Superdan Skrevet 11. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 11. desember 2011 Slikt utstyr er vel ikke vanlig å kjøpe når man kun er inne til førstegangstjeneste? Absolutt ikke, bare de verste kit-horene som gjør dette Jeg tok UB-utdanning og selv ikke på befalsskolen var dette vanlig praksis. En ekstra kniv på GRU-en var toppen av pimping. Leatherman, en god kniv og snus, stort sett det du trenger Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 11. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 11. desember 2011 Er ikke Longva i TMBN? Eller er det jeg som husker feil? Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 11. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 11. desember 2011 Skulle stemme bra det ChrisReeve. Angående "kit horer", ene sjanten i min gamle eskadron var en sånn en. Første gangen jeg så han, var det med med privat caps, med stormesk 3 ulven påsydd i panna, acog sikte på HK'en, cato ringstads ripstoff uniform som ifølge vedkommende "er som å gå rundt i en deilig pysjamas.... Med våpen!" I tillegg kommer selvsagt et utall dubbeditter til HK'en, noen stridsvester, lårhylstere av forskjellige slag og farger.... And the list goes on. Lenke til kommentar
Attityd Skrevet 12. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 12. desember 2011 Tror dere MØR er forenlig med dårlig fargesyn? @Ingeniørbataljonen Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 12. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 12. desember 2011 Er bereten til luft og sjø like? Tenker på farge og form. Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 12. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 12. desember 2011 Ja, iallefall den baseforsvar- luft har. bare at den har kongemerke framfor anker. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 13. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2011 Når det kommer til selve formen på bereten så er de like, noe man egentlig ikke skulle tro hvis man sammenligner en slaskete sjøsoldat mot en fra luft. Lenke til kommentar
Zimmerh Skrevet 13. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2011 Trodde bereten til sjø er svart mens luft er mer blålig/svart. men kan hende jeg har feil. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 13. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2011 Panser har svart, sjø har marineblå/mørkeblå. 1 Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 13. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2011 Ja, angående kit-hore. Kan en, om en vil feste et annet sikte på 416'n? Som f.eks om du hadde kjøpt et ekte holo-sikte? Eller er det regulert hva du faktisk kan feste her og der? Lenke til kommentar
kris98 Skrevet 13. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2011 Tror neppe du får feste noe annet enn standard kit på våpen. Kjenner ikke til noe befal som hadde godtatt kithoring på våpen. Lenke til kommentar
KingArms Skrevet 13. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2011 Kommer nok helt an på hvor du tjenestegjør, og befalet. Ting som; hensikt? Skyter du noe med HK'en så du faktisk får skutt inn siktet ditt hvis du får lov? Er ting som spiller en rolle også. Kjører du EoTech og får utlevert 3x, hva gjør du? Ja, har sett folk ha EoTech og ACOG her jeg jobber, men FLO Våpen blir ikke så veldig glad i det hvertfall hvis du ikke har tatt det av før kvartalsvis osv Lenke til kommentar
*F* Skrevet 13. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2011 Tror nok ikke noen bryr seg de fleste plasser, her går det bra ihvertfal, dog seg jeg ikke selvpoenget, dilldall på våpnet gjør det bare tyngde og værre å være rundt på. Nå vet jeg ikke hvor mye skyting som er vanlig i fgt. da jeg er inne i miljøammo-tiden. Lenke til kommentar
Zimmerh Skrevet 13. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2011 (endret) Ja, angående kit-hore. Kan en, om en vil feste et annet sikte på 416'n? Som f.eks om du hadde kjøpt et ekte holo-sikte? Eller er det regulert hva du faktisk kan feste her og der? Ikke verdt 5 tusen bare for førstegangstjeneste og skal man da ha forstørrelse på den blir det jo oppe i 8 til 10 tusen kroners klassen altså 2 måneder med dagpenger. Viss man da drar ned til A.stan er det jo selvsagt noe helt annet. Da ville jeg nok kanskje ha byttet sikte selv syntes aimpointen var vanskelig å finne med engang flere ganger. Endret 13. desember 2011 av Zimmerh Lenke til kommentar
SuuntoCore Skrevet 13. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2011 (endret) . Endret 16. november 2013 av daim911 4 Lenke til kommentar
hvorre Skrevet 13. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2011 Tror neppe du får feste noe annet enn standard kit på våpen. Kjenner ikke til noe befal som hadde godtatt kithoring på våpen. Vi hadde litt av det i avdelingen jeg var inne i når folk var plassert på respektive stillinger, men jeg tror ikke noen andre enn befalet hadde andre siktemidler enn standard Aimpoint (Comp4 er det vel?). Men kolber, railcovers, lykter, frontgrip og bipods ble det litt av etterhvert.. Lenke til kommentar
Humrik Skrevet 15. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 15. desember 2011 (endret) Karma brant ned Må si jeg føler med soldatene på Skjold i dag. Men nå får de heldigvis mer tid til å utforske Mauken Endret 15. desember 2011 av Humrik Lenke til kommentar
SuuntoCore Skrevet 15. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 15. desember 2011 (endret) . Endret 16. november 2013 av daim911 Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 15. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 15. desember 2011 Du går ikke glipp av så mye... Dessverre. Eller, pizzaen de serverte på 20 årsdelen var ganske god faktisk, etter hva jeg kan huske fra den gangen jeg var der. Lenke til kommentar
Justitiarius Skrevet 15. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 15. desember 2011 Noen som vet hva en søknad om omfordeling skal inneholde? Er det noen som vet om en mal? Har søkt litt, men det ligger utrolig lite informasjon om det på både forsvaret.no og andre steder. Har prøvd google. Siden jeg har ganske stor flyinteresse vil jeg prøve å komme i Luftforsvaret istedenfor Militærpolitiet, på sommerinnrykket. Noen som vet om det er stor sjanse for at dette blir innvilget, eller blir det fort fullt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå