Thor - God Of Thunder Skrevet 15. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2011 (endret) Hvilken gren? Vaktgutta jeg kjenner fra hæren fikk knapt skyte skarpt eller kose seg med hating i felt, hvordan er \ blir dette for deg? Luftforsvaret baseforsvar. Eg har fått skyte mykje iallfall, satt til og med banerekord med MP5. Me har hatt 2 av 3 veker i felt under kurset, så det er ikkje mykje, men det er jo litt. Nå etter kurset er eg ikkje sikker, eg er med i ein enhet der eg kan og vil bli sendt på nato oppdrag/ øvelsar og då igjen kan det bli mykje felt. Endret 15. oktober 2011 av Ondskap Lenke til kommentar
Ashley Young Skrevet 15. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2011 Ammosoldat i CSS. Mens dere er ute og sliter i kulda, skal jeg sitte og kjøre ammunisjon i lastebil. Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 15. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2011 (endret) Høres ikke så ille ut, spesielt om du har havna i NIS. Du får si ifra når du har prøvd alt på denne lista da ( ) AG-3 - 500 + skudd HK416 - har ikke telling... NM 149 skarpskytterrifle Browning M2 12,7 MITR (med MP ammo) M72 PV våpen Sjokk og \ eller splint håndgranat Glock 9mm MP5 har det også blitt tømt noen magasiner med... MG3 Samt bivåning av CV90 kanonskyting, Leopard 2 med sin 120 mm kanon, noen artillerinedslag har man da også sett... Edit: Ammosoldat i CSS. Mens dere er ute og sliter blir mannfolk i kulda, skal jeg sitte og kjøre ammunisjon i lastebil. <-- Fixed Ashley Young. Endret 15. oktober 2011 av Killswitch 1 Lenke til kommentar
RIOT Skrevet 15. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2011 Hvilken gren? Vaktgutta jeg kjenner fra hæren fikk knapt skyte skarpt eller kose seg med hating i felt, hvordan er \ blir dette for deg? Luftforsvaret baseforsvar. Eg har fått skyte mykje iallfall, satt til og med banerekord med MP5. Me har hatt 2 av 3 veker i felt under kurset, så det er ikkje mykje, men det er jo litt. Nå etter kurset er eg ikkje sikker, eg er med i ein spesial enhet der eg kan og vil bli sendt på nato oppdrag/ øvelsar og då igjen kan det bli mykje felt. NIS? Vi skjøt i hvert fall ikke med MP5 på kurset, og det varte i 4 uker. Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 15. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2011 (endret) Slett. Endret 15. oktober 2011 av Ondskap Lenke til kommentar
kris98 Skrevet 15. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2011 Du er på FAKT, ja Lenke til kommentar
SuuntoCore Skrevet 15. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2011 (endret) . Endret 16. november 2013 av daim911 Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 15. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2011 shit, værre enn FSK, MJK og EBN tilsammen detta. Definer hysjhysj? Er nå ellers av oppfatning av at de som er i en hysj hysj avdeling har relativt solid munnkurv. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 15. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2011 Han er nok ikke på FAKT om det er hysjhysj Lenke til kommentar
The Barnacle Skrevet 15. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2011 Fakt har flere avdelinger som faktisk er hysjhysj. En i troppen ble kalt inn der, og han får ikke lov å si hva han jobber med. Jeg er så utrolig nysgjerrig. Lenke til kommentar
Muffinss Skrevet 15. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2011 Faen jeg hater hysj hysj, når jeg en av assene skulle ut å kjøre med en Crafter vi hadde stående for å fikse noe stæsj + mcflurry på mcdonalds var den faen ikke der! Fikk seinere vite at Crafteren hadde blitt leid ut til noen hysj hysj folk natten før. Gleda meg som en helt til flurryen og :/ Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 15. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2011 (endret) Slett. Endret 15. oktober 2011 av Ondskap Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 15. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2011 Håper det ikke er hysj hysj basen oppi høgget her, den er så hemmelig at de like gjerne kunne satt opp neonskilt med teksten top secret. Noe radar og lyttegreier, antennene osv er lett synlig på flere mils omkrets, men kjenner til en som ble ferska i å ta bilder av nevnte anlegg. Minnekort og kamera konfiskert og litt kjeft fra vakta var reaksjonen der. (Eiendelene ble dog gitt tilbake litt senere, alt av info tømt) Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 15. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2011 Ja er nok der ja, me held eit godt auge med deg frå satelitt rommet vårt, sammen med alle cosmic top secretane våre. Du burde forresten slå av lyset på badet etter du har vore der, for å både vere økonomisk og økologisk. Kvifor ville kompisen din ha bilder av den gitte basen? Og kor bur du? Nå er det vell heller ikkje slik at alle hysjhysj plassar er usynelige heller da, sist gong eg sjekka ; ) Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 15. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2011 Det er tillitsbrudd å snakke om at man jobber på en hemmelig lokasjon. Det du skriver her vil f.eks. kunne ha noe å si ved en eventuell CTS-søknad om du noen gang skulle trenge det. Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 15. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2011 HA! Baderomslyset er av, men har strøm inkludert i leia, så er nok av miljømessige hensyn. Bodø er plassen, og "kompisen" var en fotostudent som hadde som oppgave å fotografere sin nye hjemby. Nei nei, vi er vel ikke der at vi har usynlige baser, men syns nå de kunne gjemt radaren sin bittelitt. Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 15. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2011 (endret) Hehe, ser den, om resten av basen er skjult på ein eller anna måte. Nå er velll ikkje norge dei som brukar mest pengar på forsvar uansett. Superslask 1. den regelen har ikkje eg høyrd om. Endret 15. oktober 2011 av Ondskap Lenke til kommentar
koots Skrevet 15. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2011 Ja er nok der ja, me held eit godt auge med deg frå satelitt rommet vårt, sammen med alle cosmic top secretane våre. Du burde forresten slå av lyset på badet etter du har vore der, for å både vere økonomisk og økologisk. Kvifor ville kompisen din ha bilder av den gitte basen? Og kor bur du? Nå er det vell heller ikkje slik at alle hysjhysj plassar er usynelige heller da, sist gong eg sjekka ; ) Høres ut som en kul stilling da, vesentlig bedre enn om man er litt uheldig med stasjonering som vanlig V&S soldat Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 15. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2011 hehe, det er iallfall nok å gjere. Dei fleste forbinner nok V&S med å sitte på ræva og spille playstation, men situasjonen der eg er gjer at det blir lite tid til det. Fordelen er vell at arbeidsdagen går fort, og eg er ofte heime : ) Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 15. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2011 Forsvaret har tillit til deg, denne brytes når du snakker om at du jobber på en hemmelig lokasjon. Tillitsbrudd trenger ikke bety at du bryter en regel. Det søkes nok særdeles sjeldent om CTS til vernepliktige, og enda sjeldnere for vaktsoldater. Hadde du vært igjennom denne prosessen hadde du visst nok til at du ikke burde snakke om det på et åpent forum. OSINT er en etterretningsgren for nettopp slike ting du snakker om her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå