O.J Skrevet 31. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 31. desember 2006 Tydelig at dem er avhengige av rekruttering i USA, siden dem ikke har verneplikt. Mere patriotisk kliss skal man lete lenge etter. Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 31. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 31. desember 2006 Huff. Bare 8 dager igjen nå til jeg reiser til Sessvollmoen. Skal inn som MP, men tviler jeg kommer til å bli det En kompis sin far er admiral, han sa at i MP må man klippe seg, og ikke faen om jeg skal klippe meg, hehe. Kan ikke si jeg gleder meg stort. Lenke til kommentar
O.J Skrevet 31. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 31. desember 2006 Huff. Bare 8 dager igjen nå til jeg reiser til Sessvollmoen. Skal inn som MP, men tviler jeg kommer til å bli det En kompis sin far er admiral, han sa at i MP må man klippe seg, og ikke faen om jeg skal klippe meg, hehe. Kan ikke si jeg gleder meg stort. 7614977[/snapback] Ja, strenge krav dem stiller i grunn.. Lenke til kommentar
hallyboy Skrevet 1. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 1. januar 2007 Hei! Har forsvaret noen form for idrettsutdanning å tilby? Har tenkt mye på å studere idrettslære, og kunne tenke meg å starte med det innenfor forsvaret. Er inne til førstegangstjeneste i sjøforsvaret nå, og burde kanskje da ha søkt meg som Idrettsassistent. Også hørt noe om diverse linjer innenfor sjøforsvarets befalskoler, som tilbyr idrettskompetanse. Noen som har erfaringer, innspill, eller noe mer info? Mvh Thomas Lenke til kommentar
O.J Skrevet 1. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 1. januar 2007 Du burde nok søkt deg som idrettsassistent ja. Tror idrettslære er en del av befalsutdanningen, så du kan jo evt prøve deg på befalsskolen til neste år. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 1. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 1. januar 2007 Hei!Har forsvaret noen form for idrettsutdanning å tilby? Har tenkt mye på å studere idrettslære, og kunne tenke meg å starte med det innenfor forsvaret. Er inne til førstegangstjeneste i sjøforsvaret nå, og burde kanskje da ha søkt meg som Idrettsassistent. Også hørt noe om diverse linjer innenfor sjøforsvarets befalskoler, som tilbyr idrettskompetanse. Noen som har erfaringer, innspill, eller noe mer info? Mvh Thomas 7618552[/snapback] Jeg jobber tilfeldigvis på skolen som har utdannet idrettsbefal siden 1963 i Sjøforsvaret. Linjen har, som de fleste andre linjer på BSS, blitt nedlagt. Likevel ser det ut som om den kommer opp igjen og det vil altså nå bli mulig å søke idrettslinjen ved BSS til sommeren. Utdanningen er kanskje en av de tøffeste og beste blant befalslinjene uansett forsvarsgren. Det er 8 studieplasser og rundt 10 fysiske opptakskrav - dvs mer enn samtlige andre linjer. Lenke til kommentar
AlexX_89 Skrevet 1. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 1. januar 2007 Hva er kravene for å bli jagerpilot? har alltid hat lyst til å bli det Lenke til kommentar
O.J Skrevet 1. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 1. januar 2007 Hva er kravene for å bli jagerpilot? har alltid hat lyst til å bli det 7621061[/snapback] Perfekt syn og ikke for høy er et av kravene. må sikkert gjennom en del tester for å sjekke hvor mye g du tåler og lignende. Lenke til kommentar
bynhffba Skrevet 1. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 1. januar 2007 Hva er kravene for å bli jagerpilot? har alltid hat lyst til å bli det 7621061[/snapback] Ta en titt på denne posten. Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 2. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2007 Hva er kravene for å bli jagerpilot? har alltid hat lyst til å bli det 7621061[/snapback] må sikkert gjennom en del tester for å sjekke hvor mye g du tåler og lignende. 7621262[/snapback] Oioi, gratis g i militæret. Sign me up! Lenke til kommentar
AlexX_89 Skrevet 2. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2007 finnes det noen internett sider det står litt bedre forklart om fysiske tester og psykiske du må gjennomgå og forskjellige ting for å bli jagerpilot? Lenke til kommentar
bynhffba Skrevet 2. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2007 (endret) Det står en del om om jagerflyopptaket i Forsvarsforum nr. 4 fra 2003. Se også på mil.no. Endret 2. januar 2007 av bynhffba Lenke til kommentar
adio Skrevet 2. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2007 Noen som skal til Madla 10. januar? Lenke til kommentar
AlexX_89 Skrevet 2. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2007 Hva mener dere må være noe av det tøffeste som er i militæret ? Lenke til kommentar
evnd Skrevet 2. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2007 (endret) Huff. Bare 8 dager igjen nå til jeg reiser til Sessvollmoen. Skal inn som MP, men tviler jeg kommer til å bli det En kompis sin far er admiral, han sa at i MP må man klippe seg, og ikke faen om jeg skal klippe meg, hehe. Kan ikke si jeg gleder meg stort. 7614977[/snapback] Rettelse, seks dager.. Skal inn som MP-rekrutt den 8. januar selv, og ofrer gjerne manken for det.. Bånn gass, og full guffe Regner med at det er _litt_ mer praktisk med kort hår når man ligger å kaver i søla .. Og uansett, det gror ut igjen Gleder meg som en unge jeg Endret 2. januar 2007 av evnd Lenke til kommentar
Kverulant Skrevet 3. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2007 hallyboy: Snakk med TMO. 7499450[/snapback] Skal det i morra mulig jeg blir overflytta til terningmoen hvor mange av kompisene mine er vaktsoldater siden dem ikke har starta opp ordentlig med opplæring osv enda 7503712[/snapback] Huff. Terningmoen ja. Et helvete av kuldehøl. Var der i 9 uker på Gardeskolen i sensommer/høst. Vakt og Sikring-oppdraget der er det mest avslappende greia du kan finne. Du har mye fri, og vaktbua har alt fra PS til Tv og dritt. Fantastisk Men skal du utdanne deg som gardist på Terningmoen blir det et helvete. Tenk deg : Det er befal som ikke nådde helt opp for å være i Huseby som er ledere på Terningmoen. Marsj til skytebanene er greit, men hva er vitsen med kamo i trynet når man skal gå fra skytebanen og tilbake til leir. Var sånn : "Greit gutta! Ta på kamo. Nå skal vi marsje i 1 time tilbake til leir. Der er det middag, så dere må vaske av all kamo når dere kommer frem. Ellers slipper man ikke inn i messa". Har masse historier å fortelle fra Terningmoen. Alt fra korrupte befal til tabber gjort av befal og soldater. 7509451[/snapback] Hvis man er ute etter "slapp tjeneste" så er man i utgangspunktet negativ til førstegangstjeneste.. Det er som regel de som har det hardest som er mest fornøyd etter gjennomført førstegangstjeneste. En ting er at det er hat der og da, men det man bør tenke på er hva man sitter igjen med etter et år. De fleste som har bemannet en vaktbu synes kanskje det var et greit år, de som har hatt krevende tjeneste har hatt et unikt år. Det er de unike opplevelsene og samholdet man sitter igjen med, ikke hvor kult det var å spille playstation. Har selv vært på gardeskolen, det er klart man ikke forstår hvorfor allt gjøres slik det gjøres. overgangen fra det sivile til det militære hjelper til å gjøre det vanskelig. Når man får et litt større pespektiv skjønner man litt mer. At befal på gardeskolen er befal som ikke nådde opp til å jobbe på huseby er kanskje det latterligste jeg har hørt, gidder ikke kommentere det ytterligere... Jeg er av den oppfatning at det man får ut av førstegangstjenesten er paralellt med innstillingen til den enkelte. Lenke til kommentar
-Turin_Turambar- Skrevet 3. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2007 Er det noen her som har vært på opptaket til Flyskolen? Skal der til våren, og lurer litt på hva det går ut på. Greit nok med psykologiske tester, fysiske prøver og alt det der, men i over en uke? Noe mangler... Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 4. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2007 Noen som skal til Madla 10. januar? 7624400[/snapback] 9. Januar - Sjøforsvaret Lenke til kommentar
-Turin_Turambar- Skrevet 4. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2007 Huff. Bare 8 dager igjen nå til jeg reiser til Sessvollmoen. Skal inn som MP, men tviler jeg kommer til å bli det En kompis sin far er admiral, han sa at i MP må man klippe seg, og ikke faen om jeg skal klippe meg, hehe. Kan ikke si jeg gleder meg stort. 7614977[/snapback] Hæ? MP må klippe seg? Alle må da klippe seg ved innrykk, nekter faktisk å tro noe annet... De som er litt lure kutter manken før innrykk, så slipper man å la sjanten få gleden av å gjøre det. Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 4. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2007 Alle må ikke klippe seg nei. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå