Gå til innhold

Militærtråden - for de som er i militæret


Kurt P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
Hæ? MP må klippe seg? Alle må da klippe seg ved innrykk, nekter faktisk å tro noe annet...

De som er litt lure kutter manken før innrykk, så slipper man å la sjanten få gleden av å gjøre det.

7640408[/snapback]

 

Alle må slettes ikke klippe seg. Nå orker ikke jeg å slå opp akkurat den regelen, men det som pleier å være norm ved avdelinger er at håret skal se ryddig ut. På rekrutten (Madla) er det ekstremt lite klippepress, kanskje litt mer i KJK-troppen. Husk at det er mange befal som kan få ting til å høres ut som om det er en regel, selv om det ikke er tilfellet.

Lenke til kommentar

Da har jeg vært på sesjon.

 

Jeg var selvfølgelig tjenestedyktig og skal inn 2009 etter lærlingtiden min. Fikk toppscore på alle fysiske kategorier (ikke IQ-test saken :p).

 

Jeg søkte forøvrig avdelinger jeg ville være og de var hendholdsvis sjøfartsfag med tanke på følgende skolegang. - Men med en merknad visende til at jeg har lyst til å prøve meg som mariejeger.

 

Det var slettes ikke værst å være på sesjon. Ble bare mer gira jeg nå.

 

Lars :)

Lenke til kommentar

Skal på sesjon neste uke elns, og lurer på denne IQ-testen, spesielt regneoppgavene! Noen som kan gi eksempel på en slik?

Er de fysiske testene noe tunge? Har ikke trent på flere måneder men begynte igjen nå på onsdag, får se om jeg kan få opp formen litt til neste uke. :whistle:

Lenke til kommentar
Skal på sesjon neste uke elns, og lurer på denne IQ-testen, spesielt regneoppgavene! Noen som kan gi eksempel på en slik?

Er de fysiske testene noe tunge? Har ikke trent på flere måneder men begynte igjen nå på onsdag, får se om jeg kan få opp formen litt til neste uke.  :whistle:

7643244[/snapback]

IQ-testen er rimelig simpel. Eksempel på regneoppgave: Kari har 7,- etter at moren hennes gav henne 4,-. Hvor mye hadde hun før moren hennes gav henne 4,-?
Lenke til kommentar

shadowlands, Jepp, jeg håpet jeg hadde misforstått :D Ble bare litt forvirrete av det Hylo sa, noe som jeg egentlig ikke burde blitt. Er litt trøtt idag.

 

Hylo: Ja, tenkte det var noe slikt. Regnet vel noe ala: En banan koster 2,50kr. Per betalte 36kr for 6 bananer 2,3kg druer. Hva er kiloprisen for druer? ELNS :D

 

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
ca 9kr/kg :D
Lenke til kommentar
Hylo: Ja, tenkte det var noe slikt. Regnet vel noe ala: En banan koster 2,50kr. Per betalte 36kr for 6 bananer 2,3kg druer. Hva er kiloprisen for druer? ELNS :D

 

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
ca 9kr/kg :D

7643339[/snapback]

Korrekt. Eller få flere bananer og finne prisen etter gitt antall.

 

Og det ikkenoe "ca" antall. :thumbup:

Lenke til kommentar
Da er det ca. 0 dager igjen av værneplikten min. Gratulerer meg selv for vel overstått værneplikt ved Akershus festning.

7642798[/snapback]

 

Du er vernepliktig til året etter at du har fylt 44 år. Det du er ferdig med er førstegangstjenesten ;)

 

 

Ang. hårklipp/lengde: I Hæren er reglene fastsatt av Uniformsreglementet for Hæren. Håret skal ikke henge over, dvs. dekke til noe av, ørene eller kragen. Dette gjelder begge kjønn. Om man ønsker å oppnå dette ved å klippe seg, bruke hårnett eller noe annet er opp til den enkelte. Håret skal i tillegg se velstelt ut, og ikke være farget med unaturlig farge (grønn, rosa, osv.). Det skal heller ikke være slik at det forstyrrer tjenesten eller korrekt bruk av personlig bekledning og utrustning (f.eks. hjelm/gassmaske).

Endret av Lstor
Lenke til kommentar
Da er det ca. 0 dager igjen av værneplikten min. Gratulerer meg selv for vel overstått værneplikt ved Akershus festning.

7642798[/snapback]

 

Du er vernepliktig til året etter at du har fylt 44 år. Det du er ferdig med er førstegangstjenesten ;)

 

 

Ang. hårklipp/lengde: I Hæren er reglene fastsatt av Uniformsreglementet for Hæren. Håret skal ikke henge over, dvs. dekke til noe av, ørene eller kragen. Dette gjelder begge kjønn. Om man ønsker å oppnå dette ved å klippe seg, bruke hårnett eller noe annet er opp til den enkelte. Håret skal i tillegg se velstelt ut, og ikke være farget med unaturlig farge (grønn, rosa, osv.). Det skal heller ikke være slik at det forstyrrer tjenesten eller korrekt bruk av personlig bekledning og utrustning (f.eks. hjelm/gassmaske).

7644709[/snapback]

 

Mulig det er slik på papiret, men ikke i praksis. Eneste unntak er garden hvor de er strenge på klippen. ellers finnes det sikkert unntak men det er MANGE som har langt hår i forsvaret.

Lenke til kommentar

Da er jeg tatt ut av tjeneste som vaktsoldat ved Sessvollmoen og venter bare på natt-toget torsdag tilbake til madla hvor opptaksprøver og helvetesuke venter meg på befalsskoleopptaket :)

 

Blir bra å få skikkelig tjeneste og ikke stå og tørke støv av bommen :D

Lenke til kommentar
Mulig det er slik på papiret, men ikke i praksis. Eneste unntak er garden hvor de er strenge på klippen. ellers finnes det sikkert unntak men det er MANGE som har langt hår i forsvaret.

 

Apropos det. Jeg ble skamklipt igår. Hadde vel 3-4 cm på hodet da vi skulle igang med ny vaktuke i Garden. NK tropp sa at jeg måtte klippe meg. Verste du kan gjøre er å stole på en medsoldat til å få deg til å klippe. Har vel 4 mm på hodet nå. Bortsett fra et stort hull på siden hvor det sannsynligvis er 1 mm. Ser ut som et lite kreftbarn hvor hår har begynt å falle. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...