sim Skrevet 2. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 2. februar 2007 Nei, jeg skulle bare beskrive det med et ord. 7855807[/snapback] For en fantastisk idé. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 2. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 2. februar 2007 Jeg blir 18 år 1. januar 2008. Tror dere at jeg greier å få til førstegangstjeneste sommeren 2008 da? Jeg begytne på skolen ett år for tidlig, så jeg er ferdig med skolen til sommeren 2008. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 2. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 2. februar 2007 (endret) ja, kontakt forsvaret, og spør om du kan bli kalt inn da... edit: ser at du ikke har noe planlagt fra forsvaret, da burde det gå enda bedre... Endret 2. februar 2007 av aklla Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 2. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 2. februar 2007 Jeg blir 18 år 1. januar 2008. Tror dere at jeg greier å få til førstegangstjeneste sommeren 2008 da? Jeg begytne på skolen ett år for tidlig, så jeg er ferdig med skolen til sommeren 2008. 7855901[/snapback] Jepp, det går. Ei i basen gikk befalsskole med de som var ett år eldre og hun var født 1. januar, som deg. Lenke til kommentar
Aleks_r Skrevet 2. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 2. februar 2007 Da har vi mottatt NASAMS II-utstyret (dvs. torsdag), og gud bedre for en forbedring! HOI! Lenke til kommentar
Wankstah Skrevet 2. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 2. februar 2007 Da har vi mottatt NASAMS II-utstyret (dvs. torsdag), og gud bedre for en forbedring! HOI! 7858618[/snapback] Grattis Hva er nytt? Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 3. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2007 Får membran feltuniform i uke 7, endelig blir den gitt til noen som faktisk trenger den Lenke til kommentar
RIP Skrevet 3. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2007 Får membran feltuniform i uke 7, endelig blir den gitt til noen som faktisk trenger den 7860374[/snapback] er det M2002 dere får da? Rimelig greie de, men blir fort slitt, så håper du får en helt ny Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 3. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2007 Får membran feltuniform i uke 7, endelig blir den gitt til noen som faktisk trenger den 7860374[/snapback] Hvis det er Cato Ringstad sin Gore Tex du snakker om nå, så prøv å få tak i den med forsterkede knær, skuldre og underarmer. Du bør også satse på at du får en splitter ny en, for de brukte suger. Får du Helly Hansen sin så kan du bare kaste den i søppelet. Lenke til kommentar
Lanka Skrevet 3. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2007 Da er jeg hjemme igjen fra "Øvelse Kald Krig" Med KS. Eller jeg dro hjem mye tidligere grunnet brist i ribbenet. Kan si at den øvelsen gardistene i 4.Gardekompani må bryne seg på var helt forjævlig. Været på Hengsvann er det verste jeg har vært bort i. Unner ikke min verste fiende en øvelse hvor KS tar kommandoen. Hvertfall ikke blant vanlig vernepliktige. Lenke til kommentar
O.J Skrevet 3. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2007 Hva er KS igjen? Er på båt, så merker ikke så altfor mye til de øvelsene som foregår, selv når vi er med i en Lenke til kommentar
☀ ❄ Skrevet 3. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2007 Hva er KS igjen? 7863477[/snapback] Krigsskolen Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 3. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2007 Eh, fått innkalling til sesjon 2. mars og trenger anbefalinger til hvor jeg skal søke meg inn. Har så godt som bestemt meg på hæren, men lurer på hva og hvor jeg skal søke. Er høy, tynn, ikke spesielt fysisk sterk, elsker utfordringer, rask i hodet, gleder meg til å teste våpen og liker ikke stå opp tidlig på morgenen. Ønsker et sted med sterkt samhold og gode erfaringer, men ikke alt for superstenge overordnede hvis dette hjalp. Anyone? :/ Lenke til kommentar
Togo Skrevet 3. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2007 Samband høres ut som den rette plassen for deg. Bra samhold mellom soldater og befal, og ikke spesielt strenge overordnede. Lenke til kommentar
O.J Skrevet 3. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2007 @daniel89j: vurderer ikke et år til sjøs da? Lenke til kommentar
-Turin_Turambar- Skrevet 3. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2007 Eh, fått innkalling til sesjon 2. mars og trenger anbefalinger til hvor jeg skal søke meg inn. Har så godt som bestemt meg på hæren, men lurer på hva og hvor jeg skal søke. Er høy, tynn, ikke spesielt fysisk sterk, elsker utfordringer, rask i hodet, gleder meg til å teste våpen og liker ikke stå opp tidlig på morgenen. Ønsker et sted med sterkt samhold og gode erfaringer, men ikke alt for superstenge overordnede hvis dette hjalp. Anyone? :/ 7863909[/snapback] Grensevakten GSV for the win! Trenger ikke være supermann med tanke på fysikk, det er masse utfordringer, tonnevis med ag-action, og vil påstå at det er det beste stedet å ha førstegangstjeneste med tanke på samhold. Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 3. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2007 Man trenger vel ikke noe spesielt med karakterer for å komme inn på hærens befalskole? Ikke noe snitt, mener jeg.Trenger kun generell studiekompetanse? 7851664[/snapback] Det er nok fordel å ha bra snitt også. Jeg mener å huske at snittet blant befalselevene på BSS 0507 var 4.8, uten å være helt sikker. 7851714[/snapback] Seriøst? Jeg føler at de folkene som er befal ikke akuratt er de mest oppegående. Ikke for å stigamtiserer eller henge ut noen, men mange av befalene iallefall de jeg har er faktisk rett og slett dumme. Lenke til kommentar
Βlur Skrevet 3. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2007 Samband høres ut som den rette plassen for deg. Bra samhold mellom soldater og befal, og ikke spesielt strenge overordnede. 7864058[/snapback] Helt enig! Det var det jeg også tenkte passet for deg. Bra tjeneste og bra befal. Stå opp tidlig må du uansett hor du havner. Kl. 0600 er vel normal revelje overalt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 3. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2007 Seriøst? Jeg føler at de folkene som er befal ikke akuratt er de mest oppegående. Ikke for å stigamtiserer eller henge ut noen, men mange av befalene iallefall de jeg har er faktisk rett og slett dumme. 7864210[/snapback] Det er til tider ganske stor forskjell på befal fra UB og BS, må vite. BS krever generell studiekompetanse, mens UB krever gjennomført grunnskole. Lenke til kommentar
Blue Skrevet 3. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2007 Det er vel litt "trøst" for å være langt vekke Jeg var på i Kystvakta, på KV Svalbard, og vi seilte mye i nordområdene. Tror det også skal være en kompensasjon for å ha få velferdsmuligheter. Jeg overdriver ikke når jeg sier at maten stort sett var konge om bord Hverdagskosten var ganske vanlig mat, men laget veldig godt. Fisken på tirsdag og torsdag smakte godt, selv om jeg aldri har vært spesielt begeistret for ting som kan svømme. På fredag og lørdag var det ting som taco, burger, pizza, lasagne og annen "lørdagsmat", og på søndagene vanket det ofte biff 4801215[/snapback] Var med på å lage KV Svaldbard jeg, jobba på Aker Langsten den tiden der Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå