aklla Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 Var på sesjon for eit par veker sida og ante ikkje kva eg ville, difor valte sesjonsoffiseren for meg. Har no funne ut at eg har lyst å bli grensejeger, men var ikkje dit eg vart innkalt. Mogleg å bytte? Ring 03003 (VPV) og spør de. Lenke til kommentar
The Barnacle Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 Kom hjem i dag fra mestringsøvelse, har aldri vært så fysisk eller psykisk utslitt, god damn it. Men må sies at det er en helt fantastisk følelse å være ferdig med noe sånt, har lært drittmye om meg sjøl + andre. Jeg som synes det er kaldt å bade i Norge om sommeren har nå badet i -1. Overraskende deilig faktisk Lenke til kommentar
Muffinss Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 Kroppen går jo i sjokk når du først går ned, men det å komme opp igjen føles som en av de mest deilige tingene du kan gjøre. Bortsett fra å bli sugd i dusjen selvfølgelig. 4 Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 Nakenbading var noe jeg slapp å gjøre, faktisk. Lenke til kommentar
Atald Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 Jeg og, men jeg fikk til gjengeld isbade med klær og sekk. Bomullst-skjorten ble helt latterlig kald. Lenke til kommentar
kris98 Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 Vi har kost oss inne hele uka, vi. Førstehjelpskurs er artig det. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 Deilig å være inne, men førstehjelp er dritt kjedelig. Lenke til kommentar
JR Ewing Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 Teorien er ganske trøtte greier ja, spesiellt når man er vant til å være ute. Blir fort døsig når man havner bak en pult. Lenke til kommentar
saftsus Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 (endret) Prøv kinosalen på setermoen, der sover alle som setter seg (stort sett). Endret 13. oktober 2011 av saftsus Lenke til kommentar
kris98 Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 Synes folkene virker relativt våkne der, jeg Lenke til kommentar
*F* Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 Er ikke teorien som er ille, er drillen somgjenntas og gjenntas og tjenntas og gjenntas.. Lenke til kommentar
HelloGoodbye Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 Stakkars, TENK å kunne førstehjelp som kan redde andre mennesker. : ( Lenke til kommentar
Muffinss Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 Jo, sant at det er viktig å kunne. Men fy faen og kjedelig det var. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 Spørs veldig hva man gjør på kurset også da, vi hadde det litt spredd utover. Vi hadde førstehjelp på FI man akkurat har skutt, på markører som bare falt i bakken når vi snakket med dem, folk vi akkurat har bært ut av "brennende" hus, osv. "sikre stedet" får en litt annen dimensjon over seg når det innebærer å besvare ild Lenke til kommentar
inf2k Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 Spørs veldig hva man gjør på kurset også da, vi hadde det litt spredd utover. Vi hadde førstehjelp på FI man akkurat har skutt, på markører som bare falt i bakken når vi snakket med dem, folk vi akkurat har bært ut av "brennende" hus, osv. "sikre stedet" får en litt annen dimensjon over seg når det innebærer å besvare ild Det er synd at ikke flere avdelinger tar seg tid til å gjøre det på denne måten. Det trigger helt andre reaksjoner og får det til å føles mer reelt. Lenke til kommentar
-Longva- Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 (endret) . Endret 25. oktober 2013 av -Longva- Lenke til kommentar
Shifty Powers Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 Var på sesjon for eit par veker sida og ante ikkje kva eg ville, difor valte sesjonsoffiseren for meg. Har no funne ut at eg har lyst å bli grensejeger, men var ikkje dit eg vart innkalt. Mogleg å bytte? Ring 03003 (VPV) og spør de. Trur eg gjer det, ja. Men viss noken har erfaringar vil eg gjerne høyre dei. Er innkalt til ingeniørbataljonen, men føler at det ikkje er heilt det eg er ute etter. Har lyst på ein fysisk krevjande førstegangstjeneste og noko eg vil sjå tilbake på som ei stor oppleving. Inntrykket mitt er vertfall at grensejeger er meir passande, men min kunnskap er ganske begrensa... Lenke til kommentar
HelloGoodbye Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 Er innkalt til GSV selv og gleder meg, men synes stormingeniør i Ingeniørbn. ser veldig spennende ut! Stormingeniør på Forsvaret.no Lenke til kommentar
saftsus Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 Var på sesjon for eit par veker sida og ante ikkje kva eg ville, difor valte sesjonsoffiseren for meg. Har no funne ut at eg har lyst å bli grensejeger, men var ikkje dit eg vart innkalt. Mogleg å bytte? Ring 03003 (VPV) og spør de. Trur eg gjer det, ja. Men viss noken har erfaringar vil eg gjerne høyre dei. Er innkalt til ingeniørbataljonen, men føler at det ikkje er heilt det eg er ute etter. Har lyst på ein fysisk krevjande førstegangstjeneste og noko eg vil sjå tilbake på som ei stor oppleving. Inntrykket mitt er vertfall at grensejeger er meir passande, men min kunnskap er ganske begrensa... Ingeniørbataljonen kan være fysisk krevende, er litt hva man gjør det til selv men du kan lese dette om sting. som er en veldig operativ tropp med mye felttjeneste. http://forsvaret.no/verneplikt/for-forstegangstjeneste/muligheter-i-forstegangstjenesten/Sider/stormingenior.aspx Lenke til kommentar
HOK Skrevet 14. oktober 2011 Del Skrevet 14. oktober 2011 Prøv kinosalen på setermoen, der sover alle som setter seg (stort sett). En i troppen min sovnet på første rad, rett foran esksjef. TO GANGER! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå