Gå til innhold

Militærtråden - for de som er i militæret


Kurt P

Anbefalte innlegg

Tja, oppsummering av en 6-timersvakt:

Sitte på FK'en - skjer ingenting.

Dapen ringer - sambandsstatus.

Chille.

Steke pizza.

Ringe annen multinode, spør hvor mye de kjeder seg.

Kanskje sove litt.

Dapen ringer, en annen løk som gir nytt feltrop.

Se film(er).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det noen som vet om noe sted i Bergen der man kan få tak i forsvarets fotposer?

 

Min bestefar er torghandler og er veldig mye ute, kulde pleier normalt ikke å være noe problem for ham, men siden han begynner å bli ganske så gammel, har han begynt å bli ganske så kald på beina (lite blodsirkulasjon). De eneste skoene han klarer å bruke er noen gamle slitte joggesko, noe som er langt fra ideelt i sludd/regn/snø. Dermed trenger han noen løse varme og vanntette "sko" og jeg tenkte det ville være perfekt hvis han fikk mine gamle ullkartanker fra førstegangstjenesten. Problemet er at de skal brukes sammen med fotposer, og de var jeg dum nok til å ikke lure med meg da jeg dimmet. Derfor trenger jeg et utsalgssted som selger forsvarsmateriell, evt. en vennlig sjel som kunne fyllt ut et TS-skjema for et par fotposer (Alle omkostninger + en liten godtgjørelse skal den personen selvfølgelig få).

 

Takker for all hjelp.

 

Edit: Har funnet noen på QXL, men vet ikke om jeg vinner budrunden

Endret av gordito
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Har du sjekket FUNIF? Jeg kan høre litt rundt, kan hende jeg får tak i noen.

 

I dag fikk jeg pes fordi jeg ikke viste nok properhet og respekt ovenfor høyere offiserer. Jeg ble skikkelig irritert når jeg fikk det i fleisen, men klarte å begrense mitt eget snakketøy.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
I dag fikk jeg pes fordi jeg ikke viste nok properhet og respekt ovenfor høyere offiserer.

8137315[/snapback]

Den fikk jeg hele tiden i forsvaret.

8137430[/snapback]

 

Jeg hadde gitt mer faen om jeg var menig, men siden jeg er befal og kritikken har litt sånn "du er laveste befal"-undertone så blir jeg ikke særlig motivert til arbeid. *dimme*

Lenke til kommentar
FMU, evt. Forsvarsbrukt. :)

8137314[/snapback]

 

Takk, de sidene visste jeg ikke om (De kunne løst noen av mine TS-problemer i rekrutten/opplæringen ;) )

Men ser ut som det kan ta meget lang tid, fra man bestiller til man får varen. Forskuddsbetaling med faktura + 4-7 dager leveringsstid etter betaling er kommet inn. Noen som har noe erfaring med disse butikkene? Har bare brukt NFM Caseb, de har jeg gode erfaringer med, men de selger desverre ikke fotposer.

 

Wh1te: Takk, det hadde vært fint. Jobber du på Haakonsvern?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
huff...

hvor høye var dem da?

 

her bryr man seg lite hvilken grad det er snakk om :)

8137443[/snapback]

 

Kommandørkaptein. Mange her ser også forbi stripene, men noen er mer av den gamle skolen.

 

Ok, mener å huske at en kamerat sa at det fantes noe slags utsalg der ute. Vet du noe om det?

8137786[/snapback]

 

Ja, nevnte det i posten min, FUNIF.

Lenke til kommentar
Jeg hadde gitt mer faen om jeg var menig, men siden jeg er befal og kritikken har litt sånn "du er laveste befal"-undertone så blir jeg ikke særlig motivert til arbeid. *dimme*

8137452[/snapback]

hehe, dette la jeg merke til i forsvaret. Alle nyutdannede befal ble møkkasur hvis de fikk kjeft av høyere befal, frydet meg like mye hele tiden. Du vet driten renner nedover ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Jeg hadde gitt mer faen om jeg var menig, men siden jeg er befal og kritikken har litt sånn "du er laveste befal"-undertone så blir jeg ikke særlig motivert til arbeid. *dimme*

8137452[/snapback]

hehe, dette la jeg merke til i forsvaret. Alle nyutdannede befal ble møkkasur hvis de fikk kjeft av høyere befal, frydet meg like mye hele tiden. Du vet driten renner nedover ;)

8138965[/snapback]

 

Forskjellen er at jeg ikke er nyutdannet...

Lenke til kommentar
Er det noen som vet om noe sted i Bergen der man kan få tak i forsvarets fotposer?

 

Min bestefar er torghandler og er veldig mye ute, kulde pleier normalt ikke å være noe problem for ham, men siden han begynner å bli ganske så gammel, har han begynt å bli ganske så kald på beina (lite blodsirkulasjon). De eneste skoene han klarer å bruke er noen gamle slitte joggesko, noe som er langt fra ideelt i sludd/regn/snø. Dermed trenger han noen løse varme og vanntette "sko" og jeg tenkte  det ville være perfekt hvis han fikk mine gamle ullkartanker fra førstegangstjenesten. Problemet er at de skal brukes sammen med fotposer, og de var jeg dum nok til å ikke lure med meg da jeg dimmet. Derfor trenger jeg et utsalgssted som selger forsvarsmateriell, evt. en vennlig sjel som kunne fyllt ut et TS-skjema for et par fotposer (Alle omkostninger + en liten godtgjørelse skal den personen selvfølgelig få).

 

Takker for all hjelp.

 

Edit: Har funnet noen på QXL, men vet ikke om jeg vinner budrunden

8137169[/snapback]

 

Disse selges vel i vanlige sportsbutikker så vidt jeg vet.

Lenke til kommentar
Jeg hadde gitt mer faen om jeg var menig, men siden jeg er befal og kritikken har litt sånn "du er laveste befal"-undertone så blir jeg ikke særlig motivert til arbeid. *dimme*

8137452[/snapback]

hehe, dette la jeg merke til i forsvaret. Alle nyutdannede befal ble møkkasur hvis de fikk kjeft av høyere befal, frydet meg like mye hele tiden. Du vet driten renner nedover ;)

8138965[/snapback]

 

Forskjellen er at jeg ikke er nyutdannet...

8139104[/snapback]

 

Du er vel ikke utdannet i det hele tatt? :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Har veldig lite formell befalsutdanning ja. Har ingenting å si, gjør jobben like bra som nestemann og har utdanning i deler av kompetanseområdet mitt.

Lenke til kommentar

Hei, venter på innkaling til sesjon og funderer på hvor jeg skal søke. Er veldig ladd for militærtjeneste! Noen som har tips om hvor jeg burde søke for å komme inn i en avdeling hvor jeg kan få testet meg litt, i hæren altså! Men ikke like hardt som HJK/FSK, da hadde jeg sannsyneligvis daua :!: HAr lyst til å være vanlig infanterist, så bare å komme med forslag! :)

Er litt nærsynt(-0,75), er dette et problem med tanke på å komme inn? :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...