koots Skrevet 23. september 2011 Rapporter Del Skrevet 23. september 2011 Den "vanlige" uniformer til luftforsvaret er grønn camo, kalles M04. Samme brukes blant annet i hæren. Hodeplagg er det som regel feltlue som gjelder, i det minste på rekrutten. Hva man gjør er veldig avhengig av hva slags tjeneste man får etter rekrutten. Man kan bli brannmann, hundefører, crew chief assisten på F-16, vaktsoldat, idrettsassistent, velferdsassistent, div sjåførstillinger. Kan også bli luftvernartillerist, men om du ønsker dette må du si ifra på sesjon, da de har egen rekruttskole uavhengig av resten av luftforsvaret. 1 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 23. september 2011 Rapporter Del Skrevet 23. september 2011 Da er mestringen fullført, bare chill ut året nå Lenke til kommentar
kris98 Skrevet 24. september 2011 Rapporter Del Skrevet 24. september 2011 I Esk 6 har vi enda ikke hatt beretløp. Fikk beskj-- *kremt*, melding av løytnanten at det ikke ville bli noe beretløp på oss før etter perm, men det er nok en hel del tullball. Blir nok alarm på natten under feltuka som kommer, ja. Lenke til kommentar
Cryztek Skrevet 25. september 2011 Rapporter Del Skrevet 25. september 2011 Noen i førstegangstjenesten som kjørte egen bil til oppmøte stedet? Får man evt bruke egen bil når man har perm/fri? Hvordan er det med parkering? Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 25. september 2011 Rapporter Del Skrevet 25. september 2011 1: Uvisst. Vær obs på at F. eks Hæren har oppmøte på Sessvollmoen, men rekruttskole \ tjenestested andre steder. 2: Ja, men ikke inni leir. 3: På alle leirene jeg har vært på, har det vært en parkeringsplass like utenfor hovedvakta \ en inngang. Ville ventet med bil til etter rekrutten, da man allikevel har begrenset fritid. Lenke til kommentar
Cryztek Skrevet 25. september 2011 Rapporter Del Skrevet 25. september 2011 hvordan er det i tiden mellom rekruttskolen og tjenestestedet? er det perm slik at jeg rekker og kjøre til stedet? Er det mulighet for og låne bil av forsvaret om man skal inn til byen og ha seg mat og slikt? om dette er en mulighet så dropper jeg nok bilen. Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 25. september 2011 Rapporter Del Skrevet 25. september 2011 Som regel er det en perm etter fullført rekruttskole ja. Hvorvidt du skal tilbake til samme sted avhenger av avdeling (som er?). Låne bil av forsvaret er nok NO GO. Som regel ligger det likevel butikker i umiddelbar nærhet, og har til gode å være i en leir uten en velferdstjeneste med en kiosk. Lenke til kommentar
Muffinss Skrevet 25. september 2011 Rapporter Del Skrevet 25. september 2011 (endret) Låne bil av forsvaret er no go ja. Men hvis du har mye frihet i tjenesten er det ikke noe problem å ta meg seg en bil fra forsvaret og si at du må ut på en liten runde å fikse noe, gjerne ta seg en kebab på veien Endret 25. september 2011 av Muffinss Lenke til kommentar
Cryztek Skrevet 26. september 2011 Rapporter Del Skrevet 26. september 2011 Har enda ikke fått vite hvor jeg skal men tror jeg tar med bilen om det ikke er sykt langt unna Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 26. september 2011 Rapporter Del Skrevet 26. september 2011 Hvis man blir MB-kjører, kan man få låne en slik til å kjøre ærend. Dette gjorde iallefall de hos oss. Lenke til kommentar
I.A.G. Skrevet 26. september 2011 Rapporter Del Skrevet 26. september 2011 Vil ikke si det er noe vits å ta med bil før etter rekrutten. Ta den med en gang du har perm. Lenke til kommentar
Cryztek Skrevet 26. september 2011 Rapporter Del Skrevet 26. september 2011 Vil ikke si det er noe vits å ta med bil før etter rekrutten. Ta den med en gang du har perm. Tror nok det blir slik så slipper jeg og kjøre oslo-kirkenes eller noe sånt Lenke til kommentar
JR Ewing Skrevet 27. september 2011 Rapporter Del Skrevet 27. september 2011 Innkallt til rep.øvelse ja. "Just when I thought I was out, they pull me back in." 4 Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 27. september 2011 Rapporter Del Skrevet 27. september 2011 Åh dæven, og du er litt eldre enn meg. Ikke si sånne skumle ting. :o Lenke til kommentar
JR Ewing Skrevet 27. september 2011 Rapporter Del Skrevet 27. september 2011 Meh, er sikkert i det eneste Heimevernsdistriktet som har råd til å kjøre øvelse i år. Kjenner at motivasjonen ikke er på plass, for å si det mildt! Lenke til kommentar
Muffinss Skrevet 27. september 2011 Rapporter Del Skrevet 27. september 2011 Hvor lenge må du ut i skauen? Lenke til kommentar
JR Ewing Skrevet 27. september 2011 Rapporter Del Skrevet 27. september 2011 Fire dager, visstnok. Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 27. september 2011 Rapporter Del Skrevet 27. september 2011 Innkallt til rep.øvelse ja. "Just when I thought I was out, they pull me back in." Oppkledningsøvelse? Lenke til kommentar
JR Ewing Skrevet 27. september 2011 Rapporter Del Skrevet 27. september 2011 (endret) Innkallt til rep.øvelse ja. "Just when I thought I was out, they pull me back in." Oppkledningsøvelse? Nei. Edit: Desverre. Endret 27. september 2011 av JR Ewing Lenke til kommentar
Mortzz Skrevet 27. september 2011 Rapporter Del Skrevet 27. september 2011 Hei! Noen som vet hvordan det er med å dimme i førstegangstjenesten? Jeg har vært på Madla siden søndag, og har nå funnet ut at dette ikke er noe for meg Jeg har ingen motivasjon, jeg sliter med å få venner i troppen, sliter med søvn og ikke minst ekstrem hjemmelengsel. (Hender at jeg gråter flere ganger per dag bare jeg tenker på familie hjemme). Jeg ser ikke noe poeng i noe, noen som har noen tips? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå