Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Man kan tidligst dimme 6 uker før opprinnelig dato for å få godkjent førstegangstjeneste. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 er flere enn HV-soldater som er kalt ut på rep. var en som drev å kontrollerte vakthold på leirer som har blitt kalt ut på rep-øvelse, virker som om de fleste som var der ikke hadde vært i HV, men i andre avdelinger. var vel 500 og noe dager de kunne ha noen i tjeneste ufrivelig(førstegangstjeneste+rep) Lenke til kommentar
Döden Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 er flere enn HV-soldater som er kalt ut på rep. var en som drev å kontrollerte vakthold på leirer som har blitt kalt ut på rep-øvelse, virker som om de fleste som var der ikke hadde vært i HV, men i andre avdelinger. var vel 500 og noe dager de kunne ha noen i tjeneste ufrivelig(førstegangstjeneste+rep) 8086184[/snapback] Jeg tror det er slik: Førstegangstjenesten varer vanligvis i 12 måneder, men alle er vernepliktige i tilsammen 18 måneder. Derfor kan "alle" bli kalt inn til rep. Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 (endret) Jepp, bare at det er 19 måneder. Det sa de i alle fall på sesjonen. Skyt meg hvis jeg har feil. Endret 5. mars 2007 av @daniel89j Lenke til kommentar
MemorY Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 (endret) Skal vi se. Jeg har et spm angående når man blir innkalt. Jeg var på sesjon i desember 06. Og etter som jeg har hørt så er det da stor fare for at jeg da blir innkalt i januar 08. Er det mulig å på en eller annen måte fiksa slik at jeg kan komme inn i sommer? EDIT: På sesjon ønsket jeg meg til panserbataljonen. I går søkte jeg på hærens befalsskole. Endret 8. mars 2007 av MemorY Lenke til kommentar
-Turin_Turambar- Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Skal vi se. Jeg har et spm angående når man blir innkalt. Jeg var på sesjon i desember 06. Og etter som jeg har hørt så er det da stor fare for at jeg da blir innkalt i januar 08. Er det mulig å på en eller annen måte fiksa slik at jeg kan komme inn i sommer? EDIT: På sesjon ønsket jeg meg til panserbataljonen. I går søkte jeg på hærens befalsskole. 8110550[/snapback] Om jeg ikke tar feil så spurte de deg vel på sesjonen når du eventuelt ville inn? Uansett, så er det mulig å ringe vernepliktsverket og spesifisere ønsket ditt. Dilemmaet er jo om du ringer for å be om å komme inn på sommeren vil de ta det som iver, og kaller deg garantert inn, selv om du kanskje ikke ville inn, men bare ringte for å unngå innkalling på vinteren. Lenke til kommentar
MemorY Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Skal vi se. Jeg har et spm angående når man blir innkalt. Jeg var på sesjon i desember 06. Og etter som jeg har hørt så er det da stor fare for at jeg da blir innkalt i januar 08. Er det mulig å på en eller annen måte fiksa slik at jeg kan komme inn i sommer? EDIT: På sesjon ønsket jeg meg til panserbataljonen. I går søkte jeg på hærens befalsskole. 8110550[/snapback] Om jeg ikke tar feil så spurte de deg vel på sesjonen når du eventuelt ville inn? Uansett, så er det mulig å ringe vernepliktsverket og spesifisere ønsket ditt. Dilemmaet er jo om du ringer for å be om å komme inn på sommeren vil de ta det som iver, og kaller deg garantert inn, selv om du kanskje ikke ville inn, men bare ringte for å unngå innkalling på vinteren. 8111347[/snapback] Ok da tar jeg en telefon tenker jeg. Fordi jeg vil virkelig inn. Ja så rar er jeg Lenke til kommentar
-Turin_Turambar- Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Skal vi se. Jeg har et spm angående når man blir innkalt. Jeg var på sesjon i desember 06. Og etter som jeg har hørt så er det da stor fare for at jeg da blir innkalt i januar 08. Er det mulig å på en eller annen måte fiksa slik at jeg kan komme inn i sommer? EDIT: På sesjon ønsket jeg meg til panserbataljonen. I går søkte jeg på hærens befalsskole. 8110550[/snapback] Om jeg ikke tar feil så spurte de deg vel på sesjonen når du eventuelt ville inn? Uansett, så er det mulig å ringe vernepliktsverket og spesifisere ønsket ditt. Dilemmaet er jo om du ringer for å be om å komme inn på sommeren vil de ta det som iver, og kaller deg garantert inn, selv om du kanskje ikke ville inn, men bare ringte for å unngå innkalling på vinteren. 8111347[/snapback] Ok da tar jeg en telefon tenker jeg. Fordi jeg vil virkelig inn. Ja så rar er jeg 8111579[/snapback] Lov det vet du, gjorde det selv... Lenke til kommentar
Solefald Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 kva som er opptakskravet på befalskulen no ? det fysiske altså. sliter med å finne på mil.no den sida er håpløs Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 Man kan tidligst dimme 6 uker før opprinnelig dato for å få godkjent førstegangstjeneste. 8086140[/snapback] Er vel en viss prosent av utført tjeneste? Vi fikk bare dimme 10 dager før. Lenke til kommentar
The Hoff Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 Man kan tidligst dimme 6 uker før opprinnelig dato for å få godkjent førstegangstjeneste. 8086140[/snapback] Er vel en viss prosent av utført tjeneste? Vi fikk bare dimme 10 dager før. 8112478[/snapback] Jeg dimma 8-9 uker før, fortsatt fulle dimmegodtgjørelse. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 kva som er opptakskravet på befalskulen no ? det fysiske altså. sliter med å finne på mil.no den sida er håpløs 8112021[/snapback] http://www.mil.no/sjo/bss/start/bss_elev/bss_elevopptak/ Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 Vi som dimmer 16. mars, får vi utbetalt dagpenger den 15.? Og når blir dimmepengener utbetalt? Lenke til kommentar
Mow Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 (endret) Etter hva jeg har fått med meg får vi dimmepengene 1. april, men håper selv på 15. mars. Endret 9. mars 2007 av Mow Lenke til kommentar
lambiks Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Skal vi se. Jeg har et spm angående når man blir innkalt. Jeg var på sesjon i desember 06. Og etter som jeg har hørt så er det da stor fare for at jeg da blir innkalt i januar 08. Er det mulig å på en eller annen måte fiksa slik at jeg kan komme inn i sommer? EDIT: På sesjon ønsket jeg meg til panserbataljonen. I går søkte jeg på hærens befalsskole. 8110550[/snapback] Hvis du søker befalskole, så trenger du ikke tenke på det som skjedde ang. ønske av førstegangstjeneste på sesjon. Hvis du kommer inn selvsagt Lenke til kommentar
O.J Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Skal vi se. Jeg har et spm angående når man blir innkalt. Jeg var på sesjon i desember 06. Og etter som jeg har hørt så er det da stor fare for at jeg da blir innkalt i januar 08. Er det mulig å på en eller annen måte fiksa slik at jeg kan komme inn i sommer? EDIT: På sesjon ønsket jeg meg til panserbataljonen. I går søkte jeg på hærens befalsskole. 8110550[/snapback] Om jeg ikke tar feil så spurte de deg vel på sesjonen når du eventuelt ville inn? Uansett, så er det mulig å ringe vernepliktsverket og spesifisere ønsket ditt. Dilemmaet er jo om du ringer for å be om å komme inn på sommeren vil de ta det som iver, og kaller deg garantert inn, selv om du kanskje ikke ville inn, men bare ringte for å unngå innkalling på vinteren. 8111347[/snapback] Ok da tar jeg en telefon tenker jeg. Fordi jeg vil virkelig inn. Ja så rar er jeg 8111579[/snapback] Husk å ikke gi opp om du får nei første gangen da. Jeg måtte ringe 2 ganger å mase før jeg fikk innkallelse. Lenke til kommentar
Togo Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Livet på øvelse er jaggu herlig. Har stått i ro i 2 uker, og ser ikke ut til at jeg skal flytte på meg i neste uke heller. Sover på kaserna og alt er vel. Rommet ser ut som et rent helvete, da. Søppel flyter over alt, og du må kvele hybelkaninene for å komme levende ut av rommet. Herlig. Lenke til kommentar
Mow Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 (endret) Jess. Livet på NATO øvelse er et helvete i enkelte avdelinger på hovedkvarteret. Dagene går fort men, skjer noe hele tiden:) Endret 10. mars 2007 av Mow Lenke til kommentar
Togo Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 That is, med mindre du er en multinode. Da skjer det ingenting :V Lenke til kommentar
aklla Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 er det så kjedelig da? virker morro å være der synes jeg ihvertfall... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå