette, hva mer skjuler du?

8407458[/snapback]

 

Med tanke på at det er så godt som umulig at de finner det ut, ser jeg ikke helt det store stresset.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...