Distressor Skrevet 15. januar 2013 Del Skrevet 15. januar 2013 Pakningsløp er en del av opptaket til mange disipliner i Forsvaret, så det er greit å sjekke at man ligger under kravet med margin. Lenke til kommentar
omnom Skrevet 15. januar 2013 Del Skrevet 15. januar 2013 Joda det er greit å teste at man klarer kravet, men ikke tren løping med sekk. Da ber du om å dra på deg skader. Tren heller løping, og gå lange turer med sekk i terrenget ved siden av. Tren på å gå raskt (mer enn 3km/t, helst opp mot 5km/t), det får du virkelig igjen for på opptak. De som går raskest får som oftest mest hvile. Øk vekten gradvis til du er opp mot 35kg. IKKE ØK VEKTEN FOR RASKT. Forøvrig er de vanligste pakningsløptestene 8km med 22 kilo og fri fart, eller 7km med styrt fart til 3,5km. (Vender på 26 min). 52min tidskrav på begge. Lenke til kommentar
Dudeliduu Skrevet 18. januar 2013 Del Skrevet 18. januar 2013 Jeg mente ikke han skulle løpe med sekken på 22kg fra dag én. Bare tilførte på planen hans om en og en halv times gåtur med sekk i uken. Dette er som noen mente en laaaang prosess med tilvenning. Man bør derfor IKKE starte på høyeste vanskelighetsgrad med med maks vekt, men det regnet jeg med at han skjønte for det var en godt satt sammen plan. Lenke til kommentar
Skyslake Skrevet 21. januar 2013 Del Skrevet 21. januar 2013 Alle som fortsatt kan søke, kom dere til GSV. Det er hardt, men det er awesome! (Og ingen plass i militæret som du får så mye fritid fra befalet, og muligheter til å velge selv som på grensa!) Lenke til kommentar
Bark1Steinar Skrevet 21. januar 2013 Del Skrevet 21. januar 2013 Har du vært så mange andre steder i Forsvaret da? 2 Lenke til kommentar
Keiko Skrevet 21. januar 2013 Del Skrevet 21. januar 2013 Hva er en vanlig værdag for en i GSV? Lenke til kommentar
Funkmasterfleksnes Skrevet 21. januar 2013 Del Skrevet 21. januar 2013 Hva er en vanlig værdag for en i GSV? Kaldt 5 Lenke til kommentar
Skyslake Skrevet 25. januar 2013 Del Skrevet 25. januar 2013 Har du vært så mange andre steder i Forsvaret da? hehe, nei Men har vanskelig å se for meg noe annet sted du kan være på oppdrag på under aktiv førstegangstjeneste, men fantastiske fasiliteter (tv, ps3, alt av kjøkkenutstyr, valgfri mat (selvlagd) og deilige senger) og fortsatt kunne gå 2-3 uker uten å se befalet. Grensejeger er knallhardt til tider, men det har sine fordeler! Det beste året i mitt liv, by far! 1 Lenke til kommentar
Skyslake Skrevet 25. januar 2013 Del Skrevet 25. januar 2013 Hva er en vanlig værdag for en i GSV? Som det blir skrevet, det er kaldt. Kirkenes er grisekaldt på det værste.. =/ Men det er som regel ikke så ille, og du blir så godt akklimatisert at det går helt ok. I tillegg har du alltids OP-Jakka vis du fryser mye Er som å kle på seg en sovepose. Holder deg god å varm i godt over 35 blå Lenke til kommentar
wergz Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 (endret) Vet noen hvor mange lærlinger Forsvaret tar inn (Datalektronikere) til Kjevik? :-) Skulle visstnok være mye vanskeligere å komme inn i Bjerkvik avdelingen. Endret 6. februar 2013 av wergz Lenke til kommentar
Nygg1n Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 Hei, er i luftforsvaret som rekrutt nå, undrer bare over hvordan en gjør seg fortjent til/blir tildelt graden "vingsoldat". Vanskelig å finne informasjon om saken, og det jeg finner er "være respektfull og ansvarsfull og grei" Noen som har annen/mere utdypende info enn dette? Takk Lenke til kommentar
Justitiarius Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 Hei, er i luftforsvaret som rekrutt nå, undrer bare over hvordan en gjør seg fortjent til/blir tildelt graden "vingsoldat". Vanskelig å finne informasjon om saken, og det jeg finner er "være respektfull og ansvarsfull og grei" Noen som har annen/mere utdypende info enn dette? Takk Ingen på Madla blir vingsoldat når rekrutten er over. Vinkel er noe som tildeles på nytt tjenestested etterhvert. Lenke til kommentar
Βlur Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 Hei, er i luftforsvaret som rekrutt nå, undrer bare over hvordan en gjør seg fortjent til/blir tildelt graden "vingsoldat". Vanskelig å finne informasjon om saken, og det jeg finner er "være respektfull og ansvarsfull og grei" Noen som har annen/mere utdypende info enn dette? Takk Ta ansvar, vis initiativ og lederskap, vær positiv uansett hva som skjer, gjør ditt beste, hjelp andre. Vanskelig å si hva befalet ditt legger til grunn for en forfremmelse (bortsett fra det som står i reglementet), men du må i det minste være bedre enn gjennomsnittssoldaten. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 15. februar 2013 Del Skrevet 15. februar 2013 Hmm. Noen som har erfaring med førtidsdimisjon o.l.? Jeg hadde innrykk 24. juli i fjor men er lite ivrig etter å dimitere i slutten av juli, da jeg gjerne skulle hatt litt ferie før jeg flytter til Trondheim for å studere. I tillegg skulle jeg gjerne tatt et intensivkurs for å få lappen, men litt usikker på om dette er gode nok grunner for å søke førtidsdimisjon i begynnelsen av juli, som da bare er ca. 3 uker før tiden... Lenke til kommentar
koots Skrevet 15. februar 2013 Del Skrevet 15. februar 2013 Spørs nok om "skulle gjerne" er god nok grunn. Dimmet selv 19. juli og rakk ferie (reiste 22 juli) før jeg flyttet til Oslo og begynte å studere 13. august Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 15. februar 2013 Del Skrevet 15. februar 2013 Avhenger vel litt av hvor du er, men typisk for indre Troms er iallfall at man dimmer en snau måned før det har gått et år. Det er kanskje litt kortere førtidsdim for de som hadde innrykk på sommeren, vinterinnrykket dimmer ofte mer enn en måned tidligere. Lenke til kommentar
Bendorama Skrevet 20. februar 2013 Del Skrevet 20. februar 2013 (endret) Artig. Bestilte en av disse Gratis "Utvalgt" t-skjortene før innrykk, bestilte den vell November 2011. dimmiterte i desember 2012. Fikk tilsendt min Utvalgt t-skjorte i posten først i dag godt over et år og et par måneder siden jeg bestilte. Endret 20. februar 2013 av Bendorama 5 Lenke til kommentar
MysilBergsprekken92 Skrevet 22. februar 2013 Del Skrevet 22. februar 2013 Skal inn imorgen, Ingeniørbataljonen på Skjold. Begynner å kjenne nervene nå, gleder meg nokså mye! Hvor endte du opp hen? Ovskp eller Mkp? Hva heter du? Har min første perm nå, nettopp kommet hjem Lenke til kommentar
MysilBergsprekken92 Skrevet 25. februar 2013 Del Skrevet 25. februar 2013 Da er permen over for denne gang, drar oppover til Skjold igjen i kveld Lenke til kommentar
Hamsterkid Skrevet 25. februar 2013 Del Skrevet 25. februar 2013 (endret) Da er permen over for denne gang, drar oppover til Skjold igjen i kveld Hehe, var selv i KavEsken, bodde på Sannan å hadde ræva befal. Hvilket kompani er du i ? Endret 25. februar 2013 av Hamsterkid Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå