Atald Skrevet 17. september 2011 Del Skrevet 17. september 2011 Aldri sett hvordan de kan tillate seg skyting under en slik hard øvelse i førstegangstjenesten. Virker overhodet ikke trygt. Lenke til kommentar
vZ Skrevet 17. september 2011 Del Skrevet 17. september 2011 Er det nokon som har tenestegjort på Madla eller på Jåttå som vakt&sikringssoldat? Har litt lyst å reise til Jåttå, men har høyrt at det er veldig mykje å gjere, i tillegg til at det kan gå utover turnusen om ein må på øvelsar etc. Er det slik at ein blir kalt ut til Oslo og div øvelsar ofte? Og korleis er det på Madla, er det bare chill? Ønsker mykje tid til å trene/studere, derfor eg spør. Det arrangeres 2-3 store oppdrag hvor det KAN ventes at turnusen blir forandret på. Normal turnus er 1+1, men under oppdrag hentes det personell fra andre vaktsteder, slik at turnusen blir minst mulig berørt. Så uansett hvor du søker, er det mulighet for at turnusen blir berørt. Er usikker på hvor Oslo kommer inn i bildet, men hvert år (august/sept) arrangeres det Garde-oppdrag i Oslo. Da skal andre avdelinger rundt om i Norge stille med et x-antall soldater som representerer sin avdeling. I år ble det hentet V&S-soldater, velferdsassistenter + mer. Men dette er ikke et årlig oppdrag for V&S, som NATO/JWC. Skal du ha en chill tjeneste, er det Ulsnes som er tingen for deg. Veldig rolig og liten aktivitet, utenom de 2 store oppdragene som arrangeres årlig. Her får du mye tid til studie/trening, da det er mer "fleksibel arbeidstid" som å gå å trene 1 time i arbeidstiden. Men her mener jeg det er størst sjangs for å bli demotivert, da det er mer aktivitet på de andre objektene. Personlig mener jeg at Madla og Jåttå er de to stedene hvor det er mest aktivitet i den daglige tjenesten. Her møter man mange personer, som høyere nasjonale og internasjonale offiserer, soldater og rekrutter (madla), flere brannalarmer, sambandstjeneste og mer. Alle disse tingene gjør at man føler tjenesten går fort, man har det gøy, og lettere å se at man er en "brikke" i det store samspillet. vZ. 1 Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 17. september 2011 Del Skrevet 17. september 2011 (endret) Takkar for svar! Det blir enten Madla. Heller kanskje meir mot Madla. Då er det vell 12 timers vakter, og man får litt fritid inkludert i dei 12 timane? Kan ein liksom ta ein tur bort på gymmen mens man er på sitt 12timers skift? Endret 15. oktober 2011 av Ondskap Lenke til kommentar
Klumpete Skrevet 17. september 2011 Del Skrevet 17. september 2011 (endret) har jo fått sesjon del 1 passord og brukernavn fra muttern, siden jeg ikke bor hjemme. Men, funker jo faen ikke og skrive inn brukernavn eller passord. Får bare feil brukernavn/passord hele tiden. Er det mellomrom i brukernavnet? er det vistnok i mitt.. [/quote Kan sikkert stemme at det var mellomrom der, men det er ihvertfall både små og store bokstaver i passordet, hvis dere ikke har tenkt på det. Hvorfor ble siteringa fucked? Endret 17. september 2011 av Klumpete Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 17. september 2011 Del Skrevet 17. september 2011 Hvorfor ble siteringa fucked? Du mangler en ] helt til slutt. Lenke til kommentar
salli Skrevet 17. september 2011 Del Skrevet 17. september 2011 Hei, noen som har fått innkallingsbrev til førstegangstjeneste januar 2012? Lenke til kommentar
vZ Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 (endret) Takkar for svar! Det blir enten Madla eller Jåttå. Heller kanskje meir mot Madla. Då er det vell 12 timers vakter, og man får litt fritid inkludert i dei 12 timane? Kan ein liksom ta ein tur bort på gymmen mens man er på sitt 12timers skift? vZ. Endret 29. mars 2012 av vZ 1 Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 Konge, takker for svar! Har du sjølv vore V&S soldat i rogaland? Lenke til kommentar
Donnie Darko Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 Er på langperm nå, og lurer på om jeg har muligheten til å dra utenlands for å besøke familie? I dette tilfellet gjelder det Danmark Lenke til kommentar
kris98 Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 Du kan vel reise hvor du vil egentlig, men forsvaret dekker kun reisen til hjemmet ditt i Norge så vidt jeg har forstått det. Lenke til kommentar
The Barnacle Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Da har jeg fått bereten, og er nå Dragon. Dragon 1 Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Dragoon(engelsk) høres mye kulere ut enn norske "dragon". Bilde av pike i beret får vi vel også? Lenke til kommentar
ThorU Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Første dagen i sivilklær på en måned! Lenke til kommentar
*F* Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 vel, i dag hadde troppsjefen en gjennomgang av "Øvelse Skyting" som starter i morgen, var ikke vanskelig å gjennomskue at alt var tull, oppførselen, stemmen og alt sa strålte mestring. Om det er opp i natt eller om det starter til vanlig tid i morgen gjenstår å se. Lenke til kommentar
-Longva- Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 (endret) . Endret 25. oktober 2013 av -Longva- Lenke til kommentar
-Longva- Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Da har jeg fått bereten, og er nå Dragon. Dragon Avdeling? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Ferdig med grunnkurs og mestringsøvelse TMBN Fantastisk flott beretseremoni, og deretter pizza og cola til mager som ikke hadde fått mat på 3 og et halvt døgn Grattis! Hvordan var frafallet på grunnkurset? Svært lite frafall, ikke tosifret. Som det ble sagt, det er ikke en seleksjonsprosess, det er et kurs for teste motivasjonen Hvorfor skal motivasjon testes, om ikke for å selektere? 1 Lenke til kommentar
-Longva- Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 (endret) . Endret 25. oktober 2013 av -Longva- Lenke til kommentar
The Barnacle Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 Da har jeg fått bereten, og er nå Dragon. Dragon Avdeling? Esk 2 Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 23. september 2011 Del Skrevet 23. september 2011 Hvordan ser uniformen til Luftforsvaret ut? Er det noen som kan fortelle litt om Luftforsvaret, hvordan det er, og hva man gjør det? Takk på forhånd! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå