inaktiv000 Skrevet 24. desember 2005 Del Skrevet 24. desember 2005 (endret) dimiles DE cecolon ZBO 1Z ZUJ BT Hehe, hadde kanskje litt flaks. Ble kalt Rainman av de på luggisen Så dro jeg hjem til Stavanger hver helg, fikk litt tid til å lese på bussen Ålesund er KV Sør, stemmer? Vi holdt oss lang ute i nordområdene (rekorden min er på 82.11 N ), men regner med at det skjer noen spennende ting i sør også Vel vel.. hadde du han godeste Slinning? BT ZFK+ Edit: PM hvis du ønsker et par Tiger-triks som gjør jobben litt lettere Endret 24. desember 2005 av cecolon Lenke til kommentar
2ern Skrevet 24. desember 2005 Del Skrevet 24. desember 2005 dimiles DE cecolon ZBO 1Z ZUJ BT 5333378[/snapback] Kan vel nesten regnes som et brudd på sikkerhetsloven Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 24. desember 2005 Del Skrevet 24. desember 2005 Hvorfor? Kompromittering av C/S? ;P Lenke til kommentar
dimiles Skrevet 24. desember 2005 Del Skrevet 24. desember 2005 *kremt* Korrekt callsign ville vel i vårt tilfelle blitt dim / cel. CEL_CEL_DE_DIM_DIM_ZAA_K Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 24. desember 2005 Del Skrevet 24. desember 2005 (endret) DIM DIM DE CEC CEC ZUG+ Kallesignalet ville vel enten vært kryptert, internasjonalt eller forkortet. Jaja.. Hvilke instruktører hadde du på LBG (Haakonsvern, usikker på kallesignal ) Edit: cecolon/dimiles kan da brukes! Brukte av og til navn på fartøy/landstasjoner. Endret 24. desember 2005 av cecolon Lenke til kommentar
dimiles Skrevet 24. desember 2005 Del Skrevet 24. desember 2005 (endret) Fnis. Hadde fenrik XXXX, løytnant XXXX og mkvm. XXXX. Lurer på hva slags Tiger-triks du kan som ikke jeg allerede bruker. Endret 19. september 2008 av Juliess Fjernet navn på personer Lenke til kommentar
EpziloN Skrevet 24. desember 2005 Del Skrevet 24. desember 2005 til dere som skal til Madla, kom dere inn i musikktroppen ! da slipper dere en masse gevær drilling, jeg var i den troppen og kan ikke spille et eneste instrument ! det skal sies at jeg ble satt til å marsjere med symbaler. hadde januar innrykket selv i 2k3, savner det litt egentlig, drit bra tropp og bra befal. tror det er 5 kompani eller noe i den duren som har det værste befalet. om noen av dere som skal til madla, har lappen, er over 20, har data erfaring og hatt utenlandsopphold/kan et språk annet enn engelsk og norsk, så søk dere for guds skyld til utenlands tjeneste. ingen ting er bedre enn 0800 - 1600 jobb hvor en kjører volvo T5(med CD skilter), og har 12k NOK utbetalt skattefritt i månden. kan havne i USA, england, belgia og østerriket. Epz. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 24. desember 2005 Del Skrevet 24. desember 2005 til dere som skal til Madla, kom dere inn i musikktroppen ! da slipper dere en masse gevær drilling, jeg var i den troppen og kan ikke spille et eneste instrument ! det skal sies at jeg ble satt til å marsjere med symbaler. hadde januar innrykket selv i 2k3, savner det litt egentlig, drit bra tropp og bra befal. tror det er 5 kompani eller noe i den duren som har det værste befalet. 5334003[/snapback] :!: Du var i jentekompaniet (4. komp) og atpåtil i musikktroppen og så rakker du ned på 5. komp som uten tvil er det beste kompaniet. 5 kompani hadde uten tvil det beste befalet i 05 og vant selvsagt mest prisen, bl.a. den gjeveste som beste idrettstropp. Hadde også beste rekrutt, 1. og 3. plass på HH-løpet osv. Du er faktisk unnskyldt siden du var i musikktroppen. Resten av 4. komp er bare tull. 10 manns rom for eksempel... Lenke til kommentar
aklla Skrevet 24. desember 2005 Del Skrevet 24. desember 2005 jeg skal ut 3. januar, til UBHV, noen som vet åssen det er der? evt noen andre generelle tips man bør tenke på før man drar? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 24. desember 2005 Del Skrevet 24. desember 2005 jeg skal ut 3. januar, til UBHV, noen som vet åssen det er der? evt noen andre generelle tips man bør tenke på før man drar? 5334147[/snapback] Vel, du må forberede deg på å bli jævli disiplinert. Tren viljestyrken. Du bør også selvsagt være fysisk forberedt, men fy faen så mye disiplintrening du kommer til å få. Lenke til kommentar
dimiles Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 Haha, nå har jeg hørt det og. 5. kompani er ikke bare generelt sett best på hele leiren, men har også det feteste befalet. Det er ikke uten grunn at 5. kompani er "kjent" på Madla. ) - Tidligere 5. kompani-rekrutt! - Lenke til kommentar
sim Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 Ønsker alle ikke-sivilister en god jul. Jeg hadde definitivt en bedre jul i år enn i fjor. Det er mye koseligere hjemme hos familien enn på en tom slottsplass med et tomt slott på. God jul til dere, H M Kongen og hans familie. Alt for H M Kongen og Fedrelandet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 4. og 6. kompani fikk høre at 5. kompani var så arrogante at de helst ikke skulle snakke med oss. Lenke til kommentar
dimiles Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 4. kompani fikk høre at det luktet vondt av 5. kompani, og at de derfor ikke skulle nærme seg. Fakta. Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 Var i 6. kompani på Madla (Sjøforsvaret) i sommer. 2 uker. Så dro jeg hjem. Militæret er et slit. Herre min Jesus, jeg angrer ikke på at jeg dro for å si det mildt. Tanken på å kaste bort 1 år av mitt ellers så verdifulle liv sammen med tusenvis av andre umotiverte "soldater" er kun trist. Lenke til kommentar
butare Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 Du var gnist på KV Svalbard? Jeg er gnist på KV Ålesund, jeg. Moro. Edit: Du må ha gjort det bra på kurset ettersom du kom på Svalbard, da? 5332916[/snapback] Er dere gnister eller FSR? Satt selv LBJ . Lenke til kommentar
dimiles Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 Vi er gnister på Kystvakten. Også kalt FSR-operatører såvidt jeg har forstått / fått vite det. Og kurset vi har gått kalles jo også FSR-kurs, så. Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 (endret) Gnist er et gammelt uttrykk for sambandsoperatører til sjøs såvidt jeg har forstått det (fra den tiden da utstyret var enda litt farligere, og lagde gnister hele tiden). Kult med folk fra LBJ Vi var svært fornøyd med dere, og merket stor forskjell når det var JWT som nøklet. Edit: dimiles, PM funket av en eller annen grunn ikke. Men prøv å trykke F1 to ganger i et terminalvindu, da blanker du skjermen og slipper å gå bort til maskinen for å sjekke om det har kommet noe nytt Endret 25. desember 2005 av cecolon Lenke til kommentar
dimiles Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 Haha, åjoda, PM funka. Fikk den tre ganger. Synes da JWT klarer oppgaven utmerket, jeg? Alltid morsomt når det er en ny der. Prøver å snakke så fort at'n ikke skjønner noe som helst. Lenke til kommentar
EpziloN Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 til dere som skal til Madla, kom dere inn i musikktroppen ! da slipper dere en masse gevær drilling, jeg var i den troppen og kan ikke spille et eneste instrument ! det skal sies at jeg ble satt til å marsjere med symbaler. hadde januar innrykket selv i 2k3, savner det litt egentlig, drit bra tropp og bra befal. tror det er 5 kompani eller noe i den duren som har det værste befalet. 5334003[/snapback] :!: Du var i jentekompaniet (4. komp) og atpåtil i musikktroppen og så rakker du ned på 5. komp som uten tvil er det beste kompaniet. 5 kompani hadde uten tvil det beste befalet i 05 og vant selvsagt mest prisen, bl.a. den gjeveste som beste idrettstropp. Hadde også beste rekrutt, 1. og 3. plass på HH-løpet osv. Du er faktisk unnskyldt siden du var i musikktroppen. Resten av 4. komp er bare tull. 10 manns rom for eksempel... 5334060[/snapback] jeg rakker ikke ned på 5. kompani på noen måte. bare sier at om en vil slippe unna det mest fandenivoldske befalet så prøv å unngå 5. kompani, de skal på død og liv være best til et hvert innrykk. det var vell jentekompaniet siden det hadde flest jenter ? vi hadde 12 senger, men av en eller annen grunn så skulle vi kun være 10. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå