Gå til innhold

Militærtråden - for de som er i militæret

Kurt P

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817234daf
Den er akkurat det du gjør den til selv, men en bra trent person vil ikke synes den er hard i det hele tatt.
Okay. Har akkurat begynt å trene, så håper det holder til jeg skal i militæret i juli.

7943234[/snapback]

Fetteren min reiste inn så og si uten treningsgrunnlag og han har klart seg veldig bra. Går mye på vilje og innstilling også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dere som har vært/er ute i internasjonal tjeneste i land som Afghanistan, Sudan osv., hender det at dere må skade/drepe et annet menneske? Hvordan er egentlig forholdene i slike tjenester, er det daglige skuddvekslinger og trefninger, eller går det for det meste i rolige rutineoppdrag?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Dere som har vært/er ute i internasjonal tjeneste i land som Afghanistan, Sudan osv., hender det at dere må skade/drepe et annet menneske? Hvordan er egentlig forholdene i slike tjenester, er det daglige skuddvekslinger og trefninger, eller går det for det meste i rolige rutineoppdrag?

7943428[/snapback]

De fleste som har vært på slike oppdrag har nok fått munnkurv. Det som er helt sikkert er at norske soldater er involvert i begge deler.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Vi fikk velge 3 hovedvalg på sesjon, hva om jeg angrer på mitt førstevalg? Kan jeg ringe vernepliktsverket for å endre det?

ty:)

7943478[/snapback]

Ja.

Ok wh1te, kom ikke på det der med munnkurv. Håper uansett at soldatene får skikkelig oppfølging etterpå, vi vet vel alle hvor jævlig Vietnam-veteraner  og andre krigsherjede mennesker har hatt det i etterkant.

7943502[/snapback]

Ikke alle får god oppfølging og flere ganger ender det med selvmord. Trist nok.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Veddemål nei. Det var under en øvelse på Sjøkrigsskolen. Kanskje litt drøyt, men imo er det bra at de forholder det mest mulig realistisk.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Greit at det var øvelse, men det kan allikevel ha vært veddemål soldatene imellom.

7944872[/snapback]

Veddemål som overvåkes konstant av høyere offiserer? Veddemål som kan føre til utkastelse av skolen? Tror ikke det.

Lenke til kommentar

Satan, tror jeg ditcher planen om å jobbe et halvt år og så reise et halvt år. Kanskje je bare går til militæret. Det er jo pokker mæ stress å slippe det uansett. Har ikke fått innkalling enda (skal i august), men alle får jo det uansett da... (i alle fall de som svarte JA på spm om de hadde gått i militæret om det var frivillig).

Jævla tanker... mye bedre å reise..!

Jeg har opplevd krig, kan jeg ikke bruke det som unnskyldning for ikke å joine militsen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...