Gå til innhold

Militærtråden - for de som er i militæret


Kurt P

Anbefalte innlegg

Hvilken gren? Vaktgutta jeg kjenner fra hæren fikk knapt skyte skarpt eller kose seg med hating i felt, hvordan er \ blir dette for deg?

Luftforsvaret baseforsvar. Eg har fått skyte mykje iallfall, satt til og med banerekord med MP5. Me har hatt 2 av 3 veker i felt under kurset, så det er ikkje mykje, men det er jo litt.

Nå etter kurset er eg ikkje sikker, eg er med i ein enhet der eg kan og vil bli sendt på nato oppdrag/ øvelsar og då igjen kan det bli mykje felt.

Endret av Ondskap
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ikke så ille ut, spesielt om du har havna i NIS. Du får si ifra når du har prøvd alt på denne lista da ( :tease: )

 

AG-3 - 500 + skudd

HK416 - har ikke telling...

NM 149 skarpskytterrifle

Browning M2 12,7 MITR (med MP ammo)

M72 PV våpen

Sjokk og \ eller splint håndgranat

Glock 9mm

MP5 har det også blitt tømt noen magasiner med...

MG3

 

Samt bivåning av CV90 kanonskyting, Leopard 2 med sin 120 mm kanon, noen artillerinedslag har man da også sett...

 

Edit:

Ammosoldat i CSS. :cool:

 

Mens dere er ute og sliter blir mannfolk i kulda, skal jeg sitte og kjøre ammunisjon i lastebil. :tease: <-- Fixed Ashley Young.

Endret av Killswitch
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvilken gren? Vaktgutta jeg kjenner fra hæren fikk knapt skyte skarpt eller kose seg med hating i felt, hvordan er \ blir dette for deg?

Luftforsvaret baseforsvar. Eg har fått skyte mykje iallfall, satt til og med banerekord med MP5. Me har hatt 2 av 3 veker i felt under kurset, så det er ikkje mykje, men det er jo litt.

Nå etter kurset er eg ikkje sikker, eg er med i ein spesial enhet der eg kan og vil bli sendt på nato oppdrag/ øvelsar og då igjen kan det bli mykje felt.

 

NIS? Vi skjøt i hvert fall ikke med MP5 på kurset, og det varte i 4 uker.

Lenke til kommentar

Håper det ikke er hysj hysj basen oppi høgget her, den er så hemmelig at de like gjerne kunne satt opp neonskilt med teksten top secret. Noe radar og lyttegreier, antennene osv er lett synlig på flere mils omkrets, men kjenner til en som ble ferska i å ta bilder av nevnte anlegg. Minnekort og kamera konfiskert og litt kjeft fra vakta var reaksjonen der. (Eiendelene ble dog gitt tilbake litt senere, alt av info tømt)

Lenke til kommentar

Ja er nok der ja, me held eit godt auge med deg frå satelitt rommet vårt, sammen med alle cosmic top secretane våre. Du burde forresten slå av lyset på badet etter du har vore der, for å både vere økonomisk og økologisk.

Kvifor ville kompisen din ha bilder av den gitte basen?

Og kor bur du?

 

Nå er det vell heller ikkje slik at alle hysjhysj plassar er usynelige heller da, sist gong eg sjekka ; )

Lenke til kommentar

Ja er nok der ja, me held eit godt auge med deg frå satelitt rommet vårt, sammen med alle cosmic top secretane våre. Du burde forresten slå av lyset på badet etter du har vore der, for å både vere økonomisk og økologisk.

Kvifor ville kompisen din ha bilder av den gitte basen?

Og kor bur du?

 

Nå er det vell heller ikkje slik at alle hysjhysj plassar er usynelige heller da, sist gong eg sjekka ; )

 

Høres ut som en kul stilling da, vesentlig bedre enn om man er litt uheldig med stasjonering som vanlig V&S soldat

Lenke til kommentar

Forsvaret har tillit til deg, denne brytes når du snakker om at du jobber på en hemmelig lokasjon. Tillitsbrudd trenger ikke bety at du bryter en regel.

 

Det søkes nok særdeles sjeldent om CTS til vernepliktige, og enda sjeldnere for vaktsoldater. Hadde du vært igjennom denne prosessen hadde du visst nok til at du ikke burde snakke om det på et åpent forum.

 

OSINT er en etterretningsgren for nettopp slike ting du snakker om her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...