Thor - God Of Thunder Skrevet 10. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 10. oktober 2011 Ahhh, right. Då er det panserbrett slik den er nå. Det med trådene er nok ein vandre historie, man får egne sørgebånd om kongen skulle dø. Lenke til kommentar
AlphaSix Skrevet 10. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 10. oktober 2011 Har kommet inn i Basesett 2 NIS innenfor Luftforsvaret. Ser frem til et utrolig spennende år med masse felt, neste år blir det INTOPS eller Befalsskolen GSV. Har du fått noe info om hvilke muligheter for INTOPS du har? Lenke til kommentar
SuuntoCore Skrevet 10. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 10. oktober 2011 (endret) . Endret 16. november 2013 av daim911 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 10. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 10. oktober 2011 Det med at man skal ha trådene ute når kongen dør er nok bare et feltrykte. Står ihvertfall ikke i uniformsreglementet. tips: tape trådene fast på innsiden av berreten. Ellers, greide endelig marsjmerket 3mil i dag Lenke til kommentar
ThorU Skrevet 10. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 10. oktober 2011 Sikkerhetsnål for å holde trådene på plass funker også! Gratulerer! Lenke til kommentar
Straw Skrevet 11. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2011 Spørsmål som sikkert har blitt besvart et eller annet sted i tråden : Jeg lurte på om ALLE blir skinna i rekrutten? Jeg skal til Skjold leir Lenke til kommentar
koots Skrevet 11. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2011 Spørsmål som sikkert har blitt besvart et eller annet sted i tråden : Jeg lurte på om ALLE blir skinna i rekrutten? Jeg skal til Skjold leir Håret skal ikke over kragen og ørene og ikke ned i øynene er vel kravet om jeg husker riktig. Sikkert strengere krav i HMKG, men de er vel de eneste Lenke til kommentar
KingArms Skrevet 11. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2011 Nei, det blir man ikke...kravet er ikke over ørene og ikke over kragen i nakken. Tingen er at det er noe de aller fleste gjør uansett, så da blir det som regel til at resten gjør det også bare fordi det er teit å være den eneste som ikke gadd. 1 Lenke til kommentar
raid2 Skrevet 11. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2011 Nei, men det lønner seg å ta det i og med at du ikke vil se en frisør på noen uker.. Du kan bli bedt om å klippe deg om det bryter uniformsreglementet (toucher kragen, over ørene osv), men ellers går det bra. Jeg har vært "skinna" så og si gjennom hele tjenesten og jeg angrer ikke på det for å si det sånn. Tørker med en gang etter dusj, slipper å tenke på voks og slikt, slipper å gå til frisør++ 1 Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 11. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2011 Apropo hårklipp: Alle i min avdeling ble skinna ved innrykk, bortsett fra én langhåra fyr som nekta plent. Han ble til slutt klipt til minstekravet, noe som så rimelig tåpelig ut ved siden av resten, og klagde vel ca. 24/7 resten av den uka han var der før han ble dimma 1 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 11. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2011 Husk at de ikke kan tvinge deg til å klippe deg, hvordan man får håret til å være over ørene og over kragen er opp til deg, så lenge det ser greit ut. Hårnett er ett alternativ for de med langt hår, det samme er strikk. Dette fikk vi vite dagen etter alle i troppen måtte klippe seg kort Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 11. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2011 Hårnett/strikk for langt hår, skinnings for kort hår. Lenke til kommentar
JR Ewing Skrevet 12. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2011 Beholdt min halvlange sveis gjennom hele førstegangstjenesta, var ikke noe problem så lenge det ikke brøt uniformsreglementet. Vi var flere "med hår" i troppen enn uten. Lenke til kommentar
Straw Skrevet 12. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2011 Okay takk for svar! Vet jeg kommer til å se skada ut hvis det ender med skinning haha Lenke til kommentar
KingArms Skrevet 12. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2011 Spiller liten rolle når alle andre ser like skada ut. Pluss, hvem F skal man drive å pynte seg og se pen ut for under rekrutten anyway? Lenke til kommentar
hazerd Skrevet 13. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 13. oktober 2011 (endret) Jeg tenker heller bare sånn at skinna er jo likegreit siden jeg da slipper og skylde håret hver morgen sånn at det ikke står alle veier :!: Endret 13. oktober 2011 av lfceven Lenke til kommentar
Zimmerh Skrevet 13. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 13. oktober 2011 (endret) Har kommet inn i Basesett 2 NIS innenfor Luftforsvaret. Ser frem til et utrolig spennende år med masse felt, neste år blir det INTOPS eller Befalsskolen GSV. Har du fått noe info om hvilke muligheter for INTOPS du har? De jeg var i basesettet med NIS fikk de INTOPS trening og plass i PRTen nesten før de hadde skrevet under kontrakt viss de sa de var interessert. Endret 13. oktober 2011 av Zimmerh Lenke til kommentar
saftsus Skrevet 13. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 13. oktober 2011 (endret) Jeg tenker heller bare sånn at skinna er jo likegreit siden jeg da slipper og skylde håret hver morgen sånn at det ikke står alle veier :!: Så sparer du mye shampo Men nå er det ikke slik at alle skinner seg heller da. Mange som klipper seg kort (type 3-8mm) Endret 13. oktober 2011 av saftsus Lenke til kommentar
JR Ewing Skrevet 13. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 13. oktober 2011 Har kommet inn i Basesett 2 NIS innenfor Luftforsvaret. Ser frem til et utrolig spennende år med masse felt, neste år blir det INTOPS eller Befalsskolen GSV. Har du fått noe info om hvilke muligheter for INTOPS du har? De jeg var i basesettet med NIS fikk de INTOPS trening og plass i PRTen nesten før de hadde skrevet under kontrakt viss de sa de var interessert. Var i Basesett II sjøl for noen år tilbake. Var samme da også, så og si garantert plass i Basesett I om man var interessert. Lenke til kommentar
Shifty Powers Skrevet 13. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 13. oktober 2011 Var på sesjon for eit par veker sida og ante ikkje kva eg ville, difor valte sesjonsoffiseren for meg. Har no funne ut at eg har lyst å bli grensejeger, men var ikkje dit eg vart innkalt. Mogleg å bytte? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå