Notfree Skrevet 7. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2011 Fair enough. Lenke til kommentar
Folkehelse Skrevet 7. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2011 Akkurat ferdig med rekrutten og har perm atm, heldigvis slapp vi den berømte ludvigsekken. Brukte den bare én gang, da vi plukket blindgjengere på Hjerkinn. Selv om stridssekken er en ganske god oppgradering fra ludvig vil jeg ikke gi den for mye skryt. Veldig ubehagelig og vond å gå med i lengden. Siden det blir å gå langt under min førstegangstjeneste (OP troppen i kavesk) er jeg mektig glad for at vi får recon packen! Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 7. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2011 Faen, var på militærutsalget i dag og tittet på sekker. Den reconpacken så jæææævlig fin ut,men kostet 700 kr ingen i besittelse av denne som vil selge for en billig penge? 700 for en reconpack er gitt bort, betalte 5k for min, dog splitter ny. Da håper jeg virkelig det var Syncroflexen du kjøpte, hvis ikke vil jeg påstå at du ble lurt! Og hvis dere skal kjøpe standard Recon Pack, sørg for at dere kjøper Norrøna sin. Den som er produsert av Cato Ringstad er av elendig kvalitet. Aner ikke hvilket spesifikt merke det var. Stod bare "Recon Pack 700,-". Var tydelig brukt, men så ellers ut som en fin sekk. Lenke til kommentar
saftsus Skrevet 7. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2011 (endret) Okey har et spørsmål her. Har nå vært på vakt i 4uker på søndag, 12 timers vakt hver dag i 4 uker. Har nå 2uker igjen før jeg skal få perm. Uansett så fikk jeg en søster for 2timer siden, jeg har allerede spurt om jeg fikk reise hjem i bare noen dager grunnet dette, men de nektet meg grunnet mangel på folk, selv om vi strengt tatt er nok fra og med mandag til at jeg kunne reist hjem. Har dem rett til å nekte meg dette? takker for svar Hvem har du spurt? Husker ikke hvilken velferdsperm klasse dette går under, men er det under klasse A så har du rett på perm. Hvis ikke, går det som Klasse B og det er dermed opp til aktuell sjef (vanligvis kp sjef) Klasse A dekker kritiske situasjoner i hjemmet, men som sagt vet jeg ikke om din situasjon regnes som kritisk. Endret 7. oktober 2011 av saftsus Lenke til kommentar
*F* Skrevet 7. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2011 Tviler på det er en A sak, men en B sak er det nok. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 7. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2011 (endret) Tror ikke at du har fått en søster regnes som "kritisk situasjon". Er vel stort sett bare død, nær død eller begravelse av nære som telles som a-permisjon så vidt jeg har forstått. Når min oldemor døde og jeg skulle i begravelsen ble vist dette regnet som b-permisjon. Klasse A - Kritiske situasjoner i hjemmet Klasse B - Øvrige tvingende velferdsgrunner Klasse C - Andre velferdsgrunner. B eller C vil faktisk jeg anta... Endret 7. oktober 2011 av aklla waits for alice Lenke til kommentar
Notfree Skrevet 8. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2011 Jaja, sånn kan det gå. Er bare sick lei av å jobbe 24/7 nå, 2uker igjen, go go! Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 8. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2011 høyres kjipt ut. når eg begynnar som vaktsoldat til veka har me fast ei veke på og ei veke av kan nevna at eg var i begravelsen til oldemora mi, så blei det regna som A-perm. Lenke til kommentar
RIOT Skrevet 9. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 9. oktober 2011 Har kommet inn i Basesett 2 NIS innenfor Luftforsvaret. Ser frem til et utrolig spennende år med masse felt, neste år blir det INTOPS eller Befalsskolen GSV. Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 9. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 9. oktober 2011 Har akkurat gjennomført beretløpet, og prøver å ordne bereten, men har ikkje snøring. Kva burde eg forbedre? Lenke til kommentar
*F* Skrevet 9. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 9. oktober 2011 kongemerket burde kanskje vært littegram mer mot senter Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 9. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 9. oktober 2011 (endret) Kan virke som du har plassert merket litt for langt ut på siden. Ellers så blir det stort sett bedre med litt bruk... Endret 9. oktober 2011 av Herr Brun Lenke til kommentar
aklla Skrevet 9. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 9. oktober 2011 (endret) Kongemerket skal være rett over venstre øye, ellers er den vel grei. Jeg ville ordnet bretten bak kongemerket litt bedre, men absolutt brukbart. Og, kongemerket er ikke helt rett, det burde være helt rett i forhold til kanten. Har du forresten barbert den? Ser ikke helt sånn ut på bildet. Endret 9. oktober 2011 av aklla waits for alice Lenke til kommentar
H?rselsvern Skrevet 9. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 9. oktober 2011 Kongemerket: For høyt plassert samt for mye til venstre. Bereten: Så veldig tykk ut, vansklig å få en god form hvis den er for tykk. Plassering: lengre ned i ansiktet ergo nærmere øyenbrynene dine Lenke til kommentar
aklla Skrevet 9. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 9. oktober 2011 (endret) Bereten skal vel være 2 fingre over øyet så vidt jeg husker, eller, over øyehulen blir vel mer riktig. Og, trådene bak skal aldri være synlige, mener å huske at de skulle være ute hvis kongen døde, men er litt usikker på reglene der. Tvilsomt at dette blir aktuellt med det første uansett... Endret 9. oktober 2011 av aklla waits for alice Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 9. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 9. oktober 2011 Takkar så mykje for tilbakemelding. Den er ikkje barbert nei, tips til akkurat det, for at den skal bli perfecto? Ser at kongemerke er ein liten tanke skeft, ska fikse det. Synast kanskje bretten til kongemerke er litt liten også? Nokon tips til korleis eg får den bedre, synast det er ekstremt vanskeleg... Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 9. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 9. oktober 2011 Den er mye lettere å forme når den er barbert. Jeg brukte standard barberblad, vet ikke om det er noe som funker bedre. Må dog huske å fjerne gelen som er på de fleste gilette-blader... Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 9. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 9. oktober 2011 Så barbere den uten når den er tørr? Er det eit poeng å få kongemerke igjennom 3 lag? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 9. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 9. oktober 2011 Det er i grunn et poeng å unngå det, da det så vidt jeg vet ikke er ihht. uniformsreglement. Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 9. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 9. oktober 2011 Kvifor? Er det det som blir kalla panserbrett? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå