Gå til innhold

Militærtråden - for de som er i militæret


Kurt P

Anbefalte innlegg

3000 meter og styrkeprøver.

Etter hva jeg har hørt kan du bli bøtelagt (eller refset som de liker å kalle det) om du ikke møter opp. Vil heller anbefale deg å ta dimmetesten sent, sånn at du slipper å ta den på nytt om du gjør det dårlig.

 

Jeg er i 0603 kullet på Jåttå/Madla selv btw:)

8053792[/snapback]

 

Crap! Har egentlig perm neste uke og skal reise heim, føler ikkje for å bli værende på Madla bare pga. dimmetest... Men viss det bare tar ein dag så bør vel være mulig å ta det den uka eg dimmer? Har du tatt den?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har du perm er det jo bare å dra...

 

de kjører dimme-testen flere ganger, er bare å vente...

8054083[/snapback]

 

Greit nok, reiser nå mandag, returnerer mandag 12. mars og dimming er 16. mars. Så er begrensa kor mykje eg kan "vente" med den testen før dagen er komt.. Kjipt å måtte bli igjen å ta testen etter dimmedato. Ingen her som er befal på Madla som har peiling? :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg er idrettsbefal på HOS og kan forsikre deg om at det skal litt til før du blir refset pga dimmetesting. Her kjører vi tester hver tirsdag og torsdag, eller oftere etter avtale, så det er bare å ta en telefon til i-kontoret.

Lenke til kommentar
Sesjon i morgen - er fortsatt helt blank på hvor jeg vil og hva jeg vil gjøre. Klarer vi å finne ut hva som egner seg best for meg basert på testene og hva jeg liker på sesjonen eller er det en stor tabbe å gå dit helt uforbredt?

8056677[/snapback]

 

Dummeste jeg personlig har gjort i min ungdom er å gjøre det bra på sesjonen.

Lenke til kommentar
Satt opp valg:

 

1. Jegerkompaniet på GSV

2. Kystjeger

3. Infanteribataljonen

 

Bra valg eller ikke? Er så lite info å finne om jegerkompaniet, hva er det folka oppi Porsanger driver med? Synes kystjeger hørtes morsommere ut, men ble nesten "pressa" til å velge det.

8060723[/snapback]

 

 

Du kan jo alltids "prøve" deg på Marinejegern,men da trenger du guts!! :yes:

Lenke til kommentar

Ikke marinejeger, kystjeger. Fikk inntrykk av at det skulle være tøft det og, men ikke helt på nivå med marinejegerne. Godt mulig jeg har feil, men var i alle fall det løytnanten på sesjonskontoret anbefalte for meg.

 

Er det mulig å ringe kort i ettertid av sesjonen for å endre valgene nå i ettertid? Er ikke helt sikker på om jeg vil gå for Jegerkompaniet, Kystjegerkommandoen eller noe helt annet. Hva blir forskjellene mellom de to nevnte i hovedsak? Bare stedene de opererer på eller også våpen/utstyr/hvor vanskelig det er?

Lenke til kommentar

vil anbefale gsv på det sterkeste, de bygger nye ting som kaserner osv. hvert tv rom her 40"plasma tv.

mange muligheter, svømmehall, id-hall, kino, +++++

dritt bra befal og oppover. sats på tropp 4 : )

 

det å bli grense jeger er hardt, men mest psykisk. hvis du vil greier du det uten problemer...

Lenke til kommentar

 

Hva synes du om Grenaderene og NK'en din da?

8040438[/snapback]

 

Vært i Tren du også? Eller er du i tjeneste nå?

8048740[/snapback]

 

Fulgu er tidligere troppskamerat med Alexander, Vegard og Preben. (Bruker fornavn av hensyn til personvern.)

 

Fulgu: Jane er ikke NK tropp, hun er seksjonssjef for Tren. NK er en kar som Olav (troppsjef) gikk BS-en sammen med. Tren var i utgangspunktet en egen tropp, men ble slått sammen med Kommando ved juletider.

Lenke til kommentar
Samband er mye i felt ja, iallefall det jeg har fått intrykk av etter å ha snakket med kameraten min som er der. Men samband har nok litt annerledes felt enn resten av hæren. Ikke mange som kan ha med seg laptop osv. på øvelse ;)

8022247[/snapback]

 

Selv har jeg aldri hatt med laptop e.l. på øvelse, og synes det er teit. Så vidt jeg vet får de ikke brukt den så mye heller, det var i alle fall ganske tung vaktbelastning i fjor. For øvrig har vi bare vært på to kommandoplassøvelser i år, resten har vært infanteriøvelser.

8025217[/snapback]

 

Hah, bare på sambandsvakt i denne uka har jeg sikkert spilt 40 timer med hearts of iron. Greit når du bare har en 2mbit og et UHF skudd å se til.

Lenke til kommentar
Hvis jeg tar førstegangstjeneste i 2. bataljon. Hvordan vil mine utsikter til evt utenlandstjeneste være da? Og evt videre karriere innenfor militæret?

8065292[/snapback]

 

Ganske så bra, vil eg tru. 2bn har sendt ut folk kvart år i ganske mange år no, og stort sett så får dei som vil reise ut reise ut på eit eller anna vis.

Lenke til kommentar
vil anbefale gsv på det sterkeste, de bygger nye ting som kaserner osv. hvert tv rom her 40"plasma tv.

mange muligheter, svømmehall, id-hall, kino, +++++

dritt bra befal og oppover. sats på tropp 4 : )

 

det å bli grense jeger er hardt, men mest psykisk. hvis du vil greier du det uten problemer...

8062727[/snapback]

 

Oi er kommet endel oppgraderinger ja. Men det er riktig som du sier. Bra svømmehall, som veldig mange bruker. Kan bli svært fullt til tider though. Var i 4. tropp jeg og. Syns ikke noe spesielt om et par av befalet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...