Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Militærtråden - for de som er i militæret

Kurt P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
Hva det går i med at folk blir skadet under markørtjeneste? Hva kommer det av?

7355805[/snapback]

Fordi man får best trening om man tar øvelse så seriøst som mulig. DVS at hvis MJK skal redde 5 gisler som blir holdt fanget av 20 terrorister aka markører fra Vakt & Sikring, så gjør de akkurat slik de ville gjort irl.

Flere av dere i Forsvaret har helt sikkert hørt historien om SAS-soldaten som knakk en kjeve og en arm på to danske vernepliktige som var markører.

Lenke til kommentar

Et par på båten min skulle være markører for noen marinejegere som trente på å borde båten vår. skulle hjemme seg bak dører og lignende og angripe dem.

ble jo fort lagt i bakken og et par fikk et hardt spark på siden av magen.

ble ikke alvorlig skada, men ble noen blåmerker og skrubbsår

Lenke til kommentar

Der ja! endelig smilte dagen litt til meg i dag også :D

Egentlig hatt en jævelig crappy dag, med tanke på at jeg har en crappy stilling :p

Jeg mistrives så hardt, at jeg ikke har ord for det..

Grunnen til det at jeg har en crappy stilling er fordi jeg overflyttet til et sted nærmere hjemmet, p.g.a famillære årsaker, derfor fikk jeg en reststilling :p

Jeg fikk i dag "Bekreftelse på mottatt sæknad på lederutdanning i forsvaret" :cool:

Håper jeg kommer inn på opptak :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Heisann

Jeg er vernepliktig neste år, og lurer på sanitet. Er det noen her som har erfaringer med det? Takker for alle svar  :)

7386348[/snapback]

Sanitet i hvilken forsvarsgren?

Lenke til kommentar
Heisann

Jeg er vernepliktig neste år, og lurer på sanitet. Er det noen her som har erfaringer med det? Takker for alle svar  :)

7386348[/snapback]

Sanitet i hvilken forsvarsgren?

7386935[/snapback]

Sorry men jeg vet fryktelig lite om dette. Jeg bare leste på hærens internettsider ;)

Endret av egil88
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Noen som har erfaringer med kystjeger? Det er vel "lettere" å gjennomføre enn marinejeger og fallskjermjeger? Var på sesjon i dag og ble anbefalt dit. Fikk bare 7 på teori testen vel og merke.. Lurer på om det blir min nedgang :(

7393527[/snapback]

Jeg har ikke førstehånds erfaring med KJK, men en god andrehåndserfaring: NK tropp for troppen min var kystjeger og jeg kjenner flere som har vært oppe der. Tingen med KJK er at hele kommandoen har blitt mer seriøs og oppfordrer (mildt sagt) alle som søker å skrive kontrakt. De er ikke så interessert i å utdanne kystjegere som stikker etter endt førstegangstjeneste, så det bør du tenke på før du søker. Det er nok en veldig givende og lærerik tjeneste, på langt nær så heftig som MJK, men jeg vil tro det ikke ligger langt unna fallskjermjeger-året, men selvsagt mye mer maritimt.

At du ble anbefalt å søke deg inn i KJK skal du ta som et komplement :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...