saftsus Skrevet 22. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 22. mars 2012 Sånn er det hvert år. NoActionTalkOnly 1 Lenke til kommentar
SolSte Skrevet 23. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 23. mars 2012 Jeg skal i Sambandsbataljonen August 2012, noe andre her inne som også skal det? Kontakt meg! Hadde vært artig å vite hvem jeg skal inn med 2 Lenke til kommentar
ThorU Skrevet 24. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2012 En sak jeg har tenkt litt på som jeg gjerne vil ha litt innspill på.. Jeg tjenestegjør i CSS-bataljonen og er oppsatt på HK416 som personlig våpen og MG/12,7 på taket av noen kjøretøy. Å skulle kjøre lastebil, lastsikre, dirigere trafikk osv er svært tungvindt med et våpen som HKen hengende å slenge. Hvorfor er ikke vi da oppsatt på MP7 slik som sanitetsbataljonen? Det å skulle skyte ut av kjøretøy er også bare klumsete med HKen. Kan legge til at jeg i utgangspunktet liker HK 416 godt, men som sagt er det er helt feil våpen for oss å være oppsatt på. Lenke til kommentar
-Longva- Skrevet 24. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2012 (endret) . Endret 25. oktober 2013 av -Longva- Lenke til kommentar
saftsus Skrevet 24. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2012 Tviler på at det kommer til å skje i det heletatt. Man får ikke mp7 på lv i hrs eller i intops. Der får man riktignok p80. Man fikk heller ikke mp5 i ag3 tiden, noe som var enda værre. 1 Lenke til kommentar
hvorre Skrevet 24. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2012 Som vognpersonell på CV skulle jeg også egentlig hatt mp7, men den gang ei.. Lenke til kommentar
ThorU Skrevet 24. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2012 Tviler også på at det kommer til å skje med det første.. Som et alternativ tenker jeg pistol på låret og HK i bilen. Da burde det vel være mulig å "skyte seg bort" til førersetet og hente rifla? Lenke til kommentar
saftsus Skrevet 24. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2012 Du kommer ikke til å få det i fgtj. pga utdanning på p80 koster tid og penger enkelte mener det ikke er verdt. Men det er absolutt noe man burde hatt som vf og vk på vogn. Lenke til kommentar
ThorU Skrevet 24. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2012 At min kontigent skulle ha fått det er uansett lite trolig, men kan ikke skjønne at utdanningen skal være så vanskelig å få til. Det lille jeg har vært borti våpnet, virket det meget enkelt. Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 24. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2012 Pistol er vanskeligere å skyte bra med enn en rifle. For Menig Enkeltmann er det ikke hensiktsmessig å bruke tid og ressurser for å lære seg å skyte med pistol da det krever mer trening enn HK'en, og regner med at det er de færreste som får for mye trening med den som det er. 2 Lenke til kommentar
-Longva- Skrevet 25. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2012 (endret) . Endret 25. oktober 2013 av -Longva- 1 Lenke til kommentar
Zarfax Skrevet 31. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 31. mars 2012 Og santroppen i panser som kjører m113. Er ikke selv der men fikk prøve mp7-en likevel. Fy faen for et digg våpen. Lenke til kommentar
PYN Skrevet 31. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 31. mars 2012 Det eneste virkelig kjipe med MP7en er "knappen" for å løse ut magasinet. Usannsynlig knotete. I tillegg til at bryteren for sikring er laget for folk med abnormalt lang tommel.. Lenke til kommentar
code Skrevet 31. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 31. mars 2012 Var på en forsamling i komasalen på madla hvor en offiser snakket om mulige tjenester under førstegangstjenesten, der snakket han om et støtteapparat innen kjk. på Harstad*, noen som vet hvor jeg kan finne mere informasjon ang. disse tjenestene? Noen som vet om vpv er opne på tlf under påsken? *husker ikke om det er Harstad eller Ramsund. OT: To uker inn i rekrutt perioden må jeg si det var mye mere teori enn hva jeg trodde det skulle være. Lenke til kommentar
toy_man Skrevet 31. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 31. mars 2012 Var på en forsamling i komasalen på madla hvor en offiser snakket om mulige tjenester under førstegangstjenesten, der snakket han om et støtteapparat innen kjk. på Harstad*, noen som vet hvor jeg kan finne mere informasjon ang. disse tjenestene? Noen som vet om vpv er opne på tlf under påsken? *husker ikke om det er Harstad eller Ramsund. OT: To uker inn i rekrutt perioden må jeg si det var mye mere teori enn hva jeg trodde det skulle være. VPV vil nok være oppe mandag, tirsdag og onsdag ettersom det ikke er hellig dager Tja syntes det ikke var så ille med teori på rekrutten. Spørs vel hva den enkelte synes er mye teori Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 5. april 2012 Rapporter Del Skrevet 5. april 2012 Under innrykk fikk man en "helsekvittering" (10 tall, fra 1-9) om resultatet fra de forskjellige testene... Noen som husker hvilket tall som står for hva? Lenke til kommentar
saftsus Skrevet 5. april 2012 Rapporter Del Skrevet 5. april 2012 1 er rævva 6 er nedre grense int.ops for fysiske karakterer 9 er bra (vanlig) Lenke til kommentar
Pleya Skrevet 7. april 2012 Rapporter Del Skrevet 7. april 2012 Var på en forsamling i komasalen på madla hvor en offiser snakket om mulige tjenester under førstegangstjenesten, der snakket han om et støtteapparat innen kjk. på Harstad*, noen som vet hvor jeg kan finne mere informasjon ang. disse tjenestene? Noen som vet om vpv er opne på tlf under påsken? *husker ikke om det er Harstad eller Ramsund. OT: To uker inn i rekrutt perioden må jeg si det var mye mere teori enn hva jeg trodde det skulle være. Det blir arrangert en infodag senere hvor dere får treffe de forskjellige avdelingene inne i kantina. Der får du brosjyrer og alt du måtte trenge av info fra den og representanter fra avdelingen. Lenke til kommentar
Robåt Skrevet 9. april 2012 Rapporter Del Skrevet 9. april 2012 Noen som vet om man skal sende vitnemål fra både grunnskole og videregående til FOS? Lenke til kommentar
PYN Skrevet 9. april 2012 Rapporter Del Skrevet 9. april 2012 Trenger kun for videregående Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå