Gå til innhold

Militærtråden - for de som er i militæret


Kurt P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nei, han er grenader. Sjekket ham i systemet :p

7744729[/snapback]

Jupp, så nei, jeg er formelt sett ikke befal. Har ikke gått befalskole, og har ingen planer om å gjøre det. Jobber for øvrig i en troppsbefalstilling, og er etter endt rekruttperiode troppsbefal for bl.a. bormarken og shadowlands (nå som Kommandotroppen og Stridstrentroppen har blitt slått sammen). Sitat kompanisjef: Det er ingen forskjell på befal og grenaderer i KKP. Eneste reelle forskjellen på oss og sjantene er at vi får mer i lønn ;)

 

Når det gjelder å "sjekke" noen i FISbasis er vel det neppe noen dødssynd... aklla, er det P3 (?) eller noe annet du har tilgang til?

 

Første døgn i felt for kont. 0107, øvelse Basic Training gikk for øvrig bra. Målet med øvelsen var å gi rekruttene en positiv feltopplevelse, noe jeg tror gikk ganske greit. Det var noen småkalde og slitne rekrutter, men ingen ulykker og generelt god stemning og godt humør blant soldatene.

 

Neste uke følger øvelse Winter Storm i Blåtind skytefelt, uken etter øvelse Stone Cold, uken etter skal kompaniet på vinterfjellmarsj -- og noen uker etter følger NATO-øvelsen, Cold Response 07. Jeg føler meg truffet når jeg kikker opp på kalenderen, med slagordet: HÆREN 2007: UTE - ALLTID...

 

Litt reklame:

mil.no: Spente rekrutter

(At rekruttene hadde lite varmt sivilt tøy var for øvrig noe vi hadde særlig fokus på, og tok mye hensyn til. Det kan f.eks. nevnes at rekruttene i artikkelen egentlig var innendørs, men ble hentet ut til bilde og intervju av journalisten (som for øvrig var rekrutt hos meg før han ble sendt til infoavdelingen).)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Litt reklame:

mil.no: Spente rekrutter

(At rekruttene hadde lite varmt sivilt tøy var for øvrig noe vi hadde særlig fokus på, og tok mye hensyn til. Det kan f.eks. nevnes at rekruttene i artikkelen egentlig var innendørs, men ble hentet ut til bilde og intervju av journalisten (som for øvrig var rekrutt hos meg før han ble sendt til infoavdelingen).)

7758821[/snapback]

 

Hvis du klarer å gjøre soldat av han til venstre på bildet, så skal jeg sende deg en medalje :p

Lenke til kommentar
Litt reklame:

mil.no: Spente rekrutter

(At rekruttene hadde lite varmt sivilt tøy var for øvrig noe vi hadde særlig fokus på, og tok mye hensyn til. Det kan f.eks. nevnes at rekruttene i artikkelen egentlig var innendørs, men ble hentet ut til bilde og intervju av journalisten (som for øvrig var rekrutt hos meg før han ble sendt til infoavdelingen).)

7758821[/snapback]

 

Hvis du klarer å gjøre soldat av han til venstre på bildet, så skal jeg sende deg en medalje :p

7759156[/snapback]

 

Hehehehe :!: :!:

Sant nok :yes:

Lenke til kommentar
Litt reklame:

mil.no: Spente rekrutter

(At rekruttene hadde lite varmt sivilt tøy var for øvrig noe vi hadde særlig fokus på, og tok mye hensyn til. Det kan f.eks. nevnes at rekruttene i artikkelen egentlig var innendørs, men ble hentet ut til bilde og intervju av journalisten (som for øvrig var rekrutt hos meg før han ble sendt til infoavdelingen).)

7758821[/snapback]

 

Hvis du klarer å gjøre soldat av han til venstre på bildet, så skal jeg sende deg en medalje :p

7759156[/snapback]

 

 

SKUMMELT! såg han nettopp på Statoil. kjøpte seg bacon pølse trur eg:P

Lenke til kommentar

Er det mulig å få sett Ferskvann er for pyser igjen? på nett eller på en annen måte?

har ikke hatt mulighet til å se det på tv, og skulle gjerne sett serien.

 

ps:

ser at tvnorge tar seg betalt for nett-tv :(

:thumbdown: til dem

hadde heller akseptert litt reklame før det begynte

Endret av O.J
Lenke til kommentar
Er det mulig å få sett Ferskvann er for pyser igjen? på nett eller på en annen måte?

har ikke hatt mulighet til å se det på tv, og skulle gjerne sett serien.

 

ps:

ser at tvnorge tar seg betalt for nett-tv :(

:thumbdown: til dem

hadde heller akseptert litt reklame før det begynte

7761960[/snapback]

 

Jeg har serien på DVD :p fikk den for et år siden eller noe... samme serien som går på tv...

Endret av hallyboy
Lenke til kommentar

satt å såg på http://www.mil.no/multimedia/archive/00088...t_ov_88931a.pdf

 

er på Wingops no, så kan det samme som en flygeleder assistent. med flightplans, METAR og TAF etc. og begynner kl førerkort klasse C den 29. og skal snart på Vekterkurs etterpå. er vel ferdig med alt til den 16 feb. noken som trur eg har sjanse til å få noke utenlandsteneste?

 

er det kun 6mnd som går an å vere der borte? syns det er litt lenge vekke fra venner,familie og frue.

Lenke til kommentar
satt å såg på http://www.mil.no/multimedia/archive/00088...t_ov_88931a.pdf

 

er på Wingops no, så kan det samme som en flygeleder assistent. med flightplans, METAR og TAF etc. og begynner kl førerkort klasse C den 29. og skal snart på Vekterkurs etterpå. er vel ferdig med alt til den 16 feb. noken som trur eg har sjanse til å få noke utenlandsteneste?

 

er det kun 6mnd som går an å vere der borte?  syns det er litt lenge vekke fra venner,familie og frue.

7764042[/snapback]

 

Hvis avstand og hvor lang tid du skal være borte er et problem, så tror jeg kanskje ikke int ops er noe for deg :p

Jeg lurer litt på de QRF stillingene, hvem er det de går til første rekke til?

Har en kompis som er i 2bn i tromsø, og sa at de skal til afganistan som QRF til sommern

 

Mvh Thomas

Lenke til kommentar
Jeg lurer litt på de QRF stillingene, hvem er det de går til første rekke til?

Har en kompis som er i 2bn i tromsø, og sa at de skal til afganistan som QRF til sommern

 

Mvh Thomas

7764206[/snapback]

 

Såvidt eg veit vil vel QRF-stillingane gå først og fremst til dei som er vernepliktige i år, som vil på IntOps etter tjenesten. Deretter er det vel prioritet på dei med mest infanterimessig bakgrunn i forsvaret. Om du er interessert er det jo uansett berre å søke. :)

 

Dessuten er ikkje 2.bn i Tromsø, men i Øverbygd ca 1.5time unna :)

Lenke til kommentar
Jeg lurer litt på de QRF stillingene, hvem er det de går til første rekke til?

Har en kompis som er i 2bn i tromsø, og sa at de skal til afganistan som QRF til sommern

 

Mvh Thomas

7764206[/snapback]

 

Såvidt eg veit vil vel QRF-stillingane gå først og fremst til dei som er vernepliktige i år, som vil på IntOps etter tjenesten. Deretter er det vel prioritet på dei med mest infanterimessig bakgrunn i forsvaret. Om du er interessert er det jo uansett berre å søke. :)

 

Dessuten er ikkje 2.bn i Tromsø, men i Øverbygd ca 1.5time unna :)

7764956[/snapback]

 

Hehehe, ok :p

Jeg får se litt... bestillte sånn infopakke av forsvaret nå, lese litt om tilbudet..

Men får man noe opplæring før man drar ut? Jeg vet ikke om min tjeneste i sjøforsvaret og rekruttperioden min gir så særlig grunnlag for direkte utenlandstjeneste :p (jeg syntes i såfall rekrutten på madla var rimelig slapp) men jeg trener en god del egentrening, som å løpe med tung sekk, pushups, situps, hangups osv, god gammeldags millitærtrening ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...