Thor - God Of Thunder Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 Øvelse Hjortefot om 3 uker, gleder meg som en unge! Fallskjermjeger eller markør? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 Mistenker at han er markør, i og med at han skriver det her. Lenke til kommentar
AlphaSix4 Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 Øvelse GRAM er NABE øvelse, som skal teste den nasjonale beredskapen. Nesten hele 2bn skal ut iaf. men den skal ikke vare i 2 uker, det blir "alarm" mellom den 31ste og 18de. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 NABE øvelse? Og, den varer i 2 uker, ihvertfall for min del... Hva de ute i felt gjør bryr meg lite Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 Øvelse GRAM er NABE øvelse, som skal teste den nasjonale beredskapen. Nesten hele 2bn skal ut iaf. men den skal ikke vare i 2 uker, det blir "alarm" mellom den 31ste og 18de. Og der har vi også svaret på den "manglende" briefingen. De som testes/øves skal altså ikke vite på forhånd (i alle fall ikke i detalj) hva de skal evalueres/øve på. Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 Ser dem driver og henger opp overvåkningskameraer rundt i Heggelia Leir nå... SBBN Kp C? Lenke til kommentar
*F* Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 (endret) Ser dem driver og henger opp overvåkningskameraer rundt i Heggelia Leir nå... SBBN Kp C? Korrekt.Kan jo ikke spise middag engang uten å bli filmet i dette overvåknings samfunnet Endret 27. oktober 2011 av Dj_Evelen 1 Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 Det er for å passe på at ingen jukser i hinderløypa. Lenke til kommentar
RIOT Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 Øvelse Hjortefot om 3 uker, gleder meg som en unge! Fallskjermjeger eller markør? Basesett 2 NIS. Lenke til kommentar
AlphaSix4 Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 (endret) NABE øvelse? Og, den varer i 2 uker, ihvertfall for min del... Hva de ute i felt gjør bryr meg lite NAsjonal BEredskap Øvelsen nok kommer mellom den 31.10 og 18.11, derfor virker det som om den er 2 uker lang, men blir nok ikke så mye felt på oss gitt! Endret 28. oktober 2011 av geoeri Lenke til kommentar
aklla Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 NABE øvelse? Og, den varer i 2 uker, ihvertfall for min del... Hva de ute i felt gjør bryr meg lite NAsjonal BEredskap Øvelsen nok kommer mellom den 31.10 og 18.11, derfor virker det som om den er 2 uker lang, men blir nok ikke så mye felt på oss gitt! Jeg er bare med på den administrative siden, så jeg jobber uavhengig av når den fatiske testen av beredskap kommer... Så, for min del er den i 2 uker. Jeg vet allerede når jeg skal jobbe og ikke, og grovt sett hva jeg skal gjøre. Lenke til kommentar
Zimmerh Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 (endret) Øvelse Hjortefot om 3 uker, gleder meg som en unge! Fallskjermjeger eller markør? Basesett 2 NIS. Var en morsom øvelse. Er du i juli kontigenten? Det er litt synd isåfall da går du nesten glipp av det morsomste med hele øvelsen Endret 31. oktober 2011 av Zimmerh Lenke til kommentar
RIOT Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 Øvelse Hjortefot om 3 uker, gleder meg som en unge! Fallskjermjeger eller markør? Basesett 2 NIS. Var en morsom øvelse. Er du i juli kontigenten? Det er litt synd isåfall da går du nesten glipp av det morsomste med hele øvelsen Jeg er juli-kontigent ja, er TR1 som får avsluttet øvelsen med det morsomste! Lenke til kommentar
Zimmerh Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 (endret) Øvelse Hjortefot om 3 uker, gleder meg som en unge! Fallskjermjeger eller markør? Basesett 2 NIS. Var en morsom øvelse. Er du i juli kontigenten? Det er litt synd isåfall da går du nesten glipp av det morsomste med hele øvelsen Jeg er juli-kontigent ja, er TR1 som får avsluttet øvelsen med det morsomste! Var med på avsluttninga selv i fjor var digg å se på eneste gangen i forsvaret da jeg skulle stå å holde vakt som var morsom, ikke så mye vakt hold i tjenesten på rygge but still . Tror jeg havna i 5 kontakter eller noe med fallskjermjegerne så hadde en god del morro med den øvelsen Sjanten som jeg var mest med ifra NIS da jeg støttet forksjllige lag sa at det var noen av de mer vellykede året med hjortefot med så mange kontakter før hadde hele basesettet hatt 5 kontaker max. Bare å glede seg, blir dog mye venting. Endret 31. oktober 2011 av Zimmerh Lenke til kommentar
saftsus Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Det er jo ikke øvelse uten venting Timesvis med venting... Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Trudde det skulle vere vanskelegare å komme inn i NIS enn det det er. Har 6 kompisar som er der frå Juli kontigenten. Han eine, som takka nei til å bli med i NIS, veg over 110kg og eig ikkje kondisjon. Var visst nesten bare intervjuet som hadde noko å sei. Angrar på at eg ikkje reiste til rygge for å gjere eit forsøk... Lenke til kommentar
Attityd Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 Har fått maset til meg framflyttet sesjon, men sitter og vibrerer over hvor jeg skal søke. GSV eller Panser? Noen tips? Er ikke i spesielt bra form for øyeblikket, men er veldig motivert og trener en del. Lenke til kommentar
kris98 Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 Panser hvis du er mann. GSV hvis du er jente. Lenke til kommentar
Attityd Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 Haha ok, hvilken er hardest fysisk? Har hørt GSV er masse gåing... Lenke til kommentar
kris98 Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 Veldig variert ut ifra hvilken stilling du får. Litt forskjell på jegertroppen i Kavalerieskadronen og Kommandoplasstroppen i Esk 6. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå