Gå til innhold

Militærtråden - for de som er i militæret


Kurt P

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817234daf
Bekreftelse på opptak, med svarslipp og en masse som skal fylles ut.

Er også et eget treningsprogram med.

 

Jeg fikk det litt tidligere enn andre, ettersom en kompis jobber på inntaks-avdelingen og tok det ut av bunken, så jeg slapp å vente på postgangen.

 

Regner da med at de har starta utsendelsen av alle andre sine også :-)

7423389[/snapback]

 

Gratulerer =) jeg fikk tilbake min søknad i dag, og kom ikke inn til opptak =/ så planene mine gikk i vasken :ermm:

7431718[/snapback]

 

Hvordan går det an å ikke komme inn på opptak? Har du gjort noe feil eller har de bare blitt ekstrem selektive? Rulleblad? Uferdig grunnskole el. vgs?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bekreftelse på opptak, med svarslipp og en masse som skal fylles ut.

Er også et eget treningsprogram med.

 

Jeg fikk det litt tidligere enn andre, ettersom en kompis jobber på inntaks-avdelingen og tok det ut av bunken, så jeg slapp å vente på postgangen.

 

Regner da med at de har starta utsendelsen av alle andre sine også :-)

7423389[/snapback]

 

Gratulerer =) jeg fikk tilbake min søknad i dag, og kom ikke inn til opptak =/ så planene mine gikk i vasken :ermm:

7431718[/snapback]

 

Hvordan går det an å ikke komme inn på opptak? Har du gjort noe feil eller har de bare blitt ekstrem selektive? Rulleblad? Uferdig grunnskole el. vgs?

7432099[/snapback]

 

Nope, fullførte Vidergående rett før jeg dro i armyen...

Plettfri vandel, jeg er faktisk også sikkerhetsklarert strengt hemmelig ..

Hadde egentlig sett fram til dette, men sånn kan det gå =/

Lenke til kommentar
nei, men du burde være klar i toppen, er hardt å være UB...

 

men de ser ikke på karakterer nei, da du blir kastet ut under rekrutten hvis du ikke gjør en god nok jobb...

7433385[/snapback]

 

Ok, da burde jeg forsåvidt fått muligheten til å få et opptak da :hrm:

Søkte jo BSS i sommer også, da fikk jeg heller ikke opptak =/

Jeg vet a faen hva som skjer, men jeg skal i alle fall bort på mediesenteret i morra å høre fra dem ansikt til ansikt hva som det skyldes.

 

En ting er klart, jeg skal faen ikke gå rundt å levere post hele året, ikke faen

Lenke til kommentar
Ok, da burde jeg forsåvidt fått muligheten til å få et opptak da  :hrm:

Søkte jo BSS i sommer også, da fikk jeg heller ikke opptak =/

Jeg vet a faen hva som skjer, men jeg skal i alle fall bort på mediesenteret i morra å høre fra dem ansikt til ansikt hva som det skyldes.

 

En ting er klart, jeg skal faen ikke gå rundt å levere post hele året, ikke faen

7433458[/snapback]

Hvis du er inne til førstegangstjeneste nå så kan det hende de har hentet inn referanser fra befalet ditt, evt. fra tidligere befal. Kan jo være at du fikk dårlige referanser. Du har jo nylig byttet tjenestested skjønner jeg.

Lenke til kommentar

stakan: Jeg var i samme tropp som 2-3 stykker på rekruttskolen som ikke klarte MP-opptaket. De fortsatte med vanlig førstegangstjeneste.

 

Og btw, jeg må bare si at jeg er utrolig glad! :) Har fått byttet tjeneste!

Går fra sentralbord-operatør til en ganske "spesiell" tjeneste. Vaktsoldat med radarteknikk. Jeg har serviceelektronikk/radarteknikk som utdannelse, så om de trenger teknikkere på radaren i den basen jeg skal bytte til, så tar de meg ut av vaktlaget en periode. Jeg gleder meg :)

Endret av e-banez
Lenke til kommentar
Hvordan er det å bytte tjenestested? Jeg skal på sessvollmoen nå i januar, men om jeg ikke klarer kravet for militærpoliti, så er jeg lite lysten på å bli værende der i 12mnd.

7434886[/snapback]

 

eg skal vere på sessvoldmoen til slutten av januar. huff for en KJEDELIG base. er storskjerm og prosjektor på alle kasserner, bortsatt fra den vi er på:p dei er ødelagt..heh

Lenke til kommentar
Ok, da burde jeg forsåvidt fått muligheten til å få et opptak da  :hrm:

Søkte jo BSS i sommer også, da fikk jeg heller ikke opptak =/

Jeg vet a faen hva som skjer, men jeg skal i alle fall bort på mediesenteret i morra å høre fra dem ansikt til ansikt hva som det skyldes.

 

En ting er klart, jeg skal faen ikke gå rundt å levere post hele året, ikke faen

7433458[/snapback]

Hvis du er inne til førstegangstjeneste nå så kan det hende de har hentet inn referanser fra befalet ditt, evt. fra tidligere befal. Kan jo være at du fikk dårlige referanser. Du har jo nylig byttet tjenestested skjønner jeg.

7434834[/snapback]

 

Jeg burde ikke ha fått dårligere referanser, siden jeg gjorde alt jeg skulle til enhver tid =/ merkelig, jeg var på mediesenteret i dag, og hu rekrutteringsoffiseren jeg snakka med virka like overaska som meg.. så hu ga meg telefonnummeret til han som som avslo søknaden min, så det gjennstår å ringe å høre med han hva som gjorde at han avslo søknaden min, siden "Nådde ikke opp" var et litt tynt svar å gi meg, og dette andre gangen jeg søker, med samme svar =/

 

Jeg gir meg ikke, kommer jeg ikke inn nå, så skal jeg inn i sommer

Lenke til kommentar
Du burde gjøre det før/tidlig i tjenesten, da jeg tror det er vanskelig å komme inn i gjengen etter en kort tid, og du kommer til å ligge langt bak alle andre på noen dager...

 

men ellers så burde det vel gå bra med selve byttet...

7453960[/snapback]

 

Ja, altså jeg er bare 2 og en halv månde ute i tjeneste ;) så det burde gå bra da ;) hadde vært digg å havna i utrykningstyrken i HV da ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...