Gå til innhold

Militærtråden - for de som er i militæret


Kurt P

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817234daf
Den er akkurat det du gjør den til selv, men en bra trent person vil ikke synes den er hard i det hele tatt.
Okay. Har akkurat begynt å trene, så håper det holder til jeg skal i militæret i juli.

7943234[/snapback]

 

Fetteren min reiste inn så og si uten treningsgrunnlag og han har klart seg veldig bra. Går mye på vilje og innstilling også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
Dere som har vært/er ute i internasjonal tjeneste i land som Afghanistan, Sudan osv., hender det at dere må skade/drepe et annet menneske? Hvordan er egentlig forholdene i slike tjenester, er det daglige skuddvekslinger og trefninger, eller går det for det meste i rolige rutineoppdrag?

7943428[/snapback]

 

De fleste som har vært på slike oppdrag har nok fått munnkurv. Det som er helt sikkert er at norske soldater er involvert i begge deler.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Vi fikk velge 3 hovedvalg på sesjon, hva om jeg angrer på mitt førstevalg? Kan jeg ringe vernepliktsverket for å endre det?

ty:)

7943478[/snapback]

 

Ja.

 

Ok wh1te, kom ikke på det der med munnkurv. Håper uansett at soldatene får skikkelig oppfølging etterpå, vi vet vel alle hvor jævlig Vietnam-veteraner  og andre krigsherjede mennesker har hatt det i etterkant.

7943502[/snapback]

 

Ikke alle får god oppfølging og flere ganger ender det med selvmord. Trist nok.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Greit at det var øvelse, men det kan allikevel ha vært veddemål soldatene imellom.

7944872[/snapback]

 

Veddemål som overvåkes konstant av høyere offiserer? Veddemål som kan føre til utkastelse av skolen? Tror ikke det.

Lenke til kommentar

Satan, tror jeg ditcher planen om å jobbe et halvt år og så reise et halvt år. Kanskje je bare går til militæret. Det er jo pokker mæ stress å slippe det uansett. Har ikke fått innkalling enda (skal i august), men alle får jo det uansett da... (i alle fall de som svarte JA på spm om de hadde gått i militæret om det var frivillig).

 

Jævla tanker... mye bedre å reise..!

 

Jeg har opplevd krig, kan jeg ikke bruke det som unnskyldning for ikke å joine militsen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...