Thor - God Of Thunder Skrevet 18. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 18. oktober 2011 Det er iallfall ikkje A...B er det vell også tvil om, men kanskje. Kanskje om du kan dokumentere at du er proff sykkelist. Ein på troppen fekk B-perm for å ta svart belte ting i ein eller anna kampsport. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 18. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 18. oktober 2011 Antagelig C-perm om det kun er for morro og B-perm om det ligger litt mer bak en bare morro. Uansett, er du ute på fartøy er det nok vanskelig å få godkjent noe annet enn A-perm. A-perm er oftest kun brukt på dødsfall i nærmeste familie og ting i den alvorlighetsgraden. Lenke til kommentar
signii Skrevet 18. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 18. oktober 2011 Men kan man ikke få perm for å delta i NM osv? Birkebeinerrennet er jo på internasjonalt nivå, ehe.. Jeg tror jeg får høre med befalet nede på idretten. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 18. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 18. oktober 2011 Ja, du kan få perm for det, det er enten C eller B perm. Vår kaptein sa ihvertfall at idrets stevner av og til får under B Lenke til kommentar
aklla Skrevet 18. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 18. oktober 2011 Om man er med på NM har man så jeg husker krav på perm. Men, har birkebeinerrennet noe med NM? "NM i Birkebeinerrennet" har jeg aldri hørt om, selv om det er ett arrangement på nasjonalt nivå er det ikke dermed sagt at det er NM... Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 18. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 18. oktober 2011 Vil nok tru det er c-perm ja. Lenke til kommentar
signii Skrevet 18. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 18. oktober 2011 Mente ikke det var NM, men at det er stort arrangement. Skal høre om det er c-perm eller b. Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 18. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 18. oktober 2011 Jeg har under 4-minus i brillene. Uten briller, ser jeg ikke spesielt klart i det hele tatt. Svarte nylig på sesjon del 1, håper jeg kommer i militæret etterhvert. Kjipt om synet skal "fucke" opp alt. Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 19. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 19. oktober 2011 Du blir nok ikkje feltdyktig om du kjem inn, uten at eg skal sei det 100% sikkert. Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 19. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 19. oktober 2011 Jeg er ikke 100% sikker på dette, men jeg mener å huske at man er kvalifisert så lenge man ikke er definert som synshemmet og korrigert syn er normalt. Unntaket er (selvfølgelig) de avdelingene som stiller spesifikke krav til ukorrigert syn for opptak. Lenke til kommentar
saftsus Skrevet 19. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 19. oktober 2011 Jeg har under 4-minus i brillene. Uten briller, ser jeg ikke spesielt klart i det hele tatt. Svarte nylig på sesjon del 1, håper jeg kommer i militæret etterhvert. Kjipt om synet skal "fucke" opp alt. Briller/linser går fint. Er bare spesielle avdelinger som krever godt syn til vanlig førstegangstjeneste (kjk,mjk og muligens ebn), derimot kan det være enkelte stillinger du ikke kan få pga. av syn. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 19. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 19. oktober 2011 (endret) 62 DTD, og akkurat vert på kompanisjefens Time. Kapteinen sier at 60 stk vil bli innkaldt til Nato-øvelsen neste år igjenn :/ i kompaniet er det 150 pers , ca 60 i troppen, og 40 stk BV-sjofører i min tropp er blandt dem som skal kalles inn, det er 20 BV-sjofører. Kjipe greire :\ Jeg er en av dem... Endret 19. oktober 2011 av Dj_Evelen Lenke til kommentar
Atald Skrevet 19. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 19. oktober 2011 Vi ble varslet om noe lignende da vi var noen få dager unna dim, ble det sagt noe om det bare gjaldt nåværende soldater eller om vi fortsatt var aktuelle? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 19. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 19. oktober 2011 Noen som skal være med på øvelse GRAM da? Lenke til kommentar
kris98 Skrevet 19. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 19. oktober 2011 Aldri hørt om. Hva/hvor/når? Lenke til kommentar
Superdan Skrevet 19. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 19. oktober 2011 http://forsvaret.no/aktuelt/hva-skjer/aktivitetskalender/Sider/%C3%98velse-GRAM-2011.aspx Lenke til kommentar
*F* Skrevet 19. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 19. oktober 2011 Vi ble varslet om noe lignende da vi var noen få dager unna dim, ble det sagt noe om det bare gjaldt nåværende soldater eller om vi fortsatt var aktuelle? Hørte ikke noe om de enda eldre kontigenter, men jeg vet ikke. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 19. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 19. oktober 2011 Aldri hørt om. Hva/hvor/når? http://forsvaret.no/aktuelt/hva-skjer/aktivitetskalender/Sider/%C3%98velse-GRAM-2011.aspx 31.10 – 18.11 2011 Øvelse GRAM 2011 Sted: Reitan-Barduf.-Haakonsvern Hensikten er å øve kommandostruktoren i nasjonal krisehåndtering. Lokasjon: Type arrangement: Øvelse Lenke til kommentar
saftsus Skrevet 19. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 19. oktober 2011 (endret) Er ikke det FOH sin årlige øvelse da? Stabsøvelse... ninja'd Endret 19. oktober 2011 av saftsus 1 Lenke til kommentar
ThorU Skrevet 20. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2011 Holder på med BV-kurs for tiden! Første dag med terengkjøring i dag, kan ikke si meg annet enn fornøyd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå