Gå til innhold

Militærtråden - for de som er i militæret


Kurt P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jippi! På torsdag er jeg færdig med rekrutten! Og jeg som startet 10. Jan.

Skal ut å kjøre forsvarsjefen:D Det medfølger korporalstilling og strengt hemmelig sikkerhetsklarering!

 

Forresten, noen her som er på HMKG Rena?

5631359[/snapback]

 

Kommer du til Huseby på torsdag da? Og skal inn i 5. kompani? Er bedre mat på Rena, så ikke gled deg for tidlig :p Var du forresten med på oppstillingen for gardesjefens inspeksjon på onsdag?

5632383[/snapback]

 

Nei skal ikke til huseby, skal til Akershus festning.

 

Ja jeg var på oppstilling på den onsdagen når Gardesjefen kom. Slo av en prat med han også. Var du der også eller?

 

Men det er 2. kompani mitt innrykk er beregnet på, ikke 5.

Lenke til kommentar
Jippi! På torsdag er jeg færdig med rekrutten! Og jeg som startet 10. Jan.

Skal ut å kjøre forsvarsjefen:D Det medfølger korporalstilling og strengt hemmelig sikkerhetsklarering!

 

Forresten, noen her som er på HMKG Rena?

5631359[/snapback]

 

Kommer du til Huseby på torsdag da? Og skal inn i 5. kompani? Er bedre mat på Rena, så ikke gled deg for tidlig :p Var du forresten med på oppstillingen for gardesjefens inspeksjon på onsdag?

5632383[/snapback]

 

Nei skal ikke til huseby, skal til Akershus festning.

 

Ja jeg var på oppstilling på den onsdagen når Gardesjefen kom. Slo av en prat med han også. Var du der også eller?

 

Men det er 2. kompani mitt innrykk er beregnet på, ikke 5.

5660682[/snapback]

 

Var en av de to som spilte når gardesjefen kom og gikk. :p

Trodde ikke at det var så mange som var fast på Akershus. Men de trenger vel folk der og.

 

 

Tror ikke jeg har møtt han enda. Hvilket kompani er han i?

5660105[/snapback]

 

Tidligere Kp2. Tror han er Kp5 nå. Han er vel ca. eneste befalet utenfor Kp3 som har hellipad.

5661045[/snapback]

 

Okay, er nesten ingen som har helipad lenger, ikke i kp3 heller. Så mulig han har fjernet den. Men hvis han er i kp5 kan det godt hende han har vært innom oss som IB, og vi har møtt han på den måten. Har ikke hatt noen slottsvakter med han enda hvertfall. Er han spesielt streng eller kul? siden du bringer han på banen :D

Endret av Josten
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

jeg lurer på hvordan de psykiske testene / "snakk med psykolog" er.(?) hva spørr psykologen om? hva går disste testene ut på? noen som vil svare? :whistle:

vil inn som pilot og lurer på om det kan være greit å vite litt på forhånd, så jeg er mentalt forberedt. - noe som sikkert er umulig, siden én ikke aner hvordan det er i millitæret. :ermm:

Lenke til kommentar
Forresten, er det noen som er på LSK her? (Kjevik)

5706031[/snapback]

 

Jeg var der et par uker rundt november pga. MIF-kurs. Fikk vel ikke det helt store inntrykket av basen, temmelig lite å ta seg til. Lunsjen var utmerket da.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Nå er jeg halveis i min militære duty på Ørland. Hittil har det vært helt greit egentlig.. Og i 6 uker (14 okt - 28 Nov) har jeg "avtjent" på sessvollmoen på Trailerkurs. CE lappen med andre ord. Og det var utrolig deilig å slækt der sånn. Det var ikke bare 1 gang vi lå å sov i tjenestetid fordi vi ikke hadde noe å gjøre.. hh0h0h0h0.  :D

 

Men så er det tilbake til ørland og Nato Øvelse som varer i FAEN MEG 2 uker I INDRE TROMS:::  :ohmy:  :ohmy:  :ohmy:  :ohmy:

5335682[/snapback]

 

Jeg var også sjåfør i LVABn Ørland. Vognførerkurset var utrolig slapt minnes jeg. Vi hadde fri halve "arbeidsdagen" (enten før eller etter lunsj) og befal hadde vi ikke i det hele tatt.

 

Hvordan gikk det på vinterøvelsen? Hadde dere like høy standard på "campen" deres som vi hadde på Battle Griffin?

Lenke til kommentar
Ja det er de. Men befalet enkelte steder kan vel velge å se igjennom fingrene iblant.

 

videre vil jeg ha meg frabedt all "dissing"av vaktsoldater. Graden av seriøsitet blant disse er avhengig av hvilken leir man er i. Dessuten så er det desverre slik at vaktsoldat er den mest operative tjenesten man kan få i luftforsvaret, med unntak av hundetjeneste, hvis man blir kalt inn til Madla..

5446831[/snapback]

Er en del fra Madla som havner i basesett og luftvern også.

 

De som ikke fikk sikkerhetsklarering i troppen min ble velferdsassistenter. Var en på vognførerkurset som ble kasta ut på grunn av kjøreferdigheter, han ble vaktsoldat. Men det stemmer nok at graden av seriøsitet varierer litt, er vel litt forskjell på å vokte f.eks. en rekruttskole og en flystasjon..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...