Gå til innhold

Militærtråden - for de som er i militæret


Kurt P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
Mener det er slik at de kan betale leien dersom du har hatt den i minst fire måneder før innrykk, så det burde jo gå bra (med mindre du har tenkt å leie den ut til noen andre mens du er inne.)

7665957[/snapback]

 

Det stemmer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Hvordan sender man mail til en militærmail ( @mil.no) fra en sivil adresse? Noen som vet?

7667103[/snapback]

 

Er ikke noe hokus pokus det. Alle som har @mil-konto har både en intern og en ekstern konto.

Lenke til kommentar
Hvordan sender man mail til en militærmail ( @mil.no) fra en sivil adresse? Noen som vet?

7667103[/snapback]

 

Er ikke noe hokus pokus det. Alle som har @mil-konto har både en intern og en ekstern konto.

7667664[/snapback]

 

kk, fikk feilmelding når jeg prøvde å sende en mail til den tidligere sjefen min skjønner du. Fikk sikkert feil mailadresse, udugelige tlf-sentral.

Lenke til kommentar
Spørs jo hvilken avdeling du skal til, tror ikke det er mange som har dedikerte skarpskyttere.

Hvor skal du?

7665983[/snapback]

 

 

Vi hadde en egen tropp med skarpskyttere på HVUV(Heimeværnet på værnes)

søk deg inn der, selv om du også på vanlig HV er ca 2 ganger på skytebanen i uka, og blir nærmest skarpsøkytter(min rekord er 46 poeng på 5 skudd, maksimalt 50 poeng).

 

 

jeg gikk HV

Lenke til kommentar
Spørs jo hvilken avdeling du skal til, tror ikke det er mange som har dedikerte skarpskyttere.

Hvor skal du?

7665983[/snapback]

 

 

Vi hadde en egen tropp med skarpskyttere på HVUV(Heimeværnet på værnes)

søk deg inn der, selv om du også på vanlig HV er ca 2 ganger på skytebanen i uka, og blir nærmest skarpsøkytter(min rekord er 46 poeng på 5 skudd, maksimalt 50 poeng).

 

 

jeg gikk HV

7672763[/snapback]

 

Han var jo alt innkalt til Madla, så da er det vel for sent regner jeg med...

Lenke til kommentar

Noen som har vært/er i GSV i sør-varanger her?

 

En kjapp raport om hvordan fasilitetene og miljøet med trening og sånn er der oppe. Er ikke mye å få ut av mil.no siden jeg mistenker at den ikke er skrevet av mennesker :ohmy:

 

Skal møte på sesvollmoen på onsdag morgen, og leter febrilsk etter ting som kan roe nervene mine et par hakk :p

Endret av zoth
Lenke til kommentar
Noen som har vært/er i GSV i sør-varanger her?

 

En kjapp raport om hvordan fasilitetene og miljøet med trening og sånn er der oppe. Er ikke mye å få ut av mil.no siden jeg mistenker at den ikke er skrevet av mennesker  :ohmy:

 

Skal møte på sesvollmoen på onsdag morgen, og leter febrilsk etter ting som kan roe nervene mine et par hakk :p

7677191[/snapback]

 

Ja da, tidligere grensejeger her. :thumbup: Dimma i sommer.

 

På velferdsbygget er det et relativt bra treningsrom, men det kan være mye folk der. Ellers er det en kjempebra treningshall, og svømmebasseng. Selvsagt er det gode muligheter for å trene ute også, med tanke på jogging og slikt (kan være vanskelig om vinteren da). Det kjøres også skispor med lysløype. Selve leiren ligger egentlig ganske billedlig til, alt til tross.

 

Da dette er sagt, vil jeg anta du ikke vil føle særlig behov for trening bestandig, siden det gjerne blir lange dager i grkp/u, kompaniet der du utdannes til grensejeger.

Etter et halvt år er du forhåpentlig klar for grensa, alle grenestasjonene har treningsrom, men disse varierer veldig i kvalitet, jeg har vært på alle 6 stasjonene.

 

Trodde innrykket allerede hadde vært, men tok da feil. Uansett, ønsker deg lykke til

på GSV, det kan være litt hardt innimellom, men det er bare å kjøre på! :w00t:

Lenke til kommentar
Hvordan sender man mail til en militærmail ( @mil.no) fra en sivil adresse? Noen som vet?

7667103[/snapback]

 

Er ikke noe hokus pokus det. Alle som har @mil-konto har både en intern og en ekstern konto.

7667664[/snapback]

 

kk, fikk feilmelding når jeg prøvde å sende en mail til den tidligere sjefen min skjønner du. Fikk sikkert feil mailadresse, udugelige tlf-sentral.

7667683[/snapback]

 

 

alle har en mail-konto på internett ja, dette er oftest 1 bokstav i fornavnet+hele etternavnet, men er mange som ikke har det slik, men har f.eks 2 fra fornavnet og hele etternavnet...

 

tror ikke det er noe enkel måte å finne mail-kontoen hans...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Noen her som vet når neste kull av menige kommer til haakonsvern?

Skal høre om det er mulig å overflytte til I.ass kurs ved neste kull.

 

Hvor havner man etter endt kurs?

7680878[/snapback]

 

De nye kommer om 7 uker. Det er nok ikke plass på idrettskontoret nå, men du kan jo prøve. Det kom nettopp ei jente som hadde seilt med Statsraad Lemkuhl og det betyr at det er nesten 20 assistenter, mens vi er 1.5 på SFF. Å være i-ass er ikke veldig givende tjeneste.

Lenke til kommentar
Noen her som vet når neste kull av menige kommer til haakonsvern?

Skal høre om det er mulig å overflytte til I.ass kurs ved neste kull.

 

Hvor havner man etter endt kurs?

7680878[/snapback]

 

De nye kommer om 7 uker. Det er nok ikke plass på idrettskontoret nå, men du kan jo prøve. Det kom nettopp ei jente som hadde seilt med Statsraad Lemkuhl og det betyr at det er nesten 20 assistenter, mens vi er 1.5 på SFF. Å være i-ass er ikke veldig givende tjeneste.

7684107[/snapback]

 

Hmm, ok..

Jeg får heller satse på FOS til sommern, og denne idrettslinjen innenfor sjø, hvis den dukker opp igjen ;) det hadde vært knall i alle fall ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Noen her som vet når neste kull av menige kommer til haakonsvern?

Skal høre om det er mulig å overflytte til I.ass kurs ved neste kull.

 

Hvor havner man etter endt kurs?

7680878[/snapback]

 

De nye kommer om 7 uker. Det er nok ikke plass på idrettskontoret nå, men du kan jo prøve. Det kom nettopp ei jente som hadde seilt med Statsraad Lemkuhl og det betyr at det er nesten 20 assistenter, mens vi er 1.5 på SFF. Å være i-ass er ikke veldig givende tjeneste.

7684107[/snapback]

 

Hmm, ok..

Jeg får heller satse på FOS til sommern, og denne idrettslinjen innenfor sjø, hvis den dukker opp igjen ;) det hadde vært knall i alle fall ;)

7684361[/snapback]

 

Vi har arbeidet lemmene av oss for å få idrettslinjen opp å gå igjen og det er 95% sikkert at vi har klart det :)

Lenke til kommentar
Noen her som vet når neste kull av menige kommer til haakonsvern?

Skal høre om det er mulig å overflytte til I.ass kurs ved neste kull.

 

Hvor havner man etter endt kurs?

7680878[/snapback]

 

De nye kommer om 7 uker. Det er nok ikke plass på idrettskontoret nå, men du kan jo prøve. Det kom nettopp ei jente som hadde seilt med Statsraad Lemkuhl og det betyr at det er nesten 20 assistenter, mens vi er 1.5 på SFF. Å være i-ass er ikke veldig givende tjeneste.

7684107[/snapback]

 

Hmm, ok..

Jeg får heller satse på FOS til sommern, og denne idrettslinjen innenfor sjø, hvis den dukker opp igjen ;) det hadde vært knall i alle fall ;)

7684361[/snapback]

 

Vi har arbeidet lemmene av oss for å få idrettslinjen opp å gå igjen og det er 95% sikkert at vi har klart det :)

7684390[/snapback]

 

Dritbra ;) men åssen søker jeg idrettslinje da?

På det online søknadskjema så kan jeg bare velge Kystvakt, Operativ marine 3+3 år..

Har du planer om å søke selv til sommern eller? eller du har vel gjennomgått befalskurs?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...