Gå til innhold

Militærtråden - for de som er i militæret

Kurt P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Akkurat ferdig med rekrutten og har perm atm, heldigvis slapp vi den berømte ludvigsekken. Brukte den bare én gang, da vi plukket blindgjengere på Hjerkinn.

Selv om stridssekken er en ganske god oppgradering fra ludvig vil jeg ikke gi den for mye skryt. Veldig ubehagelig og vond å gå med i lengden. Siden det blir å gå langt under min førstegangstjeneste (OP troppen i kavesk) er jeg mektig glad for at vi får recon packen!

Lenke til kommentar

Faen, var på militærutsalget i dag og tittet på sekker. Den reconpacken så jæææævlig fin ut,men kostet 700 kr :( ingen i besittelse av denne som vil selge for en billig penge?

700 for en reconpack er gitt bort, betalte 5k for min, dog splitter ny.

Da håper jeg virkelig det var Syncroflexen du kjøpte, hvis ikke vil jeg påstå at du ble lurt!

Og hvis dere skal kjøpe standard Recon Pack, sørg for at dere kjøper Norrøna sin. Den som er produsert av Cato Ringstad er av elendig kvalitet.

Aner ikke hvilket spesifikt merke det var. Stod bare "Recon Pack 700,-". Var tydelig brukt, men så ellers ut som en fin sekk.

Lenke til kommentar

Okey har et spørsmål her. Har nå vært på vakt i 4uker på søndag, 12 timers vakt hver dag i 4 uker. Har nå 2uker igjen før jeg skal få perm. Uansett så fikk jeg en søster for 2timer siden, jeg har allerede spurt om jeg fikk reise hjem i bare noen dager grunnet dette, men de nektet meg grunnet mangel på folk, selv om vi strengt tatt er nok fra og med mandag til at jeg kunne reist hjem.

Har dem rett til å nekte meg dette?

takker for svar :)

Hvem har du spurt?

Husker ikke hvilken velferdsperm klasse dette går under, men er det under klasse A så har du rett på perm. Hvis ikke, går det som Klasse B og det er dermed opp til aktuell sjef (vanligvis kp sjef)

Klasse A dekker kritiske situasjoner i hjemmet, men som sagt vet jeg ikke om din situasjon regnes som kritisk.

Endret av saftsus
Lenke til kommentar

Tror ikke at du har fått en søster regnes som "kritisk situasjon".

Er vel stort sett bare død, nær død eller begravelse av nære som telles som a-permisjon så vidt jeg har forstått.

Når min oldemor døde og jeg skulle i begravelsen ble vist dette regnet som b-permisjon.

Klasse A - Kritiske situasjoner i hjemmet

Klasse B - Øvrige tvingende velferdsgrunner

Klasse C - Andre velferdsgrunner.

B eller C vil faktisk jeg anta...

Endret av aklla waits for alice
Lenke til kommentar

Kongemerket skal være rett over venstre øye, ellers er den vel grei.

Jeg ville ordnet bretten bak kongemerket litt bedre, men absolutt brukbart.

Og, kongemerket er ikke helt rett, det burde være helt rett i forhold til kanten.

Har du forresten barbert den?

Ser ikke helt sånn ut på bildet.

Lenke til kommentar

Bereten skal vel være 2 fingre over øyet så vidt jeg husker, eller, over øyehulen blir vel mer riktig.

Og, trådene bak skal aldri være synlige, mener å huske at de skulle være ute hvis kongen døde, men er litt usikker på reglene der.

Tvilsomt at dette blir aktuellt med det første uansett...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...