Gå til innhold

Militærtråden - for de som er i militæret


Kurt P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå er jeg lei av militæret egentlig. Er i Marinen, nærmere bestemt Kystvakten. Har en turnus på 6 uker noe som forsåvidt er greit det, men 6 uker på er jææævli lenge. 4 laange måneder igjen til dimming er aktuelt. :/

 

cecolon: Ja, man blir lei av CTC&Vaktsignal. :p;)

5631389[/snapback]

 

Hehe :) Selv om det var digg å dimme og begynne å studere, må jeg si at jeg savner sjøen til tider... Hadde nok ikke hatt mye mot en uke ombord dersom de hadde hatt rep-øvelser eller liknende :)

 

Edit: det har vel vært litt spennende å være på som FSR nå som situasjonen i Barentshavet har blitt mer spennende, samt Norge har vært terrortruet?

Endret av cecolon
Lenke til kommentar
Jippi! På torsdag er jeg færdig med rekrutten! Og jeg som startet 10. Jan.

Skal ut å kjøre forsvarsjefen:D Det medfølger korporalstilling og strengt hemmelig sikkerhetsklarering!

 

5631359[/snapback]

 

Samt veeeldig mye dødtid og sære arbeidstider. General Diesen jobber ikke 8-4 skal jeg si deg. :)

 

Dimilies: De vaktsignalene kan være temmelig plagsomme ja. Særlig når de tikker inn på sbs Oslo mer el mindre samtidig fra samtlige kystvaktfartøy..

Endret av Erik-Tor
Lenke til kommentar

ingen flere som skal på "øvelse vinterdrill" nå på mandag, 5 dager i felten nær røros, oppe på ett fjell høres ikke morro ut....

 

edit: er forresten med en gjeng fra "america nasjonal state army"(eller lignende) som skal være med, det er litt morro da...

Endret av aklla
Lenke til kommentar
Jippi! På torsdag er jeg færdig med rekrutten! Og jeg som startet 10. Jan.

Skal ut å kjøre forsvarsjefen:D Det medfølger korporalstilling og strengt hemmelig sikkerhetsklarering!

 

Forresten, noen her som er på HMKG Rena?

5631359[/snapback]

 

Kommer du til Huseby på torsdag da? Og skal inn i 5. kompani? Er bedre mat på Rena, så ikke gled deg for tidlig :p Var du forresten med på oppstillingen for gardesjefens inspeksjon på onsdag?

Lenke til kommentar

Jeg vurderer å gå et år i millitæret, før jeg søker på politihøyskolen.. Er det noe å anbefale..? Eller burde jeg bare jobbe det året? Er jente så har jo ikke grisepeiling på hvordan "millitær livet" er. Men er vel en grei måte å komme i form på + gjøre noe litt utenom det vanlige noen måneder/ et år.. ?

Endret av CrazyKimmi=)
Lenke til kommentar
Jeg vurderer å gå et år i millitæret, før jeg søker på politihøyskolen.. Er det noe å anbefale..? Eller burde jeg bare jobbe det året? Er jente så har jo ikke grisepeiling på hvordan "millitær livet" er. Men er vel en grei måte å komme i form på + gjøre noe litt utenom det vanlige noen måneder/ et år.. ?

5634162[/snapback]

 

Mener å ha hørt at politiet setter pris på folk som har gjennomført førstegangstjeneste, så det kan jo hende det er lurt..

Det smarteste hadde vært å søke MP (militærpoliti) mens du var inne til en evt. førstegangstjeneste, men det er et temmelig vanskelig å komme inn der.

Lenke til kommentar
Det medfølger korporalstilling og strengt hemmelig sikkerhetsklarering!

 

Forresten, noen her som er på HMKG Rena?

5631359[/snapback]

 

Korporal er ingen stilling men ein grad...... Må ikkje mistolkast det.

 

Mvh. Korp. Økland

 

Til alle pyser: Rekrutten er svært overlevelig! Eg er har sjølv svært dårlig fysisk form, men rekrutten har mykje meir med psyke å gjer. (Var sjølv på Gardeskolen) Dersom du er innstilt på at dette ikkje går, ja så går det rævva, men dersom du meiner det SKAL gå, så går det som ein varm kniv i smør.

Lenke til kommentar

Jeg skal til Marinen og lurte på om det er noen vits i å ta med min bærbare pc? har så klart jævlig lyst til og ta den med slik at jeg kan se på film etc og jobbe litt på den..alt dette skal jeg så klart prøve å gjøre mens jeg har litt fritid.

 

Hva er deres formening? og er det noen andre som tenker som meg at det ville være kult å ha med sin laptop!?

Lenke til kommentar

Har vært inne siden juli i sommer og har prøvd det meste... Rekrutten var ekstremt hard for meg, grunnet at jeg var med på en 5 uker lang rekrutt/opptaks prøve til Marinejegerkommandoens kurs. Det hardeste jeg noen gang har vært med på, et helvete på jord.. men kom meg gjennom det. Må si at man jeg kommer til å sitte igjen med mange minner etter millitærtiden, og det er defintivt noe jeg har lært mye av, og som jeg aldri kommer til å glemme!

Endret av ReSSaA
Lenke til kommentar
Har vært inne siden juli i sommer og har prøvd det meste... Rekrutten var ekstremt hard for meg, grunnet at jeg var med på en 5 uker lang rekrutt/opptaks prøve til Marinejegerkommandoens kurs. Det hardeste jeg noen gang har vært med på, et helvete på jord.. men kom meg gjennom det. Må si at man jeg kommer til å sitte igjen med mange minner etter millitærtiden, og det er defintivt noe jeg har lært mye av, og som jeg aldri kommer til å glemme!

5642856[/snapback]

 

Dessuten, hadde du kommet gjennom hadde du absolutt ikke hatt lov til å si det her. Identiteten til marinejegerne er veldig hemmelig.

Lenke til kommentar

Nei kom ikke gjennom hele, men var med på det meste av opptaket. har nå en ganske slapp stilling som sanitet i bergen... Mente ikke alt dette som å skryte eller noe, ville bare nevne hva jeg har vært med på i min tid i milletæret som dere...

 

åja, var svært få som klarte å komme gjennom

Endret av ReSSaA
Lenke til kommentar
Nei kom ikke gjennom hele, men var med på det meste av opptaket. har nå en ganske slapp stilling som sanitet i bergen... Mente ikke alt dette som å skryte eller noe, ville bare nevne hva jeg har vært med på i min tid i milletæret som dere...

 

åja, var svært få som klarte å komme gjennom

5646146[/snapback]

 

Fortell litt om opptaket. Lurer veldig på hvordan det foregår :)

 

Har hørt snakk om at marinejegerne kun har lov til å gå i militære effekter, så når de skulle på depoet for å få utdelt utstyr måtte de stå splitter nakne å vente.

Lenke til kommentar
Nei kom ikke gjennom hele, men var med på det meste av opptaket. har nå en ganske slapp stilling som sanitet i bergen... Mente ikke alt dette som å skryte eller noe, ville bare nevne hva jeg har vært med på i min tid i milletæret som dere...

 

åja, var svært få som klarte å komme gjennom

5646146[/snapback]

 

Fortell litt om opptaket. Lurer veldig på hvordan det foregår :)

 

Har hørt snakk om at marinejegerne kun har lov til å gå i militære effekter, så når de skulle på depoet for å få utdelt utstyr måtte de stå splitter nakne å vente.

5646163[/snapback]

 

Har skrevet under taushetskontrakt på mye men kan fortelle fra den første uka.. Det starter med intervjuer, fysiske tester, blod prøver, snakking med psykolog, maaange psykiske tester osv.. hvis man kommer videre etter dette (som foregår på madla) blir man fraktet til en øy som heter fjøløy.. Her ble vi kledd helt nakne for at de skulle sjekke kropp og sjekke sekk for at vi ikke skulle ha med ulovlige ting in på området (som mobil eller andre kommunikasons ting feks) Den første natten var psykisk krevende grunnet mye fi hvil og kjefting. Lå en t-shorte feil i et skap var det 10 min i fri hvil (ble mye fri hvil) Var lite søvn og mye matlaging... Noe av det første vi gjorde etter frokost dagen etter var å skrive taushetskontrakt om å holde tett om hva som skjer videre. MAnge trakk seg på dette stadiet... Videre kan jeg fortelle at det ble mye marsjeringernger, flytting til bergen, hinderløyper (SYKE hinderløyper) mer marsjering og blandtr annet bæring av gummibåter og bading i kaldt vann + mye mer men kan nesten ikke si det grunnet at det vil avsløre mye for dem...

 

Håper det var en ok beskrivelse...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...