henbruas Skrevet 10. april 2012 Rapporter Del Skrevet 10. april 2012 Får man utdelt noe til å beskytte ansiktet mot kulden? Lenke til kommentar
Bark1Steinar Skrevet 10. april 2012 Rapporter Del Skrevet 10. april 2012 Hvor tjenestegjør du/skal du tjenestegjøre? Personlig fikk jeg bare en balaklava, men er ikke den mest ekstreme kulden du blir utsatt for i Bergen akkurat, så er meget mulig de får litt mer utstyr oppe i Brigade Nord, for eksempel. Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 10. april 2012 Rapporter Del Skrevet 10. april 2012 Hvor tjenestegjør du/skal du tjenestegjøre? Personlig fikk jeg bare en balaklava, men er ikke den mest ekstreme kulden du blir utsatt for i Bergen akkurat, så er meget mulig de får litt mer utstyr oppe i Brigade Nord, for eksempel. Skal til Setermoen, så kan vel bli ganske kaldt. Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 10. april 2012 Rapporter Del Skrevet 10. april 2012 Da får du en neoprenmaske, fin sak. Har riktignok opplevd at den frøs fast til ansiktet mitt, men det var etter 30 timer med hodet opp av kjøreluka i rundt 50 effektive kuldegrader... 2 Lenke til kommentar
hvorre Skrevet 10. april 2012 Rapporter Del Skrevet 10. april 2012 Tror jeg brukte neoprenmasken 2 ganger i løpet av året. Du trenger den stort sett bare om du, som herren over, skal ha hodet opp av ett kjøretøy i bevegelse..Anbefaler deg forresten å kjøpe deg shemag så fort du har mulighet. Fantastisk nyttig å ha. Lenke til kommentar
ThorU Skrevet 11. april 2012 Rapporter Del Skrevet 11. april 2012 Neoprenmaske er stort sett for top-cover og liknende ja. Noen andre her som har fått innkalling til grenaderopptaket og som sliter med å formulere seg i "selvbiografien" man skal fylle ut? Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 11. april 2012 Rapporter Del Skrevet 11. april 2012 Har søkt, men har ikkje fått svar i posten endå. Reknar med at eg får avslaget i dag. Skal ein fylle ut ein langere sjølvbiografi? Lenke til kommentar
-Longva- Skrevet 11. april 2012 Rapporter Del Skrevet 11. april 2012 Maske, ekstremt kaldt vær. Kjekk å ha også når man skal drive med stridsteknikk i temperaturer på -30 og kaldere med vind Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 11. april 2012 Rapporter Del Skrevet 11. april 2012 Syns neoprenmaska var genial, så genial at jeg kjøpte meg en maken til forsvarets faktisk. Kjekt å ha til slalomkjøring i vind og kulde for eksempel. Brukte min en del under førstegangstjenesten, var VF på en vogn hvor jeg hadde gleden av å ha hodet i friluft det meste av tiden og om vinteren var maska ekstremt kjekt å ha. Brukte den også endel når det var kaldt på vaktpost F. eks. Lenke til kommentar
ThorU Skrevet 13. april 2012 Rapporter Del Skrevet 13. april 2012 Har søkt, men har ikkje fått svar i posten endå. Reknar med at eg får avslaget i dag. Skal ein fylle ut ein langere sjølvbiografi? 5 sider med "Hva føler du om ditt og datt?" "Hvilke ord beskriver deg mest og minst" osv.. Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 13. april 2012 Rapporter Del Skrevet 13. april 2012 Har søkt, men har ikkje fått svar i posten endå. Reknar med at eg får avslaget i dag. Skal ein fylle ut ein langere sjølvbiografi? 5 sider med "Hva føler du om ditt og datt?" "Hvilke ord beskriver deg mest og minst" osv.. Ok. Den ska du ta med på opptaket eller sende den i forkant? Kva slags avdeling avtente du fgtj din forresten? Om hæren, evt kva avdeling? Og kva var det du kom inn på? Lenke til kommentar
ThorU Skrevet 13. april 2012 Rapporter Del Skrevet 13. april 2012 (endret) Forstod det slik at du skal ta den med på opptaket. Er i fgtj. i CSS i hæren og har søkt stilling på samme sted. Endret 13. april 2012 av ThorU Lenke til kommentar
chairgame Skrevet 13. april 2012 Rapporter Del Skrevet 13. april 2012 Har selv fått svar på grenadersøknad, men får ikke sjekka det før neste uke, da jeg ikke er på den adressen akkurat nå. Dere som er i fgtj får vel svar direkte fra Troppsjef eller noe? Lenke til kommentar
ThorU Skrevet 14. april 2012 Rapporter Del Skrevet 14. april 2012 Nei, vi som er i fgtj får brev likt som alle andre. Lenke til kommentar
koots Skrevet 17. april 2012 Rapporter Del Skrevet 17. april 2012 Hva er "riktig" størrelse for beret? Hørt 1 nr mindre enn feltluen. Lenke til kommentar
ThorU Skrevet 17. april 2012 Rapporter Del Skrevet 17. april 2012 Bruker selv to nr mindre enn feltlue, synes det er perfekt.. Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 18. april 2012 Rapporter Del Skrevet 18. april 2012 Hvordan vil dere si at de teoretiske sesjonstestene er? Vanskelige? Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 18. april 2012 Rapporter Del Skrevet 18. april 2012 Hvordan vil dere si at de teoretiske sesjonstestene er? Vanskelige? Nei. Syns dei var middels kanskje. Det var nokon var vanskelege, mot slutten. Fekk 8/9 på testen. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 18. april 2012 Rapporter Del Skrevet 18. april 2012 Gikk kanskje greit. Du trenger uansett ikke mer enn 5 for å bli kvalifisert til krigsskole/befalsskole/INTOPS. Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 19. april 2012 Rapporter Del Skrevet 19. april 2012 Og 3 er vell kravet for fgtj om eg ikkje hugsar feil. 3 burde nesten alle klare, iallfall om ein har blitt innkalla til sesjon. Kravet burde kanskje ha vore høgare, får det er ikkje måte på å mange skrudde folk eg har møtt til nå i fgtj.. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå