-Longva- Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 Så greit! Var ikke særlig begeistret for fiskevesten, særlig ikke at magasinene passet svært dårlig i AG-lommene Men det aller beste er å droppe stridsvest om mulig Pleida altid å bare ha magasinet i lomma, hvorfor skal man liksom stresse rundt med en stor vest når man kan ha ting på klærne. Må virkelig lure på hvilken tjeneste du har hvis du har det du trenger med et magasin i lomma? Hva med san.kit, 6 magasiner, granater, vann og litt ekstra stæsj som multitool og lommelykt? 1 Lenke til kommentar
-Longva- Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 Hva mener forresten folk er definisjonen på kit-horeri? Er det å kjøpe seg noen ekstra lommer? Egen vest? Egne hansker? I førstegangstjenesten, trengs strengt tatt ikke mye, men aldri feil med noen ordentlige vinterhansker, samtidig som at et aktivt hørselvern ikke er å forakte. Det å kjøpe egne vester og lommer blir nok mer forbeholdt grenaderer og befal etter min mening Lenke til kommentar
*F* Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 Så greit! Var ikke særlig begeistret for fiskevesten, særlig ikke at magasinene passet svært dårlig i AG-lommene Men det aller beste er å droppe stridsvest om mulig Pleida altid å bare ha magasinet i lomma, hvorfor skal man liksom stresse rundt med en stor vest når man kan ha ting på klærne. Må virkelig lure på hvilken tjeneste du har hvis du har det du trenger med et magasin i lomma? Hva med san.kit, 6 magasiner, granater, vann og litt ekstra stæsj som multitool og lommelykt? Samband, sjåfør bv San kit, aldri fått brukt for, ligger i BV-en om det trengs. Vann, i BV-en, eller camelback. Multitool: Henger i karbinkrok i beltefestet. Sommelykt, i lomma, + hodelykt rundt halsen. 6 magasiner trenger jeg ikke, rødfis i hk uten rekylforsterker bruker LANG til på å bruke opp på mange skudd, skuddvekslingen er gjerne ferdig før et magasin er tomt. Lenke til kommentar
hvorre Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 Og hva gjør du i det du må ditche BV'en? Lenke til kommentar
*F* Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 Kjemper ved BV-ens side til døden skiller oss av. Ved andre Ikke-sambands-relaterte øvelser må jeg selvsagt ha med meg stridsvest og slikt. Men jeg trenger ikke ta stilling til dette lenger da jeg er ferdig med fgt Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 Når får man svar på om man kommer inn på det man har søkt på etter sesjon 2? Har søkt sambandsbataljonen i Bardufoss. Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 Kjemper ved BV-ens side til døden skiller oss av. Ved andre Ikke-sambands-relaterte øvelser må jeg selvsagt ha med meg stridsvest og slikt. Men jeg trenger ikke ta stilling til dette lenger da jeg er ferdig med fgt Ikke at man hadde noe særlig plass til de store sidelommene på fiskeveskten i BVn uansett. Lenke til kommentar
-Longva- Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 (endret) . Endret 25. oktober 2013 av -Longva- Lenke til kommentar
aklla Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 Så vidt jeg har sett er det oftest kun fot-soldater som faktisk tenker på å overleve uten annet enn det man har på seg... Selv kunne jeg ikke tenkt meg å gå uten, hadde stort sett alt man trengte raskt i felt i den Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 Noen som vet hva graden flysoldat heter på engelsk? Er lei av å semi-drite meg ut hver gang utenlendinger ringer. Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 Har forsvaret innført en ny grad siden sist jeg kikka på en oversikt? Kan du ikke bare si "private xxx in the norwegian airforce", gitt at du er menig? Lenke til kommentar
Justitiarius Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 Noen som vet hva graden flysoldat heter på engelsk? Er lei av å semi-drite meg ut hver gang utenlendinger ringer. Det heter så mye som Airman Kilde: http://en.wikipedia.org/wiki/Military_ranks_and_insignia_of_Norway#Norwegian_military_ranks Lenke til kommentar
H?rselsvern Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 (endret) Heter vel Airman Basic? Edit: eller blir man Airman etter rekrutten? Endret 20. februar 2012 av Hørselsvern Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 (endret) Heter vel Airman Basic? Edit: eller blir man Airman etter rekrutten? Hvis man ser på NATO-koden så er det Airman Basic som er den tilsvarende graden i US Air Force. http://en.wikipedia.org/wiki/United_States_Air_Force_enlisted_rank_insignia Riktig nok har ikke Norge hverken OR-2 eller OR-3, så i praksis spiller det vel liten rolle om man kaller seg Airman. Endret 20. februar 2012 av Henrik B Lenke til kommentar
koots Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 I følge navnelappen min er jeg Airman Basic Koots (forkortet AB Koots). Hva vingsoldat heter vet jeg ikke, da vi ikke får nye navnelapper for en liten vinkel. Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 Er det nokon som veit kva P3 BT201S er, og kva det skal inneholde frå sjefen sin side? Lenke til kommentar
KingArms Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 P3 er det militære rullebladet ditt, så godt som. Hva BT201S er har jeg ikke 100% oversikt over, men vil tippe det er Tjenesteutalelsen, hvis det er Pkt. 2.5, Hjemmeavdelingens ansvar, under Kunngjøring av grenaderstillinger i Brigade Nord – runde 1/2012 du sikter til. Ta det med P-off, han som sitter med P3 stort sett. 1 Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 25. februar 2012 Del Skrevet 25. februar 2012 Takk for svar, kan nok stemme Korleis er det med bæring av kniv i forsvaret? Har skaffa meg ein veldig hendig kniv eg kan ha på ankelen, bladet er 8cm lang, og kniven med skaft er igrunn veldig liten. Har eg lov å bære den på ankelen, eller må eg ha den på belte? Lenke til kommentar
PYN Skrevet 25. februar 2012 Del Skrevet 25. februar 2012 Ser ikke noe problem med å ha den på ankelen, annet enn at det er enklere å ha den i beltet/på GRU.. Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 25. februar 2012 Del Skrevet 25. februar 2012 Brukar ikkje gru, og den er i vegen når eg har på skuddsikkervest. Bare lurer, siden det kanskje kan oppfattast aggressivt? Meiner altså å ha den der når eg er inne i leir også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå