McBitch Skrevet 25. november 2006 Rapporter Del Skrevet 25. november 2006 Hva det går i med at folk blir skadet under markørtjeneste? Hva kommer det av? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 25. november 2006 Rapporter Del Skrevet 25. november 2006 Hva det går i med at folk blir skadet under markørtjeneste? Hva kommer det av? 7355805[/snapback] Fordi man får best trening om man tar øvelse så seriøst som mulig. DVS at hvis MJK skal redde 5 gisler som blir holdt fanget av 20 terrorister aka markører fra Vakt & Sikring, så gjør de akkurat slik de ville gjort irl. Flere av dere i Forsvaret har helt sikkert hørt historien om SAS-soldaten som knakk en kjeve og en arm på to danske vernepliktige som var markører. Lenke til kommentar
O.J Skrevet 25. november 2006 Rapporter Del Skrevet 25. november 2006 Et par på båten min skulle være markører for noen marinejegere som trente på å borde båten vår. skulle hjemme seg bak dører og lignende og angripe dem. ble jo fort lagt i bakken og et par fikk et hardt spark på siden av magen. ble ikke alvorlig skada, men ble noen blåmerker og skrubbsår Lenke til kommentar
sorcer83 Skrevet 26. november 2006 Rapporter Del Skrevet 26. november 2006 Noen andre her inne som skal inn i Sambandsbataljonen den 11. januar eller? Lenke til kommentar
sorcer83 Skrevet 28. november 2006 Rapporter Del Skrevet 28. november 2006 Ble liksom plutselig stille her..... Nobody? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 28. november 2006 Rapporter Del Skrevet 28. november 2006 ble stille ja... jeg skal forrsten søke jobb i forsvaret i desember(enda en gang) Lenke til kommentar
egil88 Skrevet 29. november 2006 Rapporter Del Skrevet 29. november 2006 Heisann Jeg er vernepliktig neste år, og lurer på sanitet. Er det noen her som har erfaringer med det? Takker for alle svar Lenke til kommentar
hallyboy Skrevet 29. november 2006 Rapporter Del Skrevet 29. november 2006 Der ja! endelig smilte dagen litt til meg i dag også Egentlig hatt en jævelig crappy dag, med tanke på at jeg har en crappy stilling Jeg mistrives så hardt, at jeg ikke har ord for det.. Grunnen til det at jeg har en crappy stilling er fordi jeg overflyttet til et sted nærmere hjemmet, p.g.a famillære årsaker, derfor fikk jeg en reststilling Jeg fikk i dag "Bekreftelse på mottatt sæknad på lederutdanning i forsvaret" Håper jeg kommer inn på opptak Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 29. november 2006 Rapporter Del Skrevet 29. november 2006 Heisann Jeg er vernepliktig neste år, og lurer på sanitet. Er det noen her som har erfaringer med det? Takker for alle svar 7386348[/snapback] Sanitet i hvilken forsvarsgren? Lenke til kommentar
JR Ewing Skrevet 29. november 2006 Rapporter Del Skrevet 29. november 2006 Sanitet i luftforsvaret virka iallefall meget chill. Og kjedelig. Men tror de storkoste seg på sykestua på Bodin Leir. Lenke til kommentar
egil88 Skrevet 29. november 2006 Rapporter Del Skrevet 29. november 2006 (endret) Heisann Jeg er vernepliktig neste år, og lurer på sanitet. Er det noen her som har erfaringer med det? Takker for alle svar 7386348[/snapback] Sanitet i hvilken forsvarsgren? 7386935[/snapback] Sorry men jeg vet fryktelig lite om dette. Jeg bare leste på hærens internettsider Endret 30. november 2006 av egil88 Lenke til kommentar
Wankstah Skrevet 29. november 2006 Rapporter Del Skrevet 29. november 2006 Der ja! endelig smilte dagen litt til meg i dag også Egentlig hatt en jævelig crappy dag, med tanke på at jeg har en crappy stilling Jeg mistrives så hardt, at jeg ikke har ord for det.. 7386918[/snapback] Hva slags stilling har du? Lenke til kommentar
InitialC Skrevet 30. november 2006 Rapporter Del Skrevet 30. november 2006 Noen som har erfaringer med kystjeger? Det er vel "lettere" å gjennomføre enn marinejeger og fallskjermjeger? Var på sesjon i dag og ble anbefalt dit. Fikk bare 7 på teori testen vel og merke.. Lurer på om det blir min nedgang Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 30. november 2006 Rapporter Del Skrevet 30. november 2006 Noen som har erfaringer med kystjeger? Det er vel "lettere" å gjennomføre enn marinejeger og fallskjermjeger? Var på sesjon i dag og ble anbefalt dit. Fikk bare 7 på teori testen vel og merke.. Lurer på om det blir min nedgang 7393527[/snapback] Jeg har ikke førstehånds erfaring med KJK, men en god andrehåndserfaring: NK tropp for troppen min var kystjeger og jeg kjenner flere som har vært oppe der. Tingen med KJK er at hele kommandoen har blitt mer seriøs og oppfordrer (mildt sagt) alle som søker å skrive kontrakt. De er ikke så interessert i å utdanne kystjegere som stikker etter endt førstegangstjeneste, så det bør du tenke på før du søker. Det er nok en veldig givende og lærerik tjeneste, på langt nær så heftig som MJK, men jeg vil tro det ikke ligger langt unna fallskjermjeger-året, men selvsagt mye mer maritimt. At du ble anbefalt å søke deg inn i KJK skal du ta som et komplement Lenke til kommentar
hallyboy Skrevet 30. november 2006 Rapporter Del Skrevet 30. november 2006 Der ja! endelig smilte dagen litt til meg i dag også Egentlig hatt en jævelig crappy dag, med tanke på at jeg har en crappy stilling Jeg mistrives så hardt, at jeg ikke har ord for det.. 7386918[/snapback] Hva slags stilling har du? 7389594[/snapback] Det bilde her sier alt om min tjeneste: Lenke til kommentar
lambiks Skrevet 1. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2006 Det bilde her sier alt om min tjeneste: 7395272[/snapback] Og dette om min: Lenke til kommentar
RIP Skrevet 1. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2006 Noen som vet litt om opptakskravene til ingeniørskolen? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 1. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2006 Disse to bildene sier mest om min tjeneste: Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 1. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2006 Da ligger Nansen midt i Stavanger sentrum for de som er interessert i å kikke på den. Selv dro jeg hjem til Bergen i helgen. Ufyselig vær i Stavanger, ikke noe bedre her hjemme Lenke til kommentar
hallyboy Skrevet 1. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2006 Noen som kan poste bilde av befalsdressen i sjøforsvaret for kvartermester aspiranter og for UB-Korporaler i luftforsvaret? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå