Sierra149 Skrevet 3. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2011 Nå har jeg aldri brukt Ludvig (og takk gud for det), men en tung stridssekk er sinnsykt vond å gå med i lengden. F.eks synes jeg det er værre å gå langt med 30-35 kg i Reconpack enn 10-15 kg i stridssekken. Der hvor stridssekken gjør at all vekten hviler på skuldrene, har Reconpacken et bra hoftebelte som kan lette mye (nesten all, hvis man foretrekker det) av vekten av skuldrene. Kjenner det uansett i beina i oppoverbakkene riktignok... Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 3. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2011 Nå har jeg aldri brukt Ludvig (og takk gud for det), men en tung stridssekk er sinnsykt vond å gå med i lengden. F.eks synes jeg det er værre å gå langt med 30-35 kg i Reconpack enn 10-15 kg i stridssekken. Der hvor stridssekken gjør at all vekten hviler på skuldrene, har Reconpacken et bra hoftebelte som kan lette mye (nesten all, hvis man foretrekker det) av vekten av skuldrene. Kjenner det uansett i beina i oppoverbakkene riktignok... Stridssekken er mye mer behagelig enn ludvig-sekken, men om Reconpack tilsvarer det vi kaller storsekk forstår jeg godt at denne foretrekkes foran stridssekken Tror aldri jeg har blitt sliten i beina når jeg har gått med ludvig-sekk. Rygg og skuldre derimot ... Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 3. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2011 Det beste med ludvig'en er jo de gode 2 - 3 cm brede skinnstroppene til skuldrene... På beretløpet \ første feltuka vår traska vi rundt omkring med ludvig med stridssekk festet utenpå denne igjen. Hat er vel et greit ord for oppsummering, men heldigvis sørget 2 - 3 grader og konstant regnvær for at vi ikke ble overopphetet. Lenke til kommentar
ThorU Skrevet 3. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2011 Vi har utdelt stridssekken. Jeg synes ikke den er god i det hele tatt! For det første ryker klips og reimer i et sett, den er av generell dårlig kvalitet og er ikke god å gå med. Det siste kan komme av at vi må stappe hele 3. linje pluss lagsutstyr oppi den og dermed nærmer vekta seg fort 20-25 kilo (fordelt på to tynne stropper og et dårlig hoftebelte)... Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 3. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2011 Prøv ludvig og uttal deg pånytt. Et tips angående stridssekk er at det går ann å knyte de tynne remmene rundt klipsene for å avlaste disse. Min utleverte sekk kom ferdig utlevert slik, og hadde null problemer. Lenke til kommentar
ThorU Skrevet 3. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2011 Den er nok helt sikkert bedre enn ludvigen, men fortsatt ingen tursekk jeg ville kjøpt sivilt. Er ikke helt sikker på hva du mener med remene og klipsene? Lenke til kommentar
inf2k Skrevet 3. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2011 (endret) Det pleier stortsett å være Ludvigen som blir brukt, men på FOS i år gikk de over til en annen storsekk, en 85 liter Bergans sekk Ellers er det stridssekken som har blitt vist over. Ved andre opptak bruker de gjerne standard Recon Pack 125 liter: Endret 26. juni 2012 av inf2k Lenke til kommentar
*F* Skrevet 3. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2011 Den så jo ihvertfal ganske bra ut. Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 4. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2011 Ja den Reckon Pack'en så temmelig solid ut. Håper jeg kan få den for en billig penge på et utsalg. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 4. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2011 Skjønner ikke alt hatet mot Ludvigen. Om man stilte den inn korrekt, og pakket korrekt, var det en helt ypperlig sekk. Rygg og skuldre fikk ikke mye mer påkjenning enn man ville fått av en hvilken som helst annen sekk. 2 Lenke til kommentar
Muffinss Skrevet 4. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2011 Storsekken var konge å gå med. Eneste negative var at vi hadde så jævlig mye plass, dette betydde selvfølgelig at vi måtte ta med en hel del ekstra shit, noe som gjorde den meget tung. Slitsomt ja! Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 4. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2011 Skjønner ikke alt hatet mot Ludvigen. Om man stilte den inn korrekt, og pakket korrekt, var det en helt ypperlig sekk. Rygg og skuldre fikk ikke mye mer påkjenning enn man ville fått av en hvilken som helst annen sekk. Vel, min erfaring er at i de ukene Ludviken er mest i bruk (rekrutten), så er det sjeldent man får anledning til å pakke riktig - alt skal med og da blir det tungt. Vi fikk heldigvis også splintvest (det var i hvert fall heldigvis under marsj med Ludvik), noe som fordelte vekten litt jevnere over skuldre og hindret rammen i å gnage altfor mye i ryggen. Og det er jo også en kjensgjerning at designet på Ludviken er avlegs. Alle moderne storsekker har feks. hoftebelte og langt flere justeringsmuligheter enn Ludviken. Så jo, den belaster nok rygg og skuldre mer enn (gode) moderne sekker. 1 Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 4. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2011 Det er en grunn til at TS på ludvigen koster deg 2,50 2 Lenke til kommentar
inf2k Skrevet 4. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2011 Skjønner ikke alt hatet mot Ludvigen. Om man stilte den inn korrekt, og pakket korrekt, var det en helt ypperlig sekk. Rygg og skuldre fikk ikke mye mer påkjenning enn man ville fått av en hvilken som helst annen sekk. Når ALLE de andre sekkene Forsvaret bruker er langt bedre, da blir det hat når man får Ludvigen. Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 4. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2011 Det er en grunn til at TS på ludvigen koster deg 2,50 Tror jammen min kommer til å forsvinne på mystisk vis snart... Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 4. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2011 Da får du nok fort en ny. I Heggelia har de vel 2 10fotere fulle av ludvig-sekker. Da vi dimmiterte la de heller ikke skjul på at de ikke talte sekkene. Trengte man ekstra plass på flyreisa hjem, eventuelt et minne, er det nok særdeles få som anser deg som kriminell om du "låner" med deg denne hjem. Ikke at jeg oppfordrer til tyveri. Lenke til kommentar
Muffinss Skrevet 4. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2011 Hvorfor gidder folk å stjele ludvig og betale TS på 2.50 når du kan stjele en shitload med teltstenger for 1 øre pr TS. Fyringsved hele vinteren vett. 1 Lenke til kommentar
Sierra149 Skrevet 4. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2011 Det sier seg selv at rygg og skuldre får større påkjenning av en sekk som ikke har hoftebelte og med reimer som minner mest om gitarstrenger. 1 Lenke til kommentar
ThorU Skrevet 5. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 5. oktober 2011 Da endte jeg opp som admass.. Helt grei stilling, selv om jeg gjerne skulle vært i berging eller TT. Lenke til kommentar
raid2 Skrevet 6. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 6. oktober 2011 I hvilket kompani? Admass er en gøy stilling og du får C, BE, MB og BV -lappen. Og ikke minst (vise)korp fra omtrent dag en. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå