Gå til innhold

Militærtråden - for de som er i militæret


Kurt P

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817234daf
Dritbra ;) men åssen søker jeg idrettslinje da?

På det online søknadskjema så kan jeg bare velge Kystvakt, Operativ marine 3+3 år..

Har du planer om å søke selv til sommern eller? eller du har vel gjennomgått befalskurs?

7684508[/snapback]

 

Det online-greiene er bare tull. Operative marine er nedlagt. Jeg vet ikke helt hvordan det blir med søking, men (hvis linjen blir opprettet) du kan søke den på papirskjemaet. Vi jobber for tiden med brosjyrer om linjen, så du får skaffe deg en slik :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dritbra ;) men åssen søker jeg idrettslinje da?

På det online søknadskjema så kan jeg bare velge Kystvakt, Operativ marine 3+3 år..

Har du planer om å søke selv til sommern eller? eller du har vel gjennomgått befalskurs?

7684508[/snapback]

 

Det online-greiene er bare tull. Operative marine er nedlagt. Jeg vet ikke helt hvordan det blir med søking, men (hvis linjen blir opprettet) du kan søke den på papirskjemaet. Vi jobber for tiden med brosjyrer om linjen, så du får skaffe deg en slik :)

7684580[/snapback]

 

Høres bra ut ;) da fikser jeg meg en sånn ;) tror jeg dropper det i.ass greiene i bergen da, og bare fullfører førstegangstjeneste min i oslo. Noen som har noe peiling på om det er mulig å ta opp fag fra vidergående? jeg har generell studiekompetanse, men noen fag jeg fikk dårlig i som jeg kunne tenkt meg å ta opp :hmm:

Lenke til kommentar
Heisann, jeg skal ut i militæret i morgen.

Jeg vet og har hørt at mange dimmer første dagen de er der. Noe jeg også har tenkt til å gjøre.

Kan noen av dere fortelle meg hva de kommer seg unna svineriet med?

7688864[/snapback]

 

Pacifistiske holdninger, narkotika, psykiske lidelser osv.. Alt det en kan planlegge for å prøve å komme seg billig unna. Selv syns jeg dette er veldig tragisk av dem. Når man blir innkalt så blir man det og man må finne seg i det. Derfor er det bedre å avtjene tiden sin enn å prøve å komme seg unna med slibrige forsøk.

Er inne i min 5 måned nå. Og håper på utenlandstjeneste til sommeren.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Heisann, jeg skal ut i militæret i morgen.

Jeg vet og har hørt at mange dimmer første dagen de er der. Noe jeg også har tenkt til å gjøre.

Kan noen av dere fortelle meg hva de kommer seg unna svineriet med?

7688864[/snapback]

 

Fysiske skader fungerer bedre enn psykiske skader hva dimmitering angår. Det er i alle fall min oppfatning etter min tid i Forsvaret.

Lenke til kommentar

Deilig. Vi har nå fått confirmed at det i uke 5 blir NASAMS II på oss! Uke 4 skal vi bort til Rygge og ha kurs, det blir nok bra. I Dag har vi (som igår) kjørt simulatorpark (dvs fler FDC-er koblet opp mot et datanett, der vi samarbeider med å løse oppgaven), og det skal vi i morgen også. Dette er siste gang man kjører simpark med det gamle NASAMS-systemet i Norge. :hm:

 

NASAMS er jo absolutt et kapabelt system, men NASAMS II blir helt rått!

Lenke til kommentar
Jeg kom også inn i juli i 2005 ReSSaA, og der var det fååå som kom gjennom marinejegerkravene tilslutt.  De var vel 10 eller noe tilslutt, så jeg har vanskelig for å tro at du var blandt de 10. Isåfall er det utrolig godt gjort.

5644917[/snapback]

 

 

Kjenner en fyr som klarte å komme inn dette året. Etter å ha fullført 1 år, gav han seg for å studere i utlandet. Han fikk tilbud om kontrakt, og var blant de får som kom inn... Tror det var 8 stk dette året..

Lenke til kommentar

Noen som kan fortelle litt om vinterøvelser? Skal ha 2 ukers vinterøvelse på Hengsvann. Ryktene tyder på at det kommer til å bli helt jævlig. Kadetter fra KS skal være våre befal den andre uka. Første uka er det mye skimarsj med storsekk og pulk. Nato-plankene blir vår beste venn. Men problemet er at jeg eier ikke talent i å gå på langrenn. Og hvordan skal jeg klare å takle kulden bedre?

 

Ullundertøy, Loslue, Balaklava og fotposer er på en måte ikke nok. I tillegg til Komagenseren. Noe annet som er å anbefale til å klare meg igjennom 2 ukers helvete? Jeg hater felt, og det å bo i kneppetelt med en primus er ikke veldig behagelig.

Lenke til kommentar
Noen som kan fortelle litt om vinterøvelser? Skal ha 2 ukers vinterøvelse på Hengsvann. Ryktene tyder på at det kommer til å bli helt jævlig. Kadetter fra KS skal være våre befal den andre uka. Første uka er det mye skimarsj med storsekk og pulk. Nato-plankene blir vår beste venn. Men problemet er at jeg eier ikke talent i å gå på langrenn. Og hvordan skal jeg klare å takle kulden bedre?

 

Ullundertøy, Loslue, Balaklava og fotposer er på en måte ikke nok. I tillegg til Komagenseren. Noe annet som er å anbefale til å klare meg igjennom 2 ukers helvete? Jeg hater felt, og det å bo i kneppetelt med en primus er ikke veldig behagelig.

7700381[/snapback]

 

 

bare til info:

når jeg var på den øvelsen gikk jeg en dag på 17 timer ski, for så sove 3(2, var fyringsvakt 1 time) så gå 5 timer til, alt dette med dobbel pakkning, og en stor pressening+++ som lagsutstyr....

 

Lykke til, det blir hardt, men lærerikt...

Lenke til kommentar
Menge her som ikke er i førstegangstjenesten? Skrev selv kontrakt for Isaf HQ i går.

7705693[/snapback]

 

Jeg er også på kontrakt :)

7706395[/snapback]

 

Har lyst på kontrakt, men ting har plutselig blitt så forandra at eg kun har ein liten sjanse for å få kontrakt. Om eg er heldig får eg oppdragsspesifik kontrakt, og blir kommandoplasssoldat i den norske leiren i Nord-afghanistan til sommaren :)

Endret av Arve Systad
Lenke til kommentar
Mange takk for råd.

Er ikke fordi jeg er lat jeg ikke vil inn, men fordi jeg gjeld i alle retninger og at jeg er i etableringsfasen med ei leilighet som er under bygging osv...

7691125[/snapback]

 

da er du fucked sånn som meg.

mitt tips er skaff dokumenter på gjeld,

snakk med økonomi rådgiver, og få deg turnus tjeneste

eg fikk meg 3veker på 2 veker av og har fått meg jobb når eg har perm. begynner i februar. da er min økonomi redda. banken kom nesten og tok alt eg hadde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...