Gå til innhold

Militærtråden - for de som er i militæret


Kurt P

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817234daf

Det er nok det første. Vi får liksom høre at vi er kremen av norsk ungdom på bakgrunn av de tallene, men når halvparten er feite slasker så vet vi at det er piss...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kontaktet vernepliktsverket for å komme inn tidlig. Jeg hadde søkt utsettelse pga ingeniørutdanning, men kom ikke inn på skole, så da hadde jeg et "friår". 3 uker etter jeg hadde ringt de kom innkallelse i posten. Du får ikke velge hvilken gren du ønsker når du gjør det sånn. Så jeg ble innkalt til Jegerbataljonen i Finnmark.

Lenke til kommentar
Det er nok det første. Vi får liksom høre at vi er kremen av norsk ungdom på bakgrunn av de tallene, men når halvparten er feite slasker så vet vi at det er piss...

7930264[/snapback]

Fikk høre det mange ganger vi også, var mange som bare lo.

7930345[/snapback]

Mja, mon det. Jeg husker fra min tid at det var flere eksempler på at en ikke skal skue hunden på hårene. Endel som så helt håpløse ut ytet bra, og han som så helt forvirret ut, komplett med tykke linser i hornbrillene sine, var blant de mest kapable der oppe. Historiene om hva han fikk istand er det mange som setter pris på at ikke blir gjenfortalt...

 

Vi så på oss selv som eliten, smurte godt på ved enhver anledning, men likevel er det fortsatt min erfaring at en sjelden vet hva som bor i folk før det røyner på.

 

Fra krigens dager er vel Max Manus et eksempel på hvilke som virkelig yter under de helt ekstreme forholdene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Noen som kan skrive litt om hvor fysisk hard rekruttskolen på Madla er? Tenker da på hvordan treningen foregår og hva de forlanger av rekruttene.

7943159[/snapback]

 

Den er akkurat det du gjør den til selv, men en bra trent person vil ikke synes den er hard i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...