Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Militærtråden - for de som er i militæret

Kurt P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da kommer du til et bra sted ;) Sambandsbatajonen er et veldig fint sted og tjenestegjøre. Sånn ser jeg det i alle fall utifra hvordan jeg oppfatter andre bataljoners tjeneste. Kanskje vi sees.

(Måtte bare få lagt til denne tråden i mine innlegg).

Endret av shadowlands
Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord:

vet det, vi fikk faktisk beskjed om at vi MÅTTE klippe oss, dagen etter, på ett info-møte fikk vi vite at vi ikke måtte klippe oss...

de fleste som er befal har ikke vært i krig, og det kommer an på befalet, var flere som sa nei, men så var det ub-korporalene som hadde ansvar for det, de var litt koseligere da, enn ellers(de var sikkert lei av å være sure på oss)

7202949[/snapback]

Tja, der jeg er så er det ganske vanlig at iallefall det eldre befalet har vært ute. Komandøren på vognen min har vært ca. 10 effektive år i INTOPS. Men nå skal det dog nevnes at Pansret Ingeniør Kompani leverer ganske mange fler soldater tl INTOPS enn mange andre kompanier.

Lenke til kommentar
Tja, der jeg er så er det ganske vanlig at iallefall det eldre befalet har vært ute. Komandøren på vognen min har vært ca. 10 effektive år i INTOPS. Men nå skal det dog nevnes at Pansret Ingeniør Kompani leverer ganske mange fler soldater tl INTOPS enn mange andre kompanier.

7343062[/snapback]

De fleste fra løytnant og oppover har vært ute. I troppen ifjor hadde troppsjef vært ute, NK hadde vært mye ute, den ene fenriken hadde vært ute og en av de andre fenrikene dro ut ila. året. I troppen i år har både troppsjef og NK vært ute, det er bare jeg og sjanten som ikke har vært ute.

Og mange av de som har vært ute har sett og opplevd litt av hvert.

Lenke til kommentar
Og mange av de som har vært ute har sett og opplevd litt av hvert.

7345136[/snapback]

Ja, det skal sant sies. Ikke noe jeg har lyst til å oppleve ialelfall, finnes sikkert gode sider ved det også, men jeg tror man skal være ganske dedikert for å dra ut. Bataljonssjefen har dog høye tanker om kompaniet. Han vil at en av tropper skal dra ut til sommeren. Til nå har jeg vel bare hørt om en som har lyst ...

Lenke til kommentar

Fy søren! Fikk nettopp vite idag at vi skal på vinterøvelse ved Steinsjøen. Vi skal være markører for kadettene for krigsskolen. Hvorfor skal de sende gardister ut på noe sånt. Gardistene som var oppe i nord i høst møtte også Krigsskolen. Da var de også markører. Fikk visst gjennomgå veldig. Ble en del skader.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Fy søren! Fikk nettopp vite idag at vi skal på vinterøvelse ved Steinsjøen. Vi skal være markører for kadettene for krigsskolen. Hvorfor skal de sende gardister ut på noe sånt. Gardistene som var oppe i nord i høst møtte også Krigsskolen. Da var de også markører. Fikk visst gjennomgå veldig. Ble en del skader.

7352937[/snapback]

Ikke klag. Tenk på markørene for MJK.

Lenke til kommentar

7352937[/snapback]

Ikke klag. Tenk på markørene for MJK.

7352985[/snapback]

Nå er kanskje markørene deres soldater fra marinen eller noe da. Vi er tross alt gardister. Det vil si at vi kan få grisedeng for deretter å stå vakt (skarpt oppdrag) dagen etter. Kan bli krevende det.

Lenke til kommentar

7352937[/snapback]

Markørtjeneste er jo bare moro! Vi var også markører under en vinterøvelse for krigsskolen, og det er et av mine beste/morsomste minner fra militæret. Sykt bra scenario, og godt planlagt og gjennomført opplegg. Det ble noen skader ja, men det var ikke markørene det gikk utover, for å si det sånn ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...