Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Militærtråden - for de som er i militæret

Kurt P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skal ha 2 ukers vinterøvelse på Hengsvann. Ryktene tyder på at det kommer til å bli helt jævlig.

7700381[/snapback]

Jeg er så glad for at forsvaret hadde kraftig budsjettsprekk da jeg var inne. 3 feltdøgn på 11 måneder :love:

7714944[/snapback]

Enkle løsninger, de kunne bare latt noe av befalet dra inn om natten,

det gjorde de av og til hos oss, så slapp de å betale felttillegg. :whistle:

Lenke til kommentar
Skal ha 2 ukers vinterøvelse på Hengsvann. Ryktene tyder på at det kommer til å bli helt jævlig.

7700381[/snapback]

Jeg er så glad for at forsvaret hadde kraftig budsjettsprekk da jeg var inne. 3 feltdøgn på 11 måneder :love:

7714944[/snapback]

3 feltdøgn på 11 måneder? er du gal, da må jo tjenesten din vært driiiitkjedelig!

Det er felt som gøy!

Jeg tror jeg har hatt ca 30 feltdøgn hittil og jeg kom inn i august.

Lenke til kommentar

7700381[/snapback]

7714944[/snapback]

3 feltdøgn på 11 måneder? er du gal, da må jo tjenesten din vært driiiitkjedelig!

Det er felt som gøy!

Jeg tror jeg har hatt ca 30 feltdøgn hittil og jeg kom inn i august.

7716188[/snapback]

Det er i felten du virkelig føler at du er i millitæret... syntes det er spennende og gøy i felt jeg =)

Lenke til kommentar
Er det noen som vet om det er mulighet til å besøke Rena leir?

Tenkte mest på å teste en hinderløype der, evt omvisning rundt i leieren?

7721929[/snapback]

Tror ikke det skal være mulig. Rena er ganske sentral for Forsvarets Logistikk Organisasjon. Så det skal bli veldig vanskelig å komme inn i leiren hvis ikke du har spesiell tillatelse til det.

Lenke til kommentar

Tidligere var Rena leir så åpen at det etter sigende var noen turistbusser innom for å vise norsk verneplikt... Det er ikke alle deler av leiren som er alment åpen, det er litt skummelt om sivilister kommer inn i hinderløypene der de kjører ca. 50 tonns stridsvogner i bra fart...

Jeg tror også at svømmehallen der er åpen for sivilister på enkelte tider av døgnet/uken.

Lenke til kommentar
Hmm. Adm.off. i KKP / SBBN er i alle fall en kjernekar :] Blir litt langt å dra til Hjerkinn. Styrer med rekruttperiode nå, og rekruttene skal få sin første ordentlige feltopplevelse. Jeg gleder meg, men de er i så dårlig form at jeg tror det kan tøye tålmodigheten ganske drøyt...

7743609[/snapback]

du er befal??

er ikke alle adm.off som er like hyggelige med menige som med befal...

anyway, noen planer for øvelsen??

Lenke til kommentar
Hmm. Adm.off. i KKP / SBBN er i alle fall en kjernekar :] Blir litt langt å dra til Hjerkinn. Styrer med rekruttperiode nå, og rekruttene skal få sin første ordentlige feltopplevelse. Jeg gleder meg, men de er i så dårlig form at jeg tror det kan tøye tålmodigheten ganske drøyt...

7743609[/snapback]

hehe :tease:

må ikke være så slem mot rekruttene våre Lstor!

dog må jeg si meg enig i at disse er i dårligere form enn oss, selv om vi ikke akkurat er noen super-atleter vi heller :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...