Gå til innhold

Militærtråden - for de som er i militæret


Kurt P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja, det tenker jeg på. Så om jeg går gjennom hele April uten å få noe blir jeg mest sannsynlig ikke kallet inn?

8340910[/snapback]

 

Jeg ble kalt inn 2 uker før jeg skulle inn.

Flere i troppen ble kalt inn bare et par dager i forveien.

8341375[/snapback]

Da kan man få utsettelse uten noe som helst grunn så vidt jeg vet. Er vel krav om varsel før innkallelse.

Lenke til kommentar
Jeg har en kamerat i siviltjenesten som sa han fikk 1300 kr å bruke på festival og han mente at jeg burde få noe tilsvarende i militæret. Er det sant at jeg kan få det som et slags velferdstillegg eventuellt?

8334900[/snapback]

Quoter meg selv, trenger svar fort, må bestille billetter snart! :p
Lenke til kommentar
Jeg har en kamerat i siviltjenesten som sa han fikk 1300 kr å bruke på festival og han mente at jeg burde få noe tilsvarende i militæret. Er det sant at jeg kan få det som et slags velferdstillegg eventuellt?

8334900[/snapback]

Quoter meg selv, trenger svar fort, må bestille billetter snart! :p

8342398[/snapback]

 

Håper for guds skyld ikke at forsvaret betaler for din fyll :p

Lenke til kommentar
Jeg har en kamerat i siviltjenesten som sa han fikk 1300 kr å bruke på festival og han mente at jeg burde få noe tilsvarende i militæret. Er det sant at jeg kan få det som et slags velferdstillegg eventuellt?

8334900[/snapback]

Quoter meg selv, trenger svar fort, må bestille billetter snart! :p

8342398[/snapback]

Tviler veldig sterkt på at du får dette tilbudet når du er i vanlig førstegangstjeneste. Det er vel fordi de i siviltjeneste ikke kan benytte seg av velferdstilbudene som vi kan.

Men det som er det aller enkleste, og som jeg ikke skjønner at du ikke har gjort ennå, er å kontakte velferden på den avdelingen du er stasjonert på og stille spørsmålet der.

Endret av e-banez
Lenke til kommentar
Fikk varsel om innkalling i dag.

Hærens styrker, Sambandsbataljonen. Noen som vet hva jeg kan forvente meg? =)

8300240[/snapback]

 

 

Fikk varsel om innkalling i akkurat sambandstjenesten jeg og oppi heggelia leiren i Bardufoss!

 

Hva gjør man når man er i sambandsbataljonen?

8341914[/snapback]

 

Lite EMF, masse sambandsøvelser og mønstring fra helvete.

Man leverer samband (tadkom, k2is) til alle andre avdelinger.

Lenke til kommentar
Fikk varsel om innkalling i dag.

Hærens styrker, Sambandsbataljonen. Noen som vet hva jeg kan forvente meg? =)

8300240[/snapback]

 

 

Fikk varsel om innkalling i akkurat sambandstjenesten jeg og oppi heggelia leiren i Bardufoss!

 

Hva gjør man når man er i sambandsbataljonen?

8341914[/snapback]

 

heggelia ja. i bardufoss.. der kjem du til å kjede deg.. =)

Lenke til kommentar

Jeg har fått VARSEL OM PLANLAGT INNKALLING TIL FØRSTEGANGSTJENESTE I AUGUST 2007. Det betyr vel at jeg er innkallt? Kan det hende at selv om jeg leverer svarslippen med ingen spesielle problemer fortsatt ikke blir innkalt?

 

Fatter ikke en dritt her... trodde jeg var innkalt før jeg leste at det sto varsel...

Lenke til kommentar
Jeg har fått VARSEL OM PLANLAGT INNKALLING TIL FØRSTEGANGSTJENESTE I AUGUST 2007. Det betyr vel at jeg er innkallt? Kan det hende at selv om jeg leverer svarslippen med ingen spesielle problemer fortsatt ikke blir innkalt?

 

Fatter ikke en dritt her... trodde jeg var innkalt før jeg leste at det sto varsel...

8344371[/snapback]

Du kan like godt se på det som en innkalling, den "offisielle" kommer gjerne tre måneder før.

Lenke til kommentar
Hm, lurer på en ting:

Da jeg var på sesjon i mars fikk jeg en firer på synet, og legedama sa jeg ikke ville bli innkalt. Siden jeg var motivert og greier, triksa sesjonsoffiseren i databasen og gav meg 5 på synet. Han sa jeg nå hadde en sjanse å få gjort førstegangstjenesten, men det var ikke sikkert. De skulle allikevel "prøve å få meg inn".

 

Har jeg noe sjanse til å få tatt førstegangstjenesten i det hele tatt?

 

Synes det er helt idiotisk at de plutselig skal være helt prippen om en har litt dårlig syn*. Blir liksom sånn at de som scorer greit på testene blir dratt inn, selv om de er umotivert som faen og ikke vil ta førstegangstjenesten.

Fikk forresten 9 på resten, og 6 på teoriprøven.

 

*(den synstesten var ræva, hadde ikke briller så jeg måtte ta av og på linsene uten speil og greier i full fart. Vanskelig fokusere øynene da)

8317054[/snapback]

 

Quoter meg selv. Noen som har noen formeninger?

Lenke til kommentar
snip

Quoter meg selv. Noen som har noen formeninger?

8344668[/snapback]

5 og 6 er som regel dim. Du er ikke feltdyktig. Men hadde selv 6 på nakke og ble satt ned til 5 etter MR men ble ikke dimmitert etter eget ønske siden jeg da bare hadde 2 måneder igjen. Skulle egentlig vært dimmitert første dagen, men siden legen jeg fikk var en kuk å jeg ble "glemt" i systemet fikk jeg ikke den beskjeden før jeg dro på MR.

Lenke til kommentar
snip

Quoter meg selv. Noen som har noen formeninger?

8344668[/snapback]

5 og 6 er som regel dim. Du er ikke feltdyktig. Men hadde selv 6 på nakke og ble satt ned til 5 etter MR men ble ikke dimmitert etter eget ønske siden jeg da bare hadde 2 måneder igjen. Skulle egentlig vært dimmitert første dagen, men siden legen jeg fikk var en kuk å jeg ble "glemt" i systemet fikk jeg ikke den beskjeden før jeg dro på MR.

8344709[/snapback]

 

Uff, vil nå si at en motivert soldat med nedsatt syn er mere tilregnelig i strid enn en venstrevridd illeluktende blitzer (for å sette det på spissen). Lurer på om jeg skulle sendt et brev eller noe til Vernepliktsverket om jeg ikke blir innkalt. Er nå enda et år til uansett :hmm:

Lenke til kommentar
snip

Quoter meg selv. Noen som har noen formeninger?

8344668[/snapback]

5 og 6 er som regel dim. Du er ikke feltdyktig. Men hadde selv 6 på nakke og ble satt ned til 5 etter MR men ble ikke dimmitert etter eget ønske siden jeg da bare hadde 2 måneder igjen. Skulle egentlig vært dimmitert første dagen, men siden legen jeg fikk var en kuk å jeg ble "glemt" i systemet fikk jeg ikke den beskjeden før jeg dro på MR.

8344709[/snapback]

 

Uff, vil nå si at en motivert soldat med nedsatt syn er mere tilregnelig i strid enn en venstrevridd illeluktende blitzer (for å sette det på spissen). Lurer på om jeg skulle sendt et brev eller noe til Vernepliktsverket om jeg ikke blir innkalt. Er nå enda et år til uansett :hmm:

8344765[/snapback]

 

Kan du ikke bare få synet ditt korrigert? Det blir ikke bare å hjelpe deg i forsvaret men også i hverdagslivet - ting blir lettere.

 

Hyrlen; Synes å ha sett et bilde av deg her på formet - Hulken selv :cool:

Jobber du innen forsvaret eller?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...