Gå til innhold

Militærtråden - for de som er i militæret


Kurt P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er en stor millitær øvelse som er i Finnmark?

 

Masse folk, fra norge, kanskje utlandet :p

 

Men den er stor, og varer i rundt 2 uker. (Som en ekte krig ØVELSE ) ;)

7981829[/snapback]

Rettelse: NATO øvelse som går i hele landet. Vi er med på øvelsen her på FOHK ihvertfal :-)

Lenke til kommentar

Ja, da er det avreise fra Ørland for Batteri 52M og deler av Batteri 22O på kommende søndag til Andøya, hvor vi først skal gjennom en NATEVAL med varighet på 46 timer, også bærer det til Bardufoss hvor vi skal danne luftvernsparaply over Hærens 6. divisjon. Skal bli spennende, men samtidig slitsomt og ikkeminst deilig å bli ferdig med CR07, for da er det cirka 3-4 måneder igjen til jeg dimmer, og da kan jeg lene meg tilbake og si, "DÆVEN så kjapt året har gått!!"

Endret av Aleks_r
Lenke til kommentar
yesss, er her oppe nå... ;)

 

begynnt å bli mildt her oppe igjen, oppe i 9blå :D

når dimmet du?

7978626[/snapback]

 

Dimmet i sommer, men savner livet på grensa litt altså, synd å si det. Er du i grkp/u?

 

Edit: Kanskje ikke, ser du skulle på Cold Response...

7981147[/snapback]

 

heldigvis ferdig med hat, søkte meg til samband :D

kan ta noen fag og rette opp i noen fag da... skal ikke akkuratt satse på å bli i forcen, fysikk på meg etter 1stegangs.

Lenke til kommentar
Fikk høre av befalet på MP at det er veldig mye drilling på Slo (sluttet ordning(?)) og at de er nazi på skopuss.

8004531[/snapback]

Prata med et par fra Garden. De hadde trent på slo fra morgen til kveld i over en måned. + at det var forventet at de skulle trene på fritiden.

Lenke til kommentar
Fikk høre av befalet på MP at det er veldig mye drilling på Slo (sluttet ordning(?)) og at de er nazi på skopuss.

8004531[/snapback]

Prata med et par fra Garden. De hadde trent på slo fra morgen til kveld i over en måned. + at det var forventet at de skulle trene på fritiden.

8004567[/snapback]

 

Hva er slo?

Lenke til kommentar
Fikk høre av befalet på MP at det er veldig mye drilling på Slo (sluttet ordning(?)) og at de er nazi på skopuss.

8004531[/snapback]

Prata med et par fra Garden. De hadde trent på slo fra morgen til kveld i over en måned. + at det var forventet at de skulle trene på fritiden.

8004567[/snapback]

 

Hva er slo?

8004626[/snapback]

SLO = SLuttet Orden

 

Inneholder marsjering, drilling med AG3 osv. tar lang tid å få det til å site skikkelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...