Superdan Skrevet 30. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 30. juli 2011 Får man utdelt beret i luftforsvaret? Sjø har det, og syns det er stiligere enn feltlua. ikke på rekrutten, men det kommer ann på hvilken tjeneste du har etter rekrutten. Ikke alle tjenester i luft har beret. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 30. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 30. juli 2011 Selv bruker jeg altid feltlua når jeg har mulighet, mye finere en en usymetrisk berret. Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 30. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 30. juli 2011 (endret) Ikke alle tjenester i luft har beret. De som har er følgende: Luftvern (flyblå) Baseforsvar/Basesett (mørkeblå) Militærpoliti (MP-rød) Ellers er det feltlue, BF, båtlue eller skyggelue (til den nye, moderne permuniformen) som gjelder. Endret 30. juli 2011 av Inge Rognmo Lenke til kommentar
koots Skrevet 30. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 30. juli 2011 Takker, vi har fortsatt de gamle permuniformer + båtlue, og liker de. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 30. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 30. juli 2011 Takk for svar. Skal absolutt ta det videre. Er jo helt håpløst. Er snakk om helt vanlig tjeneste så. Er bare glad for å hjelpe, hadde lignende situasjon der jeg var stasjonert. Hold oss gjerne oppdatert på hva som skjer fremover. Lenke til kommentar
Thommesen Skrevet 30. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 30. juli 2011 Ikke alle tjenester i luft har beret. De som har er følgende: Luftvern (flyblå) Baseforsvar/Basesett (mørkeblå) Militærpoliti (MP-rød) Ellers er det feltlue, BF, båtlue eller skyggelue (til den nye, moderne permuniformen) som gjelder. Sanitet har beret. Samme har alle stasjonert på madla (sikkert for å lettere skille rekrutter og vernepliktige). Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 30. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 30. juli 2011 Sanitet har beret. Visste strengt tatt ikke at Luftforsvaret hadde sanitetssoldater... Hvilken farge er det? Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 30. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 30. juli 2011 Selv bruker jeg altid feltlua når jeg har mulighet, mye finere en en usymetrisk berret. Du er ikke kavalerist ihvertfall... Svart beret i felt all the way. Beret eller varmere hodeplagg hvis det var kaldt, eller hjelm dersom situasjonen tilsier dette. Feltlua er, for å sitere tr. sjef: "et jævla infanteristplagg som det er en skam å se panserrekrutter bære." 1 Lenke til kommentar
Thommesen Skrevet 30. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 30. juli 2011 Husker ikke fargen, men de får bereten etter kurset på sessvollmoen. Mulig det er felles sanitetskurs for alle der? Lenke til kommentar
*F* Skrevet 30. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 30. juli 2011 (endret) Selv bruker jeg altid feltlua når jeg har mulighet, mye finere en en usymetrisk berret. Du er ikke kavalerist ihvertfall... Svart beret i felt all the way. Beret eller varmere hodeplagg hvis det var kaldt, eller hjelm dersom situasjonen tilsier dette. Feltlua er, for å sitere tr. sjef: "et jævla infanteristplagg som det er en skam å se panserrekrutter bære." I felt bruker jeg BF-en om det er kalt. Ellers er berreten min blå, og ikke serlig kammo. Endret 30. juli 2011 av Dj_Evelen Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 30. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 30. juli 2011 Hehe.. Du får finne deg en blåbærtue. Neida, men kavalerister er jo litt "sære" på visse områder, er ikke noen andre som går med beret i felt som jeg kjenner til ihvertfall. Lenke til kommentar
MilKman' Skrevet 30. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 30. juli 2011 Kan jeg spørre et spørsmål angående uniform til sivilt bruk her? Eller er det kun diskusjon her? Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 30. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 30. juli 2011 Spør i vei, men på bakgrunn av ordene "til sivilt bruk" aner jeg allerede at svaret blir nei:) Lenke til kommentar
*F* Skrevet 30. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 30. juli 2011 kan likegodt spør et relevant spørsmål, kan m-04 buksen kombineres med sivile plagg? Lenke til kommentar
MilKman' Skrevet 30. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 30. juli 2011 (endret) kan likegodt spør et relevant spørsmål, kan m-04 buksen kombineres med sivile plagg? Militære effekter skal vel ikke blandes med sivilt og vise versa. Uansett om det er belte eller t-skjorte. Det var hvertfall reglene der jeg var. EDIT: Undertøy er vel valgfritt. EDIT2: Man kanskje bruke det, men vi måtte søke om det ettersom man skal være varsom med presentere det sivilt. (Skuespill ol.) Endret 30. juli 2011 av Ch : ) Lenke til kommentar
kris98 Skrevet 31. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 31. juli 2011 Man kan vel bruke beret på perm, vel? Lenke til kommentar
*F* Skrevet 31. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 31. juli 2011 (endret) ja, så lenge det er kombinert med en militær uniform. (utendørs) I min leir praktiserer vi ihvertfal at det også er lovlig inne om det er 5 eller flere meter under taket. Endret 31. juli 2011 av Dj_Evelen Lenke til kommentar
CombatPsycho Skrevet 31. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 31. juli 2011 (endret) asd Endret 16. september 2012 av Kim Salabim 2 Lenke til kommentar
AlphaSix4 Skrevet 31. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 31. juli 2011 Nice, har du fått tilbud om gren. kontr. i TMBN? Hvilket kompani var du i 2BN? Lenke til kommentar
vZ Skrevet 31. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 31. juli 2011 Sanitet har beret. Visste strengt tatt ikke at Luftforsvaret hadde sanitetssoldater... Hvilken farge er det? Luftforsvaret forvalter ikke sanitetssoldater. FSAN forvalter dem og stasjonerer sanitetssoldater ut til Luftforsvarets sykestuer. Mørkeblå farge, sjø og luft. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå