Sewero Skrevet 14. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2011 Hva er det militære navnet på den GRØNNE ubehagelige gruen forsvaret nå har kvittet seg med? Har en her uten lommer, så vil kjøpe lommer som passer til den. Lenke til kommentar
KingArms Skrevet 14. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2011 CV-1 ja, eller Stridsvest 2000. Festesystet kalles 3-lock hvertfall. Du finner lommer hos NFM/Equipnor. Lenke til kommentar
SuuntoCore Skrevet 14. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2011 (endret) . Endret 16. november 2013 av daim911 Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 15. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 15. juli 2011 Er det noen butikker i Oslo området som selger lommer til disse vestene? Lenke til kommentar
KingArms Skrevet 15. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 15. juli 2011 NFM har butikk i Ski, Glynitveien 27. Bare å ringe på å si du skal handle så slipper de deg inn. Er der ofte selv, veldig hyggelig personell og god service. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 15. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 15. juli 2011 Tenkte jeg skulle avkrefte det du skrev i tilfelle det var Madla, der har de ikke noe å klage på annet enn meningsløs tjeneste. 1 Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 16. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 16. juli 2011 Noen som har peiling på hvor hard rekrutt jeg kan forvente i Militærpolitiavdelingen på Sessvollmoen? Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 16. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 16. juli 2011 Snakket med noen som var der, var ikke så ille, men hørte noe om noen eksplosjoner som hadde gått til helvette... Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 16. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 16. juli 2011 Mulig å være mer spesifikk enn "ikke så ille"? ^^ Det kan bety så mangt. Kanskje dine venner har Lars Monsen-blod i årene. Ellers høres det jo ikke bra ut med de eksplosjonene, men det viktigste er vel at ingen kom til skade (noe jeg antar skjedde). Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 17. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 17. juli 2011 Bare lurer litt. Nå i September så skal jeg være på vakt i 42 dager i strekk. 12 timer om dagen, om du plusser på inspeksjon og de greiene, så blir det oppimot 14 timer hver dag. I 42 dager i strekk (6uker.) Så får jeg 1uker perm, type 6 dager, så skal jeg være nye 4uker på vakt (28 dager i strekk.) Får omtrent sånn 3-4timer fritid hver dag i denne perioden, det andre går med til vakt og soving, er dette "helt greit" eller bør vi gjøre noe? Alle vaktene mine er dag også, hadde halvparten vært natt så kunne det kanskje gått, men kommer jo til å være helt utbrent, er ikke mye iro sitting i vakten her gitt. Synd, trist, leir for meg eller bør jeg (vi) ta noe tak? Er fordi det dimmer et kull mye tidligere før det kommer noe nytt pga forsvaret fucker opp. Nei, det er ikke bare synd, trist, leit. Forsvaret har ikke lov å kjøre dere så hardt, og det er bestemt i Forsvarssjefens Reviderte Retningslinjer for Lik tjenestetid (eller noe lignende). Ta det opp med nærmeste befal, bærer det ikke noe vei, gå et steg opp, til hans sjef. Informer også tillitsvalgt, bataljonstillitsvalgt eller avdelingstillitsvalgt og vær klar på at de må meddele dette problemet til DIFens Hovedtillitsvalgt (HTV). Da pleier ting å bedre seg betraktelig. Det skjer konstant slike regelbrudd og normalt prøver Forsvaret å unngå problemet gjennom å ikke rapportere oppover i systemet, og unngå å opplyse dere vernepliktige om deres rettigheter. Ikke godta å bli behandlet som dritt! (snakker om i vanlig tjeneste, unntaket er på øvelser og lignende) Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 17. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 17. juli 2011 Mulig å være mer spesifikk enn "ikke så ille"? ^^ Det kan bety så mangt. Kanskje dine venner har Lars Monsen-blod i årene. Ellers høres det jo ikke bra ut med de eksplosjonene, men det viktigste er vel at ingen kom til skade (noe jeg antar skjedde). De skulle bli utsatt for en eksplosjon uten at de visste om det, men noen hadde litt mye sprengstoff og plasserte elevene litt for nærme, så tror det var 3 stk som havnet opp med trykkskader (neseblod, lunger) Alle luftrom i kroppen er utsatt for trykkskader når de er nær nok en eksplosjon. Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 17. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 17. juli 2011 Hvordan kan jeg skaffe militært tjenestebevis når jeg ikke engang har begynt på førstegangstjenesten? Må sende inn slik at jeg får utdanningen utsatt.. Lenke til kommentar
saftsus Skrevet 17. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 17. juli 2011 Send en kopi av innkallingen. Husk å ta en attestert kopi hos f.eks. posten Lenke til kommentar
Emberley Skrevet 21. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 21. juli 2011 Ingen som er/har vært/skal i marinen her? Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 21. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 21. juli 2011 Skal handle meg endaa ei klokke, analog, og lurar paa om eg burde ha gummireim, eller natoreim. Kva er best, mest behaglig? Lenke til kommentar
AlphaSix4 Skrevet 22. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 22. juli 2011 gummi reim er digg. har det selv, syns det er mest behagelig. Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 22. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 22. juli 2011 Gummireim ser finast/toffast ut ogsaa. Gummireim it is! Lenke til kommentar
*F* Skrevet 22. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 22. juli 2011 Metall ser kulest ut. Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 22. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 22. juli 2011 Metall og vinter er nå ikke en spesielt god kombinasjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå