Thor - God Of Thunder Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 Lite spørsmål angående dimmedato... På FDID-kortet står det at fgtj min varer til 23. juli, det jeg lurer på er om det er mulig at jeg dimmer senere enn denne datoen, eller vil man mest sannsynlig bli sluppet før? Driver å planlegger reise med en kompis og vi har et ganske lite vindu hvor vi har mulighet til å reise på. Her er det iallfall slik at ein dimmer før dato. Rundt 1 veke før. Eller så kan du bare få ein næringsdrivande du kjenner godt, til å skrive eit skriv der du har fått jobb i 100% stilling, så kan du dimme 1 mnd før iallfall. Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 Jeg skal inn i Etterretningsbataljonen i juli. Er det noen som vet ca. når i juli dette innrykket pleier å være eller om det varierer veldig? Lenke til kommentar
toy_man Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 Jeg skal inn i Etterretningsbataljonen i juli. Er det noen som vet ca. når i juli dette innrykket pleier å være eller om det varierer veldig? Jeg vil tippe sent i Juli (etter 15. en gang). Men skal ikke si helt sikkert. Ser at datoen ikke er bestemt. Lenke til kommentar
saftsus Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 Følg med her: http://forsvaret.no/verneplikt/for-forstegangstjeneste/Sider/innrykkskalender.aspx Evt. kan jo sikkert en tlf til vpv gi svar Lenke til kommentar
Kjeven Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 Lite spørsmål angående dimmedato... På FDID-kortet står det at fgtj min varer til 23. juli, det jeg lurer på er om det er mulig at jeg dimmer senere enn denne datoen, eller vil man mest sannsynlig bli sluppet før? Driver å planlegger reise med en kompis og vi har et ganske lite vindu hvor vi har mulighet til å reise på. Det skal veldig særskilte forhold til for at du skal bli holdt igjen etter dimmedatoen. Kjenner et par gardister som dimmet på samme tid i fjor, men som ble holdt igjen pga. terrorangrepet. Selv var jeg i Vakt og Sikring, og vi hadde et helt kull som dimmet den dagen, og ingen av de ble holdt igjen. Så jeg vil påstå du er ganske trygg. Lenke til kommentar
Zimmerh Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 (endret) Hei noen som vet om hvilke stillinger de nye grenader stillingene i brigade nord som skal utlyses eller har blitt utlyst skal omhandle er det spesialisert for de som allerede har vært i nord eller er det for hvermansen med førstegangstjeneste? Kom opp i en liten diskusj med en kar. Endret 14. januar 2012 av Zimmerh Lenke til kommentar
hvorre Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 Såvidt jeg vet kan du vel søke så lenge du har førstegangstjeneste, men det er nok en fordel å vite hva det dreier seg om fra før.. Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Er det nokon som har vore i innsatsstyrken til heimevernet? Er det tøft, mykje action? Kor lenge må ein binde seg, og blir ein grenader? Lenke til kommentar
Zimmerh Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 (endret) Er det nokon som har vore i innsatsstyrken til heimevernet? Er det tøft, mykje action? Kor lenge må ein binde seg, og blir ein grenader? Man blir ikke grenader , i styrken til HV trener litt mer har hakket bedre utstyr enn de vanlige Hv gubsa osv. men du er til vanlig sivilist osv. HV er HV er ikke mange grenaderer der Endret 15. januar 2012 av Zimmerh Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Lønna da, korleis er den? Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Fritt fra hukommelsen her, men mener det er 150 \ samme som vernepliktige får pr dag med mindre du har en grad. Men varer en øvelse mer enn x dager (husker det dessverre ikke i skrivende stund) så er det en tilleggbonus. I tillegg er det noen bonus ordninger, mener det er 5000 kr du får når du har skrevet under kontrakt og deltatt på din første øvelse. Samt en ganske god bonus etter at kontrakten har gått ut og du nok fremmøte. Lenke til kommentar
40mm Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Som menig så har du 150kr dagen. Dekker ikke arbeidsgiverlønn under øvelse, så får man 350kr dagen på toppen av det. Fra dag 7 og utover. så kommer det et innsats tillegg på 700kr døgnet. + er man gift/samboer og har x antall unger så kommer det tillegg for det også. Signeringsbonus per i dag på 5000, og sluttbonus på 30 000. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Har de ikke fjernet både signerings- og sluttbonus da? Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Ikke enda, men er \ har vært snakk på det. Lenke til kommentar
40mm Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Har de ikke fjernet både signerings- og sluttbonus da? Den avgjørdelsen ble utsatt fram til sommern 2012. Vil bli avgjort sammen med den nye langtidsplanen for forsvaret. Kontrakter ingått før de evetnualt fjerner bonusene vil naturligvis løpe som normalt. Er egentlig ikke mye pent å si om hu nye GIHV... Skjønner ikke hva hun tenker når det kommer til bonusene. I-styrken vil nok miste svært mange hvis den bonusen blir fjernet. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Men de som blir igjen kommer til å være jææævla godt trent! Lenke til kommentar
hvorre Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Noen som vet når Grebe har opptak? Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Har et spørsmål ang. videre tjeneste etter rekruttskolen. Min plan er å drive med journalistikk - nærmere presse- og informasjonsassistent. Når jeg søker om dette, kan man også velge tjenestested? Er veldig interessert i å havne på østlandet, og det hadde lagt livet mitt i grus om jeg ble sendt opp nord. Setter stor pris på svar, går og bekymrer meg for det nesten hver dag. Eneste ønsket mitt er å havne på østlandet, egentlig uansett hvilken stilling jeg får. Er forøvrig på KNM Harald Haarfagre, i Luftforsvaret. Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Du kan vel søke om å havne et sted på østlandet, men som hovedregel er det forsvarets behov som styrer hvor du havner. Men det hadde vel ikke lagt livet ditt i grus om du hadde havnet nordpå. Jeg er fra østlandet, men har bodd i nord Norge i 2 år nå. 1 Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Jeg har kraftig hjemlengsel, og hadde lite trolig overlevd med en god holdning om jeg hadde blitt stuet i en base langt nord. =/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå