Loeve Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Ok wh1te, kom ikke på det der med munnkurv. Håper uansett at soldatene får skikkelig oppfølging etterpå, vi vet vel alle hvor jævlig Vietnam-veteraner og andre krigsherjede mennesker har hatt det i etterkant. 7943502[/snapback] Ikke alle får god oppfølging og flere ganger ender det med selvmord. Trist nok. 7943510[/snapback] Har jo mange eksempler på mennesker som har blitt helt ødelagt etter FN-tjeneste i Libanon på 80/90-tallet. Tror allikevel ikke det har vært fullt så ille de siste årene. Lenke til kommentar
Lanka Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Jeg har opplevd krig, kan jeg ikke bruke det som unnskyldning for ikke å joine militsen? 7949955[/snapback] Jo, du kan, men er ikke sikkert det blir godtatt. 7950858[/snapback] Skjønner ikke hvorfor det ikke skal bli godtatt. Forklar situasjonen for dem, mens du beskriver alt du har opplevd og hvor grusomt det var. De slipper deg på flekken vil jeg tro. Demotiverte pacifistiske soldater kan være vanskelig å ha med å gjøre vil de automatisk tenke Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Men må jeg ha sivilt arbeid da? Klippe gress? Det vil jeg helst ikke av åpenbare grunner... Lenke til kommentar
ukjentbruker Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 (endret) . Endret 21. oktober 2013 av ukjentbruker Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Jeg scorte en 6er på synstesten og kom inn. En kompis har -3,5 i syn og ble erklært tjenestedyktig, så synet spiller tydeligvis ikke all verdens rolle. Som MP er kravet karakter 7, men det kan gis tillatelse hvis man får en lavere karakter. Lenke til kommentar
Potetdamen Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Noen som kan skrive en huskeliste over hva jeg skal ta med meg i militæret? Ikke mange dagen til jeg skal inn nå. Og kan man ha laptop med seg? Takk. Lenke til kommentar
O.J Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 (endret) Noen som kan skrive en huskeliste over hva jeg skal ta med meg i militæret? Ikke mange dagen til jeg skal inn nå. Og kan man ha laptop med seg? Takk. 7961847[/snapback] Laptop er bare å ta med seg, men ville ventet til etter første perm. ville fokusert på det sosiale i starten. Er ikke så mye du trenger, men et par ting er greit: -Toalettsaker (tannbørste, tannkrem, håndduk, såpe osv..) -Litt sivile klær (ikke pakk bagen full) -En Leatherman er alltids kjekt å ha -Lesestoff og MP3 spiller for kjedelige køer i starten -Matpakke til første dagen Alt du trenger får du på kleslageret, og får gjerne perm etter 1 eller 2 uker, så er ikke helt krise hvis du glemmer noe. ps: vil anbefale deg å gå i kiosken på leiren og kjøpe Sorbotansåler så fort som mulig. beina dine vil takke deg. Endret 17. februar 2007 av O.J Lenke til kommentar
hallyboy Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Noen som skal på cold response her? begynner å nærme seg nå Lenke til kommentar
O.J Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Noen som skal på cold response her? begynner å nærme seg nå 7962276[/snapback] Jepp, ut og seile i 2 uker på Cold Response. deilig med 2 ukers fri først Kjedelig at dem har innstilg bruk av 12,7 på alle båtene. blir lite skyting da Lenke til kommentar
aklla Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 ps:vil anbefale deg å gå i kiosken på leiren og kjøpe Sorbotansåler så fort som mulig. beina dine vil takke deg. 7961973[/snapback] ikke brukdisse på vinteren, disse sålene isolerer dårlig, og gir deg mye lettere frost-skader Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Jeg scorte en 6er på synstesten og kom inn. En kompis har -3,5 i syn og ble erklært tjenestedyktig, så synet spiller tydeligvis ikke all verdens rolle. Som MP er kravet karakter 7, men det kan gis tillatelse hvis man får en lavere karakter. 7958455[/snapback] 5 er ikke godkjent på syn, kan ikke dra ut i felt med 5. Jeg kunne blitt dimmet siden jeg hadde 5 på nakke og rygge(?), men dette fant legen først ut etter 4 måneder. Han trodde 5 skulle prøves. Kvakksalver. Lenke til kommentar
O.J Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 ps:vil anbefale deg å gå i kiosken på leiren og kjøpe Sorbotansåler så fort som mulig. beina dine vil takke deg. 7961973[/snapback] ikke brukdisse på vinteren, disse sålene isolerer dårlig, og gir deg mye lettere frost-skader 7962507[/snapback] Ville du heller brukt de ullsålene som fulgte med? Lenke til kommentar
morfin Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Bruk ull/never sålene når det er kald. De er sinna varme. Lenke til kommentar
O.J Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Har desverre kasta dem Er uansett irriterende når marsstøvlene ikke er vanntette, selv etter å ha blitt pusset godt. jeg og flere andre som er plaget med det. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 (endret) ps:vil anbefale deg å gå i kiosken på leiren og kjøpe Sorbotansåler så fort som mulig. beina dine vil takke deg. 7961973[/snapback] ikke brukdisse på vinteren, disse sålene isolerer dårlig, og gir deg mye lettere frost-skader 7962507[/snapback] Ville du heller brukt de ullsålene som fulgte med? 7962755[/snapback] ja... jeg gjorde det også, de er ikke så ille etter du har gått litt med dem... edit: ang. skoenen: det eneste som er vanntett i forsvaret er fotposene, selv ikke regntøyet er vanntett... Endret 17. februar 2007 av aklla Lenke til kommentar
Togo Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Det beste regntøyet man får i forsvaret er etter min erfaring vinterkammoen. Lenke til kommentar
bernini Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 (endret) edit: ang. skoenen: det eneste som er vanntett i forsvaret er fotposene, selv ikke regntøyet er vanntett... 7963508[/snapback] Sant, brukte kun regntøyet en gang i løpet av førstegangstjenesten, og det var når jeg isbadet. Men fotposene er geniale, de er trolig noe av det beste man får utdelt. Angående såler, så er M77 ikke akkurat noe særlig varm uansett hva du har nedi, men neversålene er nok det beste valget. Hvis du har neversåler + fotposer /m oppklippet liggeunderlag i bunnen, så kan man greie seg noenlunde greit i kaldt vær. Men skiskoene + gamasjer er etter min erfaring varmere. Og hvis man ikke skal bevege seg noe særlig, er komboen fotposer og ullkartanker uslåelig. Endret 18. februar 2007 av gordito Lenke til kommentar
teveslave Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Husk at standardsålene skal brukes med ullsiden ned. Mange som gjorde det motsatte i min tropp. Da blir ikke isoleringen like god. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 er mer behagelig å ha ull-siden opp, men dette varer bare noen dager, så er ullen borte/klemt flat da er de like dårlige, og isolerer ikke. jeg skal på "oppklednings-øvelse" snart, noen som vet ca hvor lang tid det tar? jeg kunne tenkt meg å vært på kurs samme dag, men senere på kvelden, så, noen som vet? Lenke til kommentar
Aleks_r Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Cold Response 07 for min del snart, reiser til neste søndag. Men før vi skal på CR07, så er det NATEVAL, som har blitt beskrevet som "tredje verdenskrig på tre dager". Ugh. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå