Gå til innhold

Militærtråden - for de som er i militæret


Kurt P

Anbefalte innlegg

Ikke undervurder 3mm! Jeg klipper håret mitt 3mm jevnlig. Har de siste gangene gjort det på egenhånd også ;) Utrolig digg og praktisk å ikke ha mye hår. Du slipper nær sagt å stelle håret. Nå skal det uansett sies at jeg ikke kan fordra å ha langt hår på hodet... Og Lanka, ikke alle soldater er like gode til å klippe andres hår. Jeg derimot er dritgod med klippemaskinen :p Har klippet flere av mine medsoldater allerede :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Klippet meg også 3mm annenhver uke eller så da jeg var i garden. Skulle i utgangspunktet ha 6 oppå og 3 på siden, så det ble en slags helipad. Men droppet det etter hvert. Klarte å klippe meg selv etter etter litt øving. Er jo ikke så alt for vanskelig med klippemaskin. De er nok ganske strenge på klipping av gutter i garden. Tror aldri jeg så en gutt med langt hår.

Lenke til kommentar
Skal på sesjon neste uke elns, og lurer på denne IQ-testen, spesielt regneoppgavene! Noen som kan gi eksempel på en slik?

Er de fysiske testene noe tunge? Har ikke trent på flere måneder men begynte igjen nå på onsdag, får se om jeg kan få opp formen litt til neste uke.  :whistle:

7643244[/snapback]

 

Det er ikkje fysiske testar på sesjon.

Lenke til kommentar
Sessvoll er en fin leier, ikke noe å grue seg over på den delen.

Bra treningsmuligheter, velferd og voksenopplæring.

 

Men du må belage deg på at maten ikke er den beste i forsvaret. Men så lenge du ikke er altfor kresen, så går det greit :)

7662518[/snapback]

 

treningsmuligheter er no dei dårligste eg har vert borti. treningsrommet er lite og trangt. og er ofte veldig fullt.

 

Kantinebygget er ganske bra vertfall.

Maten er ofte fisk. fisk som ikkje er noke spes stekt eller kokt.

Lenke til kommentar
Da er det ca. 0 dager igjen av værneplikten min. Gratulerer meg selv for vel overstått værneplikt ved Akershus festning.

7642798[/snapback]

 

Du er vernepliktig til året etter at du har fylt 44 år. Det du er ferdig med er førstegangstjenesten ;)

 

 

Ang. hårklipp/lengde: I Hæren er reglene fastsatt av Uniformsreglementet for Hæren. Håret skal ikke henge over, dvs. dekke til noe av, ørene eller kragen. Dette gjelder begge kjønn. Om man ønsker å oppnå dette ved å klippe seg, bruke hårnett eller noe annet er opp til den enkelte. Håret skal i tillegg se velstelt ut, og ikke være farget med unaturlig farge (grønn, rosa, osv.). Det skal heller ikke være slik at det forstyrrer tjenesten eller korrekt bruk av personlig bekledning og utrustning (f.eks. hjelm/gassmaske).

7644709[/snapback]

 

He he, med tanke på kamuflasje i felt burde kanskje alle ha farget håret grønt?

Bleking på vinteren selvsagt.

Lenke til kommentar
He he, med tanke på kamuflasje i felt burde kanskje alle ha farget håret grønt?

Bleking på vinteren selvsagt.

 

Bruker som regel en lue når man er ute i feilten, både vinter og sommer. farge håret virker litt unødvendig^^

7665749[/snapback]

 

Ikke hvis du visste hvor nazi vi måtte etterkomme kamuflasjen,

type "gni inn navnebrikken på sekken med kamokrem".

Da hadde det også gjort seg med grønt hår under lua.

 

Tenk da, om du ligger i høyt gress eller noe kan du satse på piggsveis istedet for å stappe hjelmen full av gress. :D Litt farligere for skallen bare...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...