Gå til innhold

Militærtråden - for de som er i militæret


Kurt P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hyrlen; Synes å ha sett et bilde av deg her på formet - Hulken selv :cool:

Jobber du innen forsvaret eller?

8344855[/snapback]

hehe, ligger noen bilder av meg her ja. Stort sett gamle, har vært syk så er ikke så hulk lenger. Nei jobber nok ikke i forsvaret, har bare tatt førstegangstjenesten å det var vel egentlig nok.

Lenke til kommentar
Kan du ikke bare få synet ditt korrigert? Det blir ikke bare å hjelpe deg i forsvaret men også i hverdagslivet - ting blir lettere.

8344855[/snapback]

 

Er ikke bare-bare. Det må først få stabilisere seg, og dessuten koster det jo en del. Men ja, har tenkt på det, men det må vel bli når synet stabiliserer seg i tjueåra en gang.

Lenke til kommentar
Kan du ikke bare få synet ditt korrigert? Det blir ikke bare å hjelpe deg i forsvaret men også i hverdagslivet - ting blir lettere.

8344855[/snapback]

 

Er ikke bare-bare. Det må først få stabilisere seg, og dessuten koster det jo en del. Men ja, har tenkt på det, men det må vel bli når synet stabiliserer seg i tjueåra en gang.

8344901[/snapback]

 

Skal få ta det nå til sommeren jeg og er da fortsatt under 18. Øyelegen var litt skeptisk til det og mente å utsette det til høsten da jeg fyller 18 men hintet inderekte at så lenge synet hadde vært stabilt (noe som det har vært de 2 siste årene jeg har fått det testet) og jeg hadde brukt briller/linser skulle det ikke være noe problem. Hvis du derimot har fått påvist synsforandringer er det andre boller ja.

Lenke til kommentar
Skal få ta det nå til sommeren jeg og er da fortsatt under 18. Øyelegen var litt skeptisk til det og mente å utsette det til høsten da jeg fyller 18 men hintet inderekte at så lenge synet hadde vært stabilt (noe som det har vært de 2 siste årene jeg har fått det testet) og jeg hadde brukt briller/linser skulle det ikke være noe problem. Hvis du derimot har fått påvist synsforandringer er det andre boller ja.

8344955[/snapback]

 

Bare til info: synet mitt endra seg fra -2.00 til -3.00 på venstre øye, og fra -1.75 til -2.75 på høyre øye fra jeg var 17 og et halvt ca. til nå (er 19).

 

Råder deg til å vente uti 20-åra.. bruk døgnlinser i mellomtiden. ;)

Lenke til kommentar
Skal få ta det nå til sommeren jeg og er da fortsatt under 18. Øyelegen var litt skeptisk til det og mente å utsette det til høsten da jeg fyller 18 men hintet inderekte at så lenge synet hadde vært stabilt (noe som det har vært de 2 siste årene jeg har fått det testet) og jeg hadde brukt briller/linser skulle det ikke være noe problem. Hvis du derimot har fått påvist synsforandringer er det andre boller ja.

8344955[/snapback]

 

Bare til info: synet mitt endra seg fra -2.00 til -3.00 på venstre øye, og fra -1.75 til -2.75 på høyre øye fra jeg var 17 og et halvt ca. til nå (er 19).

 

Råder deg til å vente uti 20-åra.. bruk døgnlinser i mellomtiden. ;)

8345001[/snapback]

 

Så du testet synet ditt jevnlig fra ? - 19år? Interessangt det du nevner og jeg har tenkt på eventuelle forandringer. Men har konkludert med at jeg bare må ta sjangsen. Skal sannsynlig til Sudan før jeg fyller 20 og da er perfekt syn et krav. Om det forandrer seg i ettertid må jeg bare leve med, evntuelt få en ny operasjon.

 

Konklusjon; Er forsvaret noe du VIRKELIG brenner for (meg feks) må man kanskje ta en sjangse og ta en oprasjon. Ellers får man bare vente. Utfalle blir iværtfall ikke være enn at synet forandrer seg fra perfekt til dårligere og man kan da ta en ny oprasjon (som man evnt kan få avtalt på forhånd ved første opr)

Endret av dicktator
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Man blir da ikke "hulken" i forsvaret, snarere tvert imot :)

8344884[/snapback]

 

Ikke i mitt tilfelle. Sånn sett er det en fordel å jobbe i idretten og i tillegg ha et old fashion gym to etasjer under rommet. Kommer man i byggemodus, er det perfekt.

Lenke til kommentar

Faen, ble innkallt til Artilleribataljonen nå til august.. Det var akkurat noe sånn jeg IKKE ønsket meg, jeg vil komme i go formen, springe i skauen og skyte min AG3! Faen heller, vil ikke sitte ved et kontroll tårn å manuvrere stor stasjonær kanon en plass.. Er det mulig å bli omplassert for mitt tilfelle?

 

Jeg skal ringe inn i morra, tenker kanskje å søke Befalskolen vist jeg ikke kan omplasseres. Noen som har erfaring med befalskolen her? Jeg har flere spørsmål som: Består de fleste "seleksjons uka"? Synes det blir dumt å kaste bort mye av sommer ferien min vist det er 100 søkere og bare 30 av dem kommer inn, ettersom jeg ikke akkurat er i "topp form" nå, men kan jo bli bedre selvfølgelig..

Endret av ekl1tz
Lenke til kommentar

PM til Gaston funka ikke, poster det her i steden:

Du kan endre det, da må du ringe vernepliktsverket. Som sagt, så har jeg liten kjenneskap til artbn, er sikkert mye kult der også. Spørs jo hva du vil...

Sosialt er det VELDIG bra... mye fyll og turer. Forsvaret er MEGET flinke på velferdsturer og lignende pluss at miljøet er veldig bra! Gled deg, dt er mye dritt, men til slutt er du glad for at du har vært der! Jeg kommer til å savne det veldig iallfall

Lenke til kommentar

Er det noen som er/har vært stasjonert på CRC Mågerø eller kjenner noen som har vært der? Skal dit som vaktsoldat i morgen, regner med jeg får en ganske slækk tid resten av førstegangstjenesten, men har på følelsen at det er innmari dårlig messe og velferdstilbud der siden det er så liten base... Teit å spørre om dette nå siden jeg skal dit i morgen og får se selv, men er bare veldig nysjerrig :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Jeg skal ringe inn i morra, tenker kanskje å søke Befalskolen vist jeg ikke kan omplasseres. Noen som har erfaring med befalskolen her? Jeg har flere spørsmål som: Består de fleste "seleksjons uka"? Synes det blir dumt å kaste bort mye av sommer ferien min vist det er 100 søkere og bare 30 av dem kommer inn, ettersom jeg ikke akkurat er i "topp form" nå, men kan jo bli bedre selvfølgelig..

8346018[/snapback]

 

Det er nok ikke slik at de fleste består seleksjonsuken, nei. Det er viktigere at du er topp motivert enn at du er i topp form.

 

Er man ikke feltdyktig hvis man har 6 på syn? Jeg fikk 6 på syn, ingen sa noenting.

8346491[/snapback]

 

Jo, det er man.

Lenke til kommentar
Ble ikke fortalt hva jeg fikk på synstesten, men i og med at jeg skal til Panserbataljonen i januar, regner jeg med at jeg er feltdyktig. Det jeg lurer på er hva slags karakter jeg fikk med -2 på begge øynene?

8346541[/snapback]

 

Det der holder til 5 mener jeg.

8347763[/snapback]

Oi. Det var litt nedslående. Så lavt. Jaja, takk for at du svarte i hvert fall!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...