Codename_Paragon Skrevet 1. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2006 Hva det går i med at folk blir skadet under markørtjeneste? Hva kommer det av? 7355805[/snapback] Fordi man får best trening om man tar øvelse så seriøst som mulig. DVS at hvis MJK skal redde 5 gisler som blir holdt fanget av 20 terrorister aka markører fra Vakt & Sikring, så gjør de akkurat slik de ville gjort irl. Det er surt på bli banket opp på den måten. Andre gangen, derimot, stiller man forberedt. Det var det en gjorde ett sted i Sambandet. Sambandsfolket var ansett som en harmløs gjeng, og infanteriet skulle øve seg. Haken var at en viss grenader hadde rykket opp erfaringsmessig, godt forbi "mostly harmless"... Sambandet skulle visst ikke ha snubletråder og ting som sa bang, så denne karen lagde det selv. Detaljene er litt uklare, men det antydes det skjedde en kommafeil i doseringen, så da infanteriet skulle strene inn for å pågripe våre helter, gikk kort og godt hele terrenget til himmels og infanteristene fikk brått et behov for nytt undertøy. Flere av dere i Forsvaret har helt sikkert hørt historien om SAS-soldaten som knakk en kjeve og en arm på to danske vernepliktige som var markører. 7355820[/snapback] Jeg så på nyhetene for en tid siden at i Storbritannia rekrutteres nå soldater fra fengsler. Jeg regner med slikt merkes. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 1. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2006 var ett par stykker fra troppen jeg var i som måtte dimme pga av at de skulle i fengsel... var også noen som hadde volds-dommer på seg, er ikke rart det blir slik... var lærte/utøvde vold ca hver dag i tenesten, det har en påvirkingn på deg, og sikkerhetsordet man alltid har er mest for pynt, ingen som bruker det, så sant man ikke kjenner at det starter å knase i beinet... men det var spesiellt når befal var markører da, var litt ekstra voldlige, var f.eks ett befal som ble "kastet" fra ca 1m høyde ned i bakken Lenke til kommentar
Wankstah Skrevet 2. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2006 Noen som kan poste bilde av befalsdressen i sjøforsvaret for kvartermester aspiranter og for UB-Korporaler i luftforsvaret? 7402970[/snapback] UB-korp i luft bruker vanlig M/98. Lenke til kommentar
Solefald Skrevet 2. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2006 (endret) Hei!Noen her som vet når vi får vite om vi blir kallt inn til seleksjon til UB HH (Utskrevet Befalskurs Harald Haarfagre)? Noen andre her som har søkt? 7354990[/snapback] eg har søkt UB BF..får svar i januar =) 2 veker før ca trur eg UB kurset er vel på Kjevik uansett da.. antar du er Sjø gutt? Endret 2. desember 2006 av Solefald Lenke til kommentar
Solefald Skrevet 2. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2006 Heisann Jeg er vernepliktig neste år, og lurer på sanitet. Er det noen her som har erfaringer med det? Takker for alle svar 7386348[/snapback] eg går sanitet no.. på Sessvollmoen.. du må gjere deg klar til å lese masse, og drille ganske mykje=) du kan jo evt begynne å lese om hemathora, pneumothorax, forskjellige blodårer, korleis hjertet funker, etc =) så blir det mindre lekse på deg da.. =) og visst du ikkje liker nåler så må du glede deg:P ^^ vi satt 1 dag og øvde på å sette sprøyter. på slutten så satt vi stolane i ring, drog ned buksa, disinfiserte på sida av låret, og måtte køyre 4cm lang nål ned i vårt eige lår på 1.2.3 syk følelse:P Lenke til kommentar
Amon Amarth Skrevet 2. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2006 Hei!Noen her som vet når vi får vite om vi blir kallt inn til seleksjon til UB HH (Utskrevet Befalskurs Harald Haarfagre)? Noen andre her som har søkt? 7354990[/snapback] eg har søkt UB BF..får svar i januar =) 2 veker før ca trur eg UB kurset er vel på Kjevik uansett da.. antar du er Sjø gutt? 7406654[/snapback] Jeg er i sjøforsvaret ja UB HH (Utskrevet Befalskurs Harald Haarfagre) antar at jeg skal til madla ikke kjevik, det er der FOS opptakene på sommern er Lenke til kommentar
egil88 Skrevet 2. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2006 Heisann Jeg er vernepliktig neste år, og lurer på sanitet. Er det noen her som har erfaringer med det? Takker for alle svar 7386348[/snapback] eg går sanitet no.. på Sessvollmoen.. du må gjere deg klar til å lese masse, og drille ganske mykje=) du kan jo evt begynne å lese om hemathora, pneumothorax, forskjellige blodårer, korleis hjertet funker, etc =) så blir det mindre lekse på deg da.. =) og visst du ikkje liker nåler så må du glede deg:P ^^ vi satt 1 dag og øvde på å sette sprøyter. på slutten så satt vi stolane i ring, drog ned buksa, disinfiserte på sida av låret, og måtte køyre 4cm lang nål ned i vårt eige lår på 1.2.3 syk følelse:P 7406676[/snapback] Takk for svaret Lenke til kommentar
Solefald Skrevet 3. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 3. desember 2006 Hei!Noen her som vet når vi får vite om vi blir kallt inn til seleksjon til UB HH (Utskrevet Befalskurs Harald Haarfagre)? Noen andre her som har søkt? 7354990[/snapback] eg har søkt UB BF..får svar i januar =) 2 veker før ca trur eg UB kurset er vel på Kjevik uansett da.. antar du er Sjø gutt? 7406654[/snapback] Jeg er i sjøforsvaret ja UB HH (Utskrevet Befalskurs Harald Haarfagre) antar at jeg skal til madla ikke kjevik, det er der FOS opptakene på sommern er 7406984[/snapback] UB skulen er vel på Kjevik, men den praksis biten du får mens på skulen blir jo på båt, når du er ferdig på skule, så blir du forflytta til madla Lenke til kommentar
Weezel Skrevet 3. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 3. desember 2006 UBHH er på madla, ja. Ble flytta fra horten og til stavanger for en liten tid tilbake. Lenke til kommentar
☀ ❄ Skrevet 3. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 3. desember 2006 (endret) Det var det en gjorde ett sted i Sambandet. Sambandsfolket var ansett som en harmløs gjeng, og infanteriet skulle øve seg. Haken var at en viss grenader hadde rykket opp erfaringsmessig, godt forbi "mostly harmless"... Grenaderer i Sambandet er nok ikke til å spøke med, hirr (But Don't Panic) eg går sanitet no.. på Sessvollmoen.. du må gjere deg klar til å (...) Og det er stort sett det dere driver med hele året, har jeg inntrykk av? Sette kanyler og svelgtuber er visst tingen. Men sanitet er nok de som sitter igjen med mest sivil relevant erfaring etter tjenesten, vil jeg tro. Ikke i arbeidssammenheng, men i menneskesammenheng. Off topic: Pneumothorax er noe trykkgreier i brystet/lungene, er det ikke? Er hemathora noe relatert? Også har vi jo radialis, femoralis, hypertermi, og andre fancy ord som sanitet liker å bruke. Edit: Når vi er inne på tjeneste, dette var min tjeneste i fjor (soldaten på bildet var i troppen min): I år er det vel litt mer som sjanten i Billy... Endret 3. desember 2006 av Lstor Lenke til kommentar
Weezel Skrevet 3. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 3. desember 2006 Og der fikk jeg bekreftelse på opptaket på Befalsskolen for sjøforsvaret 12. Januar drar jeg ut av tjeneste og tilbake til Madla for å starte på noe jeg tror blir et sinnsykt bra år :> Lenke til kommentar
hallyboy Skrevet 4. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 4. desember 2006 Og der fikk jeg bekreftelse på opptaket på Befalsskolen for sjøforsvaret 12. Januar drar jeg ut av tjeneste og tilbake til Madla for å starte på noe jeg tror blir et sinnsykt bra år :> 7417977[/snapback] Du har fått bekreftelse på opptak, eller at søknaden er mottatt? Jeg fikk bekreftelse på mottatt søknad for noen dager siden =/ Lenke til kommentar
Weezel Skrevet 4. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 4. desember 2006 Bekreftelse på opptak, med svarslipp og en masse som skal fylles ut. Er også et eget treningsprogram med. Jeg fikk det litt tidligere enn andre, ettersom en kompis jobber på inntaks-avdelingen og tok det ut av bunken, så jeg slapp å vente på postgangen. Regner da med at de har starta utsendelsen av alle andre sine også :-) Lenke til kommentar
hallyboy Skrevet 4. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 4. desember 2006 Bekreftelse på opptak, med svarslipp og en masse som skal fylles ut.Er også et eget treningsprogram med. Jeg fikk det litt tidligere enn andre, ettersom en kompis jobber på inntaks-avdelingen og tok det ut av bunken, så jeg slapp å vente på postgangen. Regner da med at de har starta utsendelsen av alle andre sine også :-) 7423389[/snapback] Ok, men jeg fikk min bekreftelse for noen dager siden, om at søknaden er under behandling, og jeg må visst sende med vitnemål for grunnskolen også (jeg sendte bare med vitnemål fra vidergående). Lenke til kommentar
hallyboy Skrevet 4. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 4. desember 2006 Ahh, jeg er så sinnsykt keen på å komme inn! Har søkt befalskole før, og da fikk jeg ikke opptak =/ Var jævelig leit, siden jeg hadde trent sykt mye på forhånd Lenke til kommentar
RIP Skrevet 4. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 4. desember 2006 Har han soldaten på bilde verdens største snusleppe eller bart? hehe Lenke til kommentar
hallyboy Skrevet 4. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 4. desember 2006 Har han soldaten på bilde verdens største snusleppe eller bart? hehe 7424401[/snapback] Han har panserleppe Lenke til kommentar
Dikky Skrevet 5. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 5. desember 2006 Vedder 120kroner og 90 øre på at det er snus. Lenke til kommentar
hallyboy Skrevet 5. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 5. desember 2006 Bekreftelse på opptak, med svarslipp og en masse som skal fylles ut.Er også et eget treningsprogram med. Jeg fikk det litt tidligere enn andre, ettersom en kompis jobber på inntaks-avdelingen og tok det ut av bunken, så jeg slapp å vente på postgangen. Regner da med at de har starta utsendelsen av alle andre sine også :-) 7423389[/snapback] Gratulerer =) jeg fikk tilbake min søknad i dag, og kom ikke inn til opptak =/ så planene mine gikk i vasken Lenke til kommentar
☀ ❄ Skrevet 5. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 5. desember 2006 Har han soldaten på bilde verdens største snusleppe eller bart? hehe 7424401[/snapback] Hvis det er den barske ISTAR-soldaten ved piggtråden du sikter til, er det begge deler Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå