Gå til innhold

Militærtråden - for de som er i militæret

Kurt P

Anbefalte innlegg

Hvis de var så pissedårlige, hvordan ble du tatt til fange?:) MJK er nok ganske så operative etter 4 år...

Fikk ordre om å gå ned i første-etasjen og legge fra meg våpene inne, med handa over hodet :p Det gav oss ganske røff behandling. Han ene kompisen min ble skuppet ned en trapp, med håndjern på. Gjett om han hadde blåmerker etterpå.

Pluss vi var liksom 5 stk+instruktører(3-4stk) mot 2-3 minibussen med marinejegere+monsterstore hunder. Og vi holdt ut i over 1 time i huset, og ca litt over 3 timer før de fant RPG'n.

Høres ut som at jeg skriver at jeg burde blitt marinejeger, men det vet jeg at ikke kommer til å skje. Uansett, vi var awesome gode mot dem, og det var en legendarisk krig, som Barney ville sagt :)

Endret av Third671
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres jo realistisk ut...7 - 8 mann hvor flertallet vernepliktige VS noen minibusser med profesjonelle marinejeger. Har vært borti MJK og en annen hysj hysj avdeling (aka FSK) på en øvelse hvor de snek seg rundt i en leir, tok ut samtlige vakter lydløst før de stakk hue innom teltene og sa de var slått ut og ønsket gutta god natt...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Høres jo realistisk ut...7 - 8 mann hvor flertallet vernepliktige VS noen minibusser med profesjonelle marinejeger. Har vært borti MJK og en annen hysj hysj avdeling (aka FSK) på en øvelse hvor de snek seg rundt i en leir, tok ut samtlige vakter lydløst før de stakk hue innom teltene og sa de var slått ut og ønsket gutta god natt...

Hmm.. De snek seg ikke inn til oss. Alt var stille, men så plutselig så skrek noen på engelsk om at vi måtte legge fra oss våpen og komme ut med henda over hodet. Stod de bare ute å venta på oss egentlig. Da en av instruktørene og jeg gikk ut, som førstemann med henda over hodet, da storma de med hunder.

Endret av Third671
Lenke til kommentar

TMBN og intops går vel ganske bra hånd i hånd...

Nåja. TMBN tar pause fra Afghanistan i hele 2012. Om vi fremdeles har behov for kampstyrker der nede fra og med 2013, gjennstår å se.

Ikke for å være en partypooper, men dere risikerer faktisk å leke krig på Rena i 3 år.

Lenke til kommentar

Hvordan er det å reise med NSB-tog med Militær i Uniform-billett? Det betyr 90% rabatt for meg og da kan jeg besøke damen i Oslo langt oftere. Jeg har vært i militæret og har Forsvars ID, så jeg får 50% rabatt for, men har ikke uniform, med unntak av et par t-skjorter og ullfroté og lignende. Verdt å ta sjansen å kjøpe Militær i Uniform når jeg egentlig kun kvalifiserer til Militær 50% ?

Edit: Jeg kan f.eks. går i ullfrotté og en eller annen bukse som kan gå for å være militær, selv om jeg ikke har noe slikt. Kan også skaffe meg en uniform.

Endret av ChrisReeve
Lenke til kommentar

Vær så snill, ikke gå med ullfrotte og m04 bukse eller hva du nå har. Da ser du bare ut som en soldat som ikke klarer å kle seg, og det tar seg VIRKELIG ikke bra ut i offentligheten. Skal du først utnytte systemet, skaff deg i det minste en hel og pen uniform og kle deg riktig i den.

Når det er sagt, er du ikke tjenestegjørende skal du heller ikke ha noen forsvarsrabatter, så du er ganske sleip der. Husk at det er ulovlig.

Lenke til kommentar

Jepp. Det er ikke lovlig og jeg er sleip. Jeg unnskylder meg med at over 800 kroner (vanlig, ikke minipris) for enkeltbillett med statlig eid tog er latterlig. Blir jeg tatt slipper jeg å oppgi navn osv hvis jeg betaler på stedet (750 kroner), og gebyret er lavere enn selve inntjeningen på en enkelt tur.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...