Reeve Skrevet 17. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 17. mai 2011 Jeg hadde en gøy 17. mai i fjor da jeg var på rekruttskolen. Det var mot slutten av rekrutten, og vi var med å arrangere åpen dag og feiring på KNM HH. Mye gøye ting som skjedde, fallskjermhoppere som landet på appellplass, taler fra skolesjef osv. I år er jeg sivil og hadde feiringen min i går, så i dag er hviledag. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 17. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 17. mai 2011 Jeg hadde en gøy 17. mai i fjor da jeg var på rekruttskolen. Det var mot slutten av rekrutten, og vi var med å arrangere åpen dag og feiring på KNM HH. Mye gøye ting som skjedde, fallskjermhoppere som landet på appellplass, taler fra skolesjef osv. Da var det nesten identisk med årets arrangement. ;-) Lenke til kommentar
-Longva- Skrevet 17. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 17. mai 2011 Hvordan har 17.mai vært for dere som er i Forsvaret? Har hatt perm i helga og fram til 17.mai. Troppet opp i uniform for å se på toget hjemme i Trøndelag, og opplevde kun positive tilbakemeldinger Dessverre endte permen i dag, og jeg er for øyeblikket på vei tilbake til Setermoen. Kun 6 uker til dimm nå! Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 17. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 17. mai 2011 Snakker om 6 lange uker -Longva-. Siste tida før dim er kjedelig, alle begynner å glede seg til å bli ferdige, masse lining av utstyr og kontroll av alt mulig, vask og boning av kaserna.... Men likevel er humøret stigende ila hele perioden. Lenke til kommentar
AlphaSix4 Skrevet 17. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 17. mai 2011 Var noen av dere på minnesmarkeringen i Tromsø eller? Hørte det var noen Russiske soldater som også deltok i tillegg til våre fra 2BN? Lenke til kommentar
-Longva- Skrevet 17. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 17. mai 2011 Snakker om 6 lange uker -Longva-. Siste tida før dim er kjedelig, alle begynner å glede seg til å bli ferdige, masse lining av utstyr og kontroll av alt mulig, vask og boning av kaserna.... Men likevel er humøret stigende ila hele perioden. Begynner med 1 uke skarpskyting i eskadronen, så er det 1 uke skarpskyting med bataljonen. Deretter har vi en siste 3-dagers øvelse i uke 3, før vi har 3 ukers mønstring. Hvis vi har trodd vi har gjort mye meningsløst så langt, kan vi glede oss til mønstringa Lenke til kommentar
HOK Skrevet 17. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 17. mai 2011 Mønstring er hat. Viktig å koble ekstra av på kveldene under mønstringsukene, hvis ikke kan man fort gå på en smell. Spesielt om man er veldig klar for å dimme. Flere i troppen som begynte å bli passe lei i den siste perioden. Mye korte lunter. Lenke til kommentar
kybstud Skrevet 18. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 18. mai 2011 Jeg valgte ingeniørbataljonen i dag i håp om en forholdsvis variert tjeneste, traff jeg? Lenke til kommentar
Salt kjeks Skrevet 18. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 18. mai 2011 Det er stor forskjell på tjenesten innen ingeniørBN, så hvorvidt du treffer blink til slutt avhenger mest av hvor i ingeniør du blir plassert. Du kan ønske en kompani på innrykksdagen, og der kan det være greit å ha gjort seg opp en mening på forhånd. Lenke til kommentar
kybstud Skrevet 19. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2011 Hører rykter om at det er Panseringeniør (PING), som er veien å gå? Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 19. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2011 Sambandsbataljonen er høyst anbefalt. Da kan man snike med seg laptop på øvelse. Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 19. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2011 Joda, det kan funke det Slimda. Så fremst man ikke flytter ofte da, da er det meste hat. Lenke til kommentar
I.A.G. Skrevet 19. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2011 Sambandsbataljonen er høyst anbefalt. Da kan man snike med seg laptop på øvelse. I CSS kan man "snike" med seg alt man får plass til i bilen. (Snike i gåseøyne fordi det ikke behøver å være hemmelig om man har lyst til å ha med f.eks. laptop på øvelse.) Lenke til kommentar
aklla Skrevet 19. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2011 Sambandsbataljonen er høyst anbefalt. Da kan man snike med seg laptop på øvelse. I CSS kan man "snike" med seg alt man får plass til i bilen. (Snike i gåseøyne fordi det ikke behøver å være hemmelig om man har lyst til å ha med f.eks. laptop på øvelse.) I HV fikk vi lov til å ta med det vi fikk plass til i sekken på øvelse Bakdelen var at sekken ble bært over alt, hadde man med seg personlige ting ble den bare tyngre, og sekken var mer enn tung nok fra før Lenke til kommentar
AlphaSix4 Skrevet 19. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2011 Er dere oppsatt på vogn så er jo alt av ekstra shit du får med deg jævlig god stemning! 4-linje baggen kan jo stappes så innihælvette med utstyr at det er sjukt Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 19. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2011 (endret) Skal i SBBN til høsten. Militæret er frivillig, men SBBN var ikke et av mine valg. Slik jeg har forstått har jeg allikevel flere 'valg' eller grupper jeg kan havne i innenfor SBBN. Har lyst på en aktiv tjeneste med mest mulig strev og minst mulig kaffedrikking, ventetid og morsekode. Hvor bør jeg forsøke å havne? Noen som har erfaringer fra SBBN? Endret 19. mai 2011 av Carl Sagan Lenke til kommentar
Βlur Skrevet 19. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2011 Gå for tele- eller radiotropp. Eventuelt kan du prøve å komme i trentroppen. De driver med lastebil. Lenke til kommentar
AlphaSix4 Skrevet 19. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2011 (endret) Alternativt kan du ringe VPV og forsøke å få deg plassert et annet sted. Evt. Panser eller 2 BN. Endret 19. mai 2011 av geoeri Lenke til kommentar
HOK Skrevet 20. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2011 Skal i SBBN til høsten. Militæret er frivillig, men SBBN var ikke et av mine valg. Slik jeg har forstått har jeg allikevel flere 'valg' eller grupper jeg kan havne i innenfor SBBN. Har lyst på en aktiv tjeneste med mest mulig strev og minst mulig kaffedrikking, ventetid og morsekode. Hvor bør jeg forsøke å havne? Noen som har erfaringer fra SBBN? Når ble det frivillig? 1 Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 20. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2011 Skal i SBBN til høsten. Militæret er frivillig, men SBBN var ikke et av mine valg. Slik jeg har forstått har jeg allikevel flere 'valg' eller grupper jeg kan havne i innenfor SBBN. Har lyst på en aktiv tjeneste med mest mulig strev og minst mulig kaffedrikking, ventetid og morsekode. Hvor bør jeg forsøke å havne? Noen som har erfaringer fra SBBN? Gå for tele, slipper kommadoplass, flytter mindre enn radio og du får lagstelt på øvelsene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå