Arve Systad Skrevet 10. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 10. desember 2006 Hah, stilig å finne folk som har vert i samme tropp Carrieren går som ei kule den, var berre litt "daukjørt". Einaste er at eine døra er permanent låst pga skade elns, og den andre sprett opp av seg sjølv. Periodisk på mandag, får sjå på det då Lenke til kommentar
Pennywise Skrevet 10. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 10. desember 2006 Hah, stilig å finne folk som har vert i samme tropp Carrieren går som ei kule den, var berre litt "daukjørt". Einaste er at eine døra er permanent låst pga skade elns, og den andre sprett opp av seg sjølv. Periodisk på mandag, får sjå på det då 7466179[/snapback] Kan kanskje ha noe med det at den ble kjørt utfor veien og dundra i et tre under en øvelse i fjor, haha. Spør Lundis om han savner Land.......EEEE sine kjøreegenskaper Du får sørge for å holde kaffetraktern varm etter jul, da skal alle storhuggerbefalene ha god kaffe på den endeløse rekken av øvelser. Lenke til kommentar
Wankstah Skrevet 10. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 10. desember 2006 ehh, jeg har ikke vært i HV sier du?jeg er GHV-soltdat(godkjent HV-soldat), og slik de fremstilte det var det stort sett bare HV de rekruterte fra, da alle andre er ferdige med forsvaret etter 12mnd tjeneste, og HV er ferdig etter 6, og får da 6mnd som de tar senere... og i HV lærer man sanitet, makbruk og mer... og 016 er ikke i-styrke, de jobber vel fast, og får mye høyere trening enn andre man må uansett bestå GHV-prøvene for å bestå opptaket, disse består av skyting, sanitet, styrke, kondis, maktbruk og mer 7465834[/snapback] Sorry, min feil Bare misoppfatta din "uten å ha vært med i HV"-formulering. Men det er altså ikke bare HV de rekrutterer fra, langt i fra. Det meste man lærer i HV lærer man også i andre grønne avdelinger, i tillegg til at man gjerne får egen spesialutdanning som i-styrkene har bruk for. At HV har 6 mnd. førstegangstjeneste har ingen relevans, både fordi HV-I baseres på frivillighet og fordi alle som har avtjent førstegangstjeneste i prinsippet kan bli overført til HV. Og 016 er en del av HV og er ingen heltidsjobb hvis du trodde det. Det blir det samme som en innsatsstyrke, bare ennå litt mer seriøst. Opptaksprøvene varierer fra sted til sted, felles for alle områder er at det er noen fysiske tester som må bestås. Du kan også bli vurdert som "trenbar", dvs. at du får litt ekstra tid på deg til å bestå testene. Har du etterspurt kompetanse slipper du inn uansett... Lenke til kommentar
hallyboy Skrevet 11. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 11. desember 2006 Noen som har noen bra dimmetriks? jeg har fått nok, min tålmodighet overfor millitæret har nådd bunn Lenke til kommentar
aklla Skrevet 11. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 11. desember 2006 jeg hadde det slik ofte, bit tennene sammen, og hold ut, se positivt på det... jeg hadde tider jeg virkelig hatet militæret, men også tider jeg vurderte å fortsette proft, ta det mer ro, det går over... evt, så hørte jeg om en som satt oppå hjelmen, oppå skapet, med ag`n og onanerte når befal kom inn, han fikk dimme... er ikke lett å dimme når du først er inne, men hvis du driter i hva befal sier, sover for lenge, ikke følger med, skyter dårlig osv, så blir du nok dimmet etter noen uker... Lenke til kommentar
hallyboy Skrevet 11. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 11. desember 2006 jeg hadde det slik ofte, bit tennene sammen, og hold ut, se positivt på det... jeg hadde tider jeg virkelig hatet militæret, men også tider jeg vurderte å fortsette proft, ta det mer ro, det går over... evt, så hørte jeg om en som satt oppå hjelmen, oppå skapet, med ag`n og onanerte når befal kom inn, han fikk dimme... er ikke lett å dimme når du først er inne, men hvis du driter i hva befal sier, sover for lenge, ikke følger med, skyter dårlig osv, så blir du nok dimmet etter noen uker... 7477864[/snapback] Er sånn at jeg grunnen til at jeg vil dimme er fordi jeg har en kjip kontortjeneste. Jeg liker bedre å være i felt, skyte med ag3, gjøre millitæret ting, men der jeg er nå tar man jo ikke i et våpen en gang, er aldri ute i felt, og man har faktisk ikke en gang fysisk fostring. Jeg blir bare deprimert av å være der Lenke til kommentar
O.J Skrevet 11. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 11. desember 2006 hallyboy: kan hende du er litt ansvarlig for det selv. hvis du gjør en innsats på rekrutten og setter opp 3 valg du vil ha er sjansen stor for at du får et av valgene. hvis ikke er det bare å klage og sende masse brev. får som regel bytte stilling da. Lenke til kommentar
hallyboy Skrevet 11. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 11. desember 2006 hallyboy:kan hende du er litt ansvarlig for det selv. hvis du gjør en innsats på rekrutten og setter opp 3 valg du vil ha er sjansen stor for at du får et av valgene. hvis ikke er det bare å klage og sende masse brev. får som regel bytte stilling da. 7478257[/snapback] Jeg var egentlig mest interessert i kystjeger jeg, men det opptaket kom jeg ikke på, siden jeg ble kallt inn i september... og det dem tilbyr da i sjøforsvaret er bare drittstillinger i mine øyne Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 11. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 11. desember 2006 Har hørt at hvis man tar opp lån fra lånekasse for så å gå i militæret blir hele lånet sletta? Er det sant? Hvis jeg tar lån før militæret og det viser seg at den virkelig blir sletta, vil det svekke mine sjanser for å låne fra dem igjen til å studere i utlandet? Jeg valgte Infanteriet på mitt første valg, hvor holder de til? Jeg har nr. til vikepliktsverket og jeg har veldig lyst til å gå i militæret, men hjelper det om jeg ringer og sier dette? Takk for svar! Lenke til kommentar
Mow Skrevet 11. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 11. desember 2006 Dette er ikke sant. Lån fra lånekassen blir satt på "frys", sånn at du rentefritt kan "pause" lånet ditt i 12mnd. Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 11. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 11. desember 2006 Jeg har nr. til vikepliktsverket...7480264[/snapback] Haha, så bra. Lenke til kommentar
O.J Skrevet 12. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 12. desember 2006 Tar juleferie på freddag gleder meg, vært lite å gjøre denne uka. Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 12. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 12. desember 2006 Jeg har nr. til vikepliktsverket...7480264[/snapback] Haha, så bra. 7481184[/snapback] Hehe... fatta ikke den helt.. Ringte de idag foressten og mannen i tlf'nen sa at han ikke så noen grunn til at jeg ikke skulle bli kalt inn og når jeg spurte om han trodde jeg ville bli kalt inn sa han ja. Gleder meg.. iiiik Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 13. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2006 Tar juleferie på freddag gleder meg, vært lite å gjøre denne uka. 7485946[/snapback] Har ikke fri før neste onsdag jeg :S Kjedelig uke i samband, utstyrsmønsting Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 14. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 14. desember 2006 hallyboy: Snakk med TMO. Lenke til kommentar
☀ ❄ Skrevet 14. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 14. desember 2006 Kjedelig uke i samband, utstyrsmønsting 7496851[/snapback] Hvilken tropp er du i? Lenke til kommentar
Solefald Skrevet 14. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 14. desember 2006 strauk på eksamen på sanitet..uheldig på teorien..hadde 4 poeng for lite:( er nå på Wingops på bardufoss..faktisk mykje gøyere enn Sanitet. og fikk innkallelse til Opptaksprøver til Befalskule idag. søkte UB-BF =) Lenke til kommentar
☀ ❄ Skrevet 14. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 14. desember 2006 strauk på eksamen på sanitet..uheldig på teorien..hadde 4 poeng for lite:( er nå på Wingops på bardufoss..faktisk mykje gøyere enn Sanitet. og fikk innkallelse til Opptaksprøver til Befalskule idag. søkte UB-BF =) 7501546[/snapback] Så du er flyttet til Rusta? I luft?! Lenke til kommentar
Solefald Skrevet 14. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 14. desember 2006 strauk på eksamen på sanitet..uheldig på teorien..hadde 4 poeng for lite:( er nå på Wingops på bardufoss..faktisk mykje gøyere enn Sanitet. og fikk innkallelse til Opptaksprøver til Befalskule idag. søkte UB-BF =) 7501546[/snapback] Så du er flyttet til Rusta? I luft?! 7501627[/snapback] er på Bardufoss no, kor opptaksprøvene skal vere veit eg ikkje enda, fikk berre tlf fra fadern der brevet var komt i posten. opptak er 18 januar. Lenke til kommentar
☀ ❄ Skrevet 14. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 14. desember 2006 er på Bardufoss no, kor opptaksprøvene skal vere veit eg ikkje enda, fikk berre tlf fra fadern der brevet var komt i posten. opptak er 18 januar. 7501650[/snapback] Så du skal bli UB i luft? Er det det opptaket du snakker om? Er det derfor du er i Wing-OPS? Som en liten heads up: Hvis du er "avhengig" av å møte kjæresten din bør du ikke bli befal, med mindre dere er samboere eller hun flytter opp hit. Jeg har vært hjemme én gang siden 1. august... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå